Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 946 ggr
[Virvelvindsflickan]
0

O.T - djurvänligt smink.

Någon här som använder djurvänligt smink? 
Tacksam för svar & tips. Vill köpa djurvänligt smink.

Ceciliaolucifer
2

Jag använder nästan bara Clinique.
Finns en franskt märke som är ganska nytt som heter UNI som också är bra. 98% organiska råvaror och ej testat på djur.

Luras inte av Bodyshop bara. Dom ägs sedan några år tillbaka av Loreal som testar på djur. Samma med Marykay som numera djurtestar för att bli godkända i kina.

Ceciliaolucifer
2

Har en kompis som jobbar på H&M´s huvudkontor och enligt deras produktansvarig när det kommer till H&Ms egna sminkprodukter så är inte dom djurtestade.

[Virvelvindsflickan]
0

Aha. Men då använder jag tydligen redan djurvänliga produkter!
Använder bara H&Ms smink än så länge. 
Men de står inte med på djurens rätts sminksmart-lista så
jag visste inte. Men hoppas du har rätt då!  Skrattande
Tack för tipsen!

Ceciliaolucifer
2

#3 Det är ingen offentlig profil H&M har att dom inte djurtestar. Det är "självklart" typ. Men har för mig att dom slutar sälja foundation nu.

[Virvelvindsflickan]
0

Använder inte foundation så det gör dock inte mig något. Men tycker det är synd att de inte står med på djurens rätt sminksmart-lista isåfall.

Odis
1

Bodyshop är allmänt elaka. Jag har alltid trott typ att bodyshop varit liksom naturprodukter vänliga mot miljön och så därför gick jag in på bodyshop och frågade om de hade en svinborste till håret. Då svinborstar görs av svins svans hår precis så som ull görs av klippta får.. Så jag såg inget fel i de, dom tittade på mig som om jag vore dum i huvudet och svarade vet inte du att bodyshop är emot alla djurprodukter?

Tyckte jag var elakt det är väl inte så jävla självklart>.< Speciellt då dom har "riktiga" badsvampar det är faktiskt också djur:P

[Virvelvindsflickan]
0

Jag har hört att bodyshop är korrupta..
ifrågasatte detta hos Djurens rätt faktiskt.
Vet inte om jag har fått något svar än.

Smullis
0

Va? Är det sant :( Jag brukar ju handla från bodyshop :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡