Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 3146 ggr
Fredrik85
1

Bygg om balkongen

Fundera på en utebur först på balkongen men sen slog det mej att jag bara kunde sätta plexiglas eller något annat liknande på insidan o cirka 1.3m upp.

Men nu är ju frågan var kan jag hitta biligt plexiglas eller plast skivor. Funder på vanligt plast takex:

http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/tak-regnvatten/takplat-plasttak/plasttak-tillbehor/21125/plasttak

Räcker 1.3m eller ska jag ta högre?

Något speciellt jag ska tänka på med mitt bygge.

Bogey
1

Transparent PVC-skiva är snyggare men lite dyrare. Kolla med XL-bygg, t.ex. Norrby trä, eller om du har nån annan bygghandel nära dig. Byggmax har inte PVC-skivor kan jag säga.

Kolla den här bilden (zooma gärna, höger klick och "visa bild", så syns det bättre) där jag använt sån i grinden och för att täta hålen mellan spjälorna på verandan.

Hur högt du ska ta beror på hur duktig din iller är på att hoppa och klättra. Den ena av våra hoppar lätt upp i soffan som är ca 45cm hög men klarar inte valphagen som är ca 75cm. Det finns dock illrar som lätt tar sig över valphagen, men har du ingen höjdhoppare så borde en liggande PVC-skiva på metern eller drygt det räcka, dock är det du som känner din iller bäst.

TottsiGirl
1

Sen ska du oxå tänka på att om du ska ha någon bolåda eller något annat som illern kan klättra upp på så e de ju möjligt att dom kan hoppa högre om dom kan klättra på något först.. Ja hade nog sagt bättre safe then sorry och byggt högt.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Neo_Sthlm
0

Dom är listiga med, mina knuffade fram en sak och klättrade sen upp på den och kunde i princip kliva över dörren jag satt upp… Att det sen är fritt fall på 80 cm på andra sidan bekom dom inte… Så tänk en gång, två gånger och ta en tupplur och fundera sen igen!

zickan
1

Ikea golvskydd för skrivbords stol, 199:- och för ikea family så var det snart rea på dom med. Har det till botten i två råttvoljärer och fast tejpat på hundgrind från ikea. Ser bra ut,

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.