Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 761 ggr
Trollhund
0

Illerägare Uppsala

Hej fina illerägare där ute!

Jag har under väldigt lång tid velat ha två djur, iller och råttor. Råttor skaffade vi för ett par månader sedan och de passar mig och min sambo som handen i handsken. Men suget efter en iller ligger fortfarande och gnager. Min sambo är inte helt främmande för ideén men det ligger fortfarande långt in i framtiden, och det håller jag med om.
Däremot tänkte jag att det vore ultimat att träffa på illrar och lära känna dem på håll samt lära sig så mycket om dem som möjligt inför en eventuell framtid. Det skulle också göra det mycket lättare att komma till insikt om det är ett djur för oss någon gång. Kanske är min bild bara romantiserad av de få väldigt trevliga individer jag har träffat liksom?

Jag vet också att iller och råttor inter är en ultimat kombo så om det någon gång blir aktuellt så antingen i ett annat större boende eller så långt fram i tiden att vi inte har dessa undersköna pälsbollar längre :) Så får ni en liten förståelse för hur långt fram i tiden vi talar om ;)

Nu blir det lite rörigt här men kontentant är denna: Jag gillar illrar. Jag vill träffa illrar och lära mig mer om dem. Jag bor i Uppsala. Finns det någon här inne som bor i Uppsala och som skulle kunna tänka sig att ha mig på besök? Och om det skulle vara så mig och sambon?

Skulle det fungera så skulle jag också kunna ställa upp som lite illervakt ifall det behövs!

Hör av er kära vänner :)

Trollhund
0

Putt

FerretCrow
0

Kika i uppfödar tråden där finner du lite olika personer. Där kan du oftast få träffa illrar i olika åldrar och personligheter =)

Trollhund
0

Ha X) Tack FerretCrow! Så långt tänkte jag faktiskt inte, ska kika in där!

terkina
0

Vi finns på landet en bit ovanför Enköping (nästan åt uppsala-hållet, så hyffsat åt rätt håll för er del Flört) så här är ni välkomna att hälsa på om ni har lust.

Vi har tre illrar, två honor och en hane.

Medarbetare på fengshui.ifokus

Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Faxlin
0

Jag finns i Älvkarleby, i närheten av stationen där Upptåget stannar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Trollhund
0

Det låter fantastiskt! 

Nu blev detta kanske lite sent skrivet av mig eftersom jag åker iväg i 4 veckor på lördag. Men jag skickar ett pm till er som hört av er när jag kommer tillbaka (och uppfödare i närheten, hehe) så kanske jag kan få komma förbi och hälsa på era sötnosar? :)

MiniSku-
0

Jag och Rupert bor i knivstal. =)

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Emelie,
0

Jag med zuri och frankie bor i gottsunda! 10 min från centrum! :)

Trollhund
0

Gottsunda är ju sjukt nära och bra! Som sagt, hör av mig när jag är tillbaka från lägret :-)