Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 998 ggr
hannis
0

Indra byter färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en viltfärgad iller, hon blev ljusare och ljusare och mer grå vid första fällningen. Nu har jag en iller med nästan vitt huvud, grå-brun kropp, svarta framben och svart svanstipp Flört. Jag ska försöka visa förändringarna på några bilder..

Här är hon bäbis. Hon var en av de ljusaste viltfärgade flickorna i kullen.

hannis
0

Här är hon någon ljusare över hela kroppen, bortsett från svansen då såklart :)

hannis
0

Nu i veckan ser hon ut såhär. Hon har börjat fälla och blir ljusare för var dag på huvudet. Svansen är dock fortfarande svart.

Hur ska detta bli egentligen.. nu får hon bestämma sig :)

AlbaStiffler
0

Kul, hon gillar väl förändring, är kanske en punkare reinkarnerad?!

hannis
0

Oh, den tanken har aldrig slagit mig men det verkar rimligt ;)

sofie
0

Hon gör som Bianca :)

Velsan
0

hon är ju tomte:D såklart hon blir ljusare :)

Denna kommentar har tagits bort.
hannis
0

Javisst, hon är en tomteflicka :)

Det är bara sååå stor skillnad nu mot hur hon såg ut innan. Och den vita pälsen som kommer på huvudet är otroligt mjuk o len. Goseligosgos!

sarae
0

gaga vilken skillnad!

Här hemma har jag fått en omvänd blaze. Buffy har vitt huvud me svarta fläckar på. hon ser inte klok ut!

JossanH
0

#8 den vita pälsen på huvudet kan även vara underull som satt lite extra fart före täckhåren.. tror hon kommer bli mörkare vart det lider.. men blir ju spännande att vänta o se! söt är hon iaf!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

Men det är ju en tomte, syns på tassarna och halsen…så det är klart att hon blir jusare hehe. men hon är väldigt söt=)

JossanH
0

#11 jo, tomtar har ju en förmåga att bli silver med åren… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

hannis
0

Jag trodde bara inte att det skulle bli så stor skillnad på så kort tid. Såhär ser hon ut nu :)

nisse
0

wow att det kan bli en sådan skillnad.. men hon är så fin.

Nisse kan oxå ändra sig lite i färgen men inte så.. han ser mer ut som en grävling på vintern och som en vilt färgad iller på sommaren.

Men din lilla är otroligt vacker måste jag säga

TanjaS
0

#12 när blir tomtar mer silver hur gamla kan de vara då? Min lilla Nora blev mer silvrig eller fick som mer grå/vitt längst ute på pälsen funderar ibland om hon var äldre än de 3,5 år som hon blev…

Madde
0

Våran pastell tomte Xander är mer åt silver hållet. Ser lixom grå ut, det har han gjort från det han var liten. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

babsan
0

#13   men guu vilken snygging du har :)…

[helenal]
0

varför ändrar de färg?

sarae
0

#18 illrar "byter" päls 2 ggr om året från sommar päls till vinter päls å sen tillbax till sommar…och med tiden så byter de flesta färg iom päls byte..inte mycket för vissa…medans de mes vissa färger eller teckningar ser helt annorlunda ut efter ett par år. Viltfärgade brukar inte skifta jätte mycket i färg om de inte är tomtar. men oftast blir masken å ansiktet ljusare på vinter, för att bli mer markerat och mörkare på sommaren.

[helenal]
0

tack!vad dktig du är;)

JossanH
0

#15 här har du bilder på hur dexter såg ut när han var runt 6 mån- 1 år och bilderna där han är ljusare är han ca 2-2,5 år gammal.. stor skillnad på kort tid!!! bör nämna att dexter var mörk pastell (blaze/panda tecknad) innan han blev ljus silver.

Sajtvärd på Iller.ifokus

nenna
0

Vad söt Indra är!!!!!

Norrskenets
0

#13 gud vilken förändring=), å va söt hon blir. Aldrig sett en sån kombination då dom kan bli svart vit heheSkrattande

hannis
0

#22, 23 Tack Glad

UlrikaD
0

Min Snuffe ser också ut som om han har gått från färg till svartvitt denna sommaren. Jag blir lika förvånad varje gång han dyker upp. Jag känner inte igen honom.

Sarah
0

De flesta silvrar ser ut så då de är bebisar. Jag skulle inte säga attd et är en viltfärgad iller på den första bilden.