Vilse söker hem
Vilse är en stor och charmig viltfärgad kille med ett varmt hjärta. Han uppskattar långa promenader och att ligga i knäet och mysa. Uppskattningsvis är han 2-3 år gammal men det är svårt att veta då han är hitteiller.
Idags läget är han kemiskt kastrerad, vaccinerad och försäkrad. Han fick sitt implantat för lite mer än två veckor sedan och har inte hunnit gå ur brunst ännu. Han finns i Sthlm.
Vilse är dålig på lådan och det nya hemmet kommer att få lägga ner mycket energi och tid på att försöka lära honom vad en låda är till för.
Han omplaceras med ett kontrakt där jag bla finns tillgänglig för råd och stöd under illerns hela livstid.
Jag söker ett livslångt kärleksfullt hem till Vilse så att han får den uppmärksamhet han förtjänar. Alla som har träffat honom faller för honom.
Vilse kan tänka sig illerkompisar nu eller i framtiden, men nya Matte eller Husse måste vara beredda på att skynda långsamt. Vilse har varit med om mycket på senaste tiden och måste få tid att landa.
Man bör även ha i åtanke att han fortfarande är i brunst.
Han är en perfekt nybörjar iller!
http://www.youtube.com/watch?v=KPlIMOmVaZw
http://www.youtube.com/watch?v=AupFNo2fCxE
http://www.youtube.com/watch?v=9BJVyuFW9DU
http://blog.tamiller.se/?tag=solskenshistorier
Kan du erbjuda Vilse ett stabilt och livslångt hem?
Maila på cecilia@tamiller.se eller skicka ett pm.
* Jag förmedlar Vilse då han kom till mig som hitteiller
* Vid kontakt med mig skriv info om er själva
* Ett krav är att komma och hälsa på Vilse
* En symbolisk summa kommer att tas för Vilse till förmån för andra behövande illrar.
Läs här om Vilse och hur han hittades:
http://iller.ifokus.se/discussions/4fdb83abd4ebea2cd7002937-las-156-12-upphittad-iller?participating-1

Oj, den var jag inte beredd på :O Läste rubriken flera ggr för att koppla..
Hoppas Vilse får komma hem nu, dit han får bo resten av livet det är han mer än värd
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Men hade inte Vilse flyttat? Eller var det en annan iller?
Hoppas han hittar sitt hem iallafall, han är supersöt:)

Oj vad tråkigt att nya hemmet inte fungerade =( håller tummarna för grabben =)
#1 Det hoppas jag också :)
#2 Vilse kommer tillbaka imorgon kväll :)
#3 Tack! Vi kommer att hitta ett fint hem tillslut :) han är så otroligt genomsnäll den här killen.

Nej, men vad tråkigt att det inte fungerade då. Han verkar ju hur snäll och lätt som helst att ha att göra med.
#6 Det är han 
Han är otroligt mysig och charmerande, även de dagar som han bara vill sova i famnen har jag fått erfara :)
That's a cat...Not a horse.
#8 du har så rätt så :)
Med stor sorg och saknad lämnade jag Vilse idag! Min Bumbi och Paulo saknar nog honom med, iaf ett tag… Vilse är den mest charmiga jag någonsin träffat, är så ledsen att alla 3 inte fungerade ihop. Den som blir den lycklige att få rå om Vilse hoppas jag vill ta kontakt med mig!
#10 Det förstår jag :)
Vilse är glad över att vara tillbaka :)
Han har poppat konstant tills nyss då han la sig och sov i min famn.
Finns nya bilder tagna i ikväll i bloggen!
Så underbar han är!

#11 Hur kan du släppa ifrån dig en sån sötnos,han ser ju ut som en gosig nallebjörn.
Han ÄR en gosig nallebjörn! Men dom 3 fungerade inte bra ihop, eller jo, stor del av tiden, men ingen av dom 3 mådde 100 av att vara ihop. Så jag får nu leva med minnet av en såååååå kelig och supersocial herre vid namn Vilse. T.om mitt ex som bara skakar på huvudet åt mina 2 första busfrön satt igår och kelade med honom och tyckte det var synd. Alla som träffar Holm blir störtkära! Han har charm den rackarn…
#14 synd att du inte lät det ta någon tid för dom att bekanta sig med varandra och så han fick gå ur brunst.. jag har aldrig satt ihop illrar som älskat varandra 100% av tiden i början.. ibland tar det månader tills dom finner varandra och då har vi snackat ordentliga slagsmål med sår.. Hoppas Vilse hittar något nytt ställe där han får stanna livet ut :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#13 Det är mkt svårt, men det är för Vilses bästa!
.
Han är en riktig keeper.
Inget vet ju vad Vilse gått igenom, både Cecilia och jag vill att han ska få lugn och ro OCH trivas. Som det var nu så blev han bara stressad av att vara alfahane. Håller med, han är en keeper av stora mått!
Hoppas han då hamnar hos någon där han blir ensamiller så han slipper stressen som följer med nya kamrater :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Eller några som följsamt fogar sig… Oavsett vad så gör Cecilia ett helt underbart jobb!
Jag ser till att Vilse får ett hem där han kommer att trivas. Enda orsaken till att det inte funkade nu är för att han är i brunst och tiden räckte inte till att dela av och vänta ut det av olika anledningar. Sammanförandet hos mig gick så fint till som det kunde gå. Därför släppte jag honom tidigare än jag hade räknat med. Jag vet vad Vilse behöver och jag ser till att han får det som är bäst för honom. Jag anser inte att han är en alfahane och han är inte tuff. Jag är övertygad om att ett hem med tidigare Illrar kommer att gå bra. Kan vi lämna den här diskussionen nu och låta den här tråden vara en ren omplaceringsannons? Tack! :)

#20 Kan han inte få stanna hos dej? :)
#21 Jag kan tyvärr inte behålla alla Illrar jag hjälper, och det hoppas jag att folk förstår. Det är i regel inga problem att hitta ett hem till mysiga och genomgoa illrar. Ngn dag sitter jag med en Iller som behöver omplaceras som ingen vill ha och då blir läget ett annat. Det finns flera skäl än så att inte behålla Vilse idagsläget. Jag har otroligt svårt att få in vuxna illrar i min flock, så valp är det enda alternativet. Druie är arg som ett bi. Jag har en Iller med ett väl utvecklat hjärtfel som inte ska utsättas för stress och som dessutom blir sämre väldigt fort. En annan Iller har precis diagnostiserats med Insulinom. Jag bor för trångt för tre läger. Med sammanförande menade jag med det senaste hemmets Illrar och inte mina. Jag hoppas att du förstår vad jag menar?

#22 Det var inget illa menat med det jag skrev! Tjejerna fick ju just stanna hos mej av den anledningen att jag trodde det skulle bli svårt att hitta ett hem jag litade på att de skulle orka kämpa med dom så visst är det bra om man kan hitta hem till de lite enklare illrarna och har själv aldrig behållit någon akutplacerad katt eller hund.
Bara det att du verkar så fäst vid honom :)

#22 Vilse verkar ju vara en perfekt förstagångsiller och det är ju kanon. Det är ju jättebra ifall han kan få lära någon hur mysiga illrar faktiskt är:)
#23 Jag tog inte illa upp :)
#24 Han är nog den bästa förstagångsillern jag har träffat :D
Jag vill putta för sötnosen!
(fast det egentligen inte behövs just nu
)

Vill du köra till Göteborg och kasta ihop honom med min lilla pirat? =)
Vill uppdatera till alla som läst om Vilse!
Det går jätte bra för Vilse i sitt nya hem
.
Han bor nu i en stor villa där han får röra sig fritt. Han är älskad och omhändertagen av en familj med barn.
Citerar en del av ett sms från de nya ägarna:
"Det kan inte gå bättre med goa Vilse. Han är glad och lekfull. Toaträningen visar redan goda resultat :). Vi helt enkelt älskar han…."
Han har till och med paxat en del i vagnen som han hoppar upp i och sover i när dom är ute på promenad och han blir trött… 
Jag blir så enormt glad, nästan rörd av att det blev så bra!
Hoppas han kan stanna där permanent då :) Låter ju helt underbart
Vad glad jag blir! ;)
Vad kul att höra :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

vad roligt. han låter ju som perfekt första iller och för en familj som har mindre barn =)
Vill bara uppdatera lite
.
Vilse har det super och han är högt älskad i den fina familj han hamnade hos. Han kunde inte få ett bättre hem!
Han har börjat äta bättre och har lagt på sig lite mer, han är även nu helt rumsren den lilla rackaren!
Blir glad då jag hör det! ;)