Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2314 ggr
Jeeessiicaa
0

Pastellvalp säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag måste tyvärr sälja min pastell pojke då det har visat sig att jag tydligen är allergisk mot honom.

Han är en liten pastell bebis på 12 veckor med mycket bus i kroppen.

Vaccinerad en gång men måste vaccineras en gång snart igen.

Han är en riktig liten kelgris och bits endast vid bus. Låd träningen går bra från och till men är ju bara en liten valp så det får man ju acceptera.

Priset sätter jag på 2500 men går att diskutera då hem är viktigare än pris.

Jag som har illern just nu bor utanför Örebro & uppfödaren bor i Arvika

Uppfödare har accepterat att jag säljer honom

UlrikaD
0

Vad trist:(

Du kanske kan skriva var ni bor någonstans och var uppfödaren finns ifall folk har frågor.

[Billkampfisk]
0

aaw så söt :)

kredka
0

det är ju väl Bertils brorsan!  är du säker att det går inte över? förra året jag blev jätte alergisk mot Gunnar och min son också blev alergiskt men det gick över efter kanske nån månad…

Välkommen till ferretplanet.se :)

[Nathalie62]
0

Vill inte uppfödaren ha tillbaka honom ? Han var väldigt söt :-)

Yuusei
0

Ooh Jag skulle gärna köpa honom, dock är priset mitt problem D: Har snart tre pojkar hemma, hämtar valp nästa söndag som måste vaccineras plus försäkring på allihop. Men om du är villig att gå ner i pris , viftar jag med händerna i luften efter honom! Han verkar helt underbar.

[Fagmag]
0

Jag tar honom jätte gärna! :) 

Men sammasak som Yuusei sa så är priset en liten consider ;P Det är ett bra pris tycker jag men har inte så mkt om jag ska ha 2 illrar sen! :)

Vart finns han?

UlrikaD
0

Nu kommer jag här och är "dum tjatmoster" här. Men tänk på att detta är en valp som precis har lämnat sin mamma och tryggheten och redan ska flytta vidare.

Den som köper honom nu bör vara riktigt rejält säker på att ge honom ett hem för livet och veta att de ska behålla honom.

Fanns en valp som blev omplacerad fem gånger förra säsongen och sen "försvann" hon. Förhoppningsvis hittade hon rätt hem men kanske inte.

[Fagmag]
0

Om du tänker på mig så har vi redan bestämmt oss för att alltid ha Iller! :)

UlrikaD
0

#8 Det var faktiskt skrivit rent allmänt.

Men för att ta dig som exempel då..Flört

Du skrev till mig i mars i år och ville köpa fler chillor. Då skulle du väl alltid ha chillor. Men nu har du lagt ut dina chinchillor på säljes pga att du har för många djur. Det är bara tre månader sedan.

Vilket väl betyder att för tre månader sedan trodde du att du alltid skulle ha chinchillor?

Så saker ändrar ju sig tydligen väldigt snabbt.

Men det var inte specifikt dig jag skrev det till. Det var efter alla turer man såg valpar flytta förra året.

kredka
0

har du provat med piller mot allergii?

[Fagmag]
0

#9 Jo det har du faktiskt rätt i.. MEn det är ju precis för att en Chinchilla klarar bättre att flytta än en iller!

[Nathalie62]
0

Jag tycker inte 2500 kronor var mycket för en valp som bara är 12 veckor om han är från en seriös uppfödare:-). Allmänt tycker jag det är bättre att köpa iller av någon som är färdig vid leverans, man vet var den kommer ifrån och hur hanterad den har blivit.

UlrikaD
0

#11 Inte för att starta någon diskussion alls i en säljestråd. Men så kan man ju inte resonera. Är det ok att sälja sina djur för att skaffa nya om de klarar en flytt?

Dessutom stämmer det inte, finns hur många chillor som helst som blir stressade, pälsbitare, går ner i vikt vid flytt.

VeronicaKahlbäck
0

Vad tråkigt du som velat ha iller så länge. Men du har haft honom i 13 dagar, jag kan ju inte veta hur pass allergisk du är men det finns massa saker att prova. Jag är allergisk mot illrar när de är valpar, när de fäller, när de blir könsmogna och lite känsligare mot dem nu när det är pollen ute. Alla kan bli känsliga mot något nytt men det brukar gå över efter någon eller ett par månader. Ne nu börjar de bli långt men det finns iaf saker att prova om du inte vill bli av med honom.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Jeeessiicaa
0

#14 Skulle vilja ha kvar han men känns inte så bra att inte kunna uppfostra så som man vill när man knappt klarar av att vara i närheten /: Har ätit allergi tabletter i en vecka nu men har inte kännt att det hjälpt något värst. Har han i mitt rum nu då alla andra i familjen är allergisk och tydligen jag också nu då så så fort jag går in i rummet börjar det klia i ögon och näsa och går och nyser hela tiden och sen sitter det i ett tag också.

Men känner även att det vore bäst för oss båda att han hittar en ny ägare så snart som möjligt så vi inte fäster oss vid varandra ännu mer och det istället blir svårare att göra det här beslutet då /:

Så tyvärr får det bli såhär men jag vill att han ska kunna få vara hos någon där han verkligen kan bli pysslad med vilket tyvärr inte går här /:

Tyvärr så kommer jag inte sälja han till dig Fagmag då jag har sett hur mkt fram och tillbaka du velat med Felicia.

Jeeessiicaa
0

Han är köpt från Regnbågsdalens uppfödning

[Fagmag]
0

Ohh snap.. Ska jag börja få skit för allting igen ;( Aja okej ditt val :) Men har ju annars somsagt bestämmt mig för att ha iller men jaja..

UlrikaD
0

#17 Det var väl inte att få skit. Ville bara tala om att chinchillor reagerar vare sig sämre eller bättre än ett annat djurslag på flytt. Det är lika taskigt att låta chinchillor flytta runt som något annat djurslag.

Man kan bestämma sig för saker, men de ändrar sig ju också med tiden. Med tanke på att du hade bestämt dig för chinchillor för några månader sedan, nu ska de säljas och du har bestämt dig för iller.

Livet ändrar ju sig bevisligen och saker och ting förändras.

[HippieAngel]
0

#0 Är hemskt ledsen för detta, och om ingen seriös hör av sig om honom så tar jag honom gärna tillbaka. Jag slår vad om att han fortfarande kommer ihåg mamma och syskonen!

[Fagmag]
0

Aja, Men jag finns om du ändrar dig iallafall! :)

Jeeessiicaa
0

Han är fortfarande tillsalu.

VeronicaKahlbäck
0

#21 du har inte funderat på akuthem? Han är ju i en känslig ålder där han verkligen behöver få massa tid och rätt uppfostran?

Jeeessiicaa
0

Så akut är det inte utan väntar hellre på rätt hem :) Men är just det att jag inte vill att det ska ta för lång tid så att vi fäster oss vid varand ännu mer.

Wand
0

Är du säker på att din allergi inte går att övervinna? Mina hö- och djurallergier gick över nästan helt då jag var mycket i kontakt med hästar och hö, efter bara två månader. 

Men det kanske är olika beroende på vilken sorts allergi man har, vet inte. Men det är ju aldrig helt hopplöst!

Jag hoppas annars att du hittar ett superbra hem till din pojke. :)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

VeronicaKahlbäck
0

#23 det var ditt inlägg #15 som fick mej att tro att han inte fick allt han behöver och extra viktigt i den ålder han är i nu.

Lindasvovve
0

Jag är väldigt sugen på att få träffa honom om han finns kvar?

Jeeessiicaa
0

Jadå han finns kvar :)

[HippieAngel]
0

Tänk bara på att jag gärna vill ha information om köpare när det blir aktuellt :)

Jeeessiicaa
0

Ingen som vill köpa han? :O

LisenN
0

Tänk på att det är valpsäsong och att man för 2500 kan få en valp direkt från uppfödaren. Många föredrar nog det framför en omplacering.

Tror det bästa för både dej och valpen är en rejäl prissänkning så han hittar ett nytt hem innan han lägger till med massa ovanor.

Valpar i den åldern kräver MYCKET umgänge med människor för att bli trevliga illrar.

Ett lågt pris innebär inte per automatik ett dåligt hem om man bara är nogrann i valet av köpare.

Hoppas han snart finner en ny husse/matte :)

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Jeeessiicaa
0

#30   Jag hålls ju fortfarande med han och så, så han blir ju inte direkt förvildad.

Visst jag kan gå ner i pris & står även att pris är disskuterbart, men tänker inte sälja han för 1500 då det priset oftast är på illrar som är över 1,5 år.

Enligt mig borde han vara lika mkt värd som en valp som kommer direkt från en uppfödare då hans bror fortfarande finns tillsalu och ändå är lika gammal men för en högre summa. Men visst jag skulle kunna tänka mig att sänka priset men inga skambud.

LisenN
0

#30 På så vis, då är det ju inga problem :)

Efter att ha läst #15 trodde jag att du inte kunde hantera honom alls..

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Jeeessiicaa
0

#32 Jojo hantera kan jag även fast det tar emot. Men vill hellst få han sålt så snabbt som möjligt. Har många intresserade men tyvärr aldrig någon som ger ett rakt beslut.

Det börjar bli ganska brottom att få han såld. nu i helgen har jag försökt undvikit att sova i mitt rum där han är. Så snälla finns den någon som kan ge detta lilla charmtroll ett nytt hem. Kan tänka mig att gå ner till 2000kr för han.

[HippieAngel]
0

Rynkar på näsan Detta är så ledsamt…

Jeeessiicaa
0

Jo jag känner det med, har haft massa som varit intresserade men aldrig fått klartecken av någon ungefär som dom ångrat sig eller så /:

Hayley
0

#35 om det är så brådskande att bli av med honom, varför kontaktar du inte akuthem då?

skrollan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ta en symbolisk summa (oftast 500 kr) och beivsa att du verkligen menar att hemmet är viktigast?

Jeeessiicaa
0

# så att han ska då flytta runt ännu mera? # det känns ganska onödigt från min sida då det ändå är så många som är intresserade. SOm har bra hem.

JossanH
0

Jag förstår inte varför pengarna blir så viktiga i sådana här brådskande omplaceringar..?
Jag skulle aldrig köpa en valp av någon för samma peng som denne köpt sin valp ifrån. Jag hade heller aldrig tagit en så stor summa för valpen.
Är pengarna eller hemmet viktigast?

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Om många är intresserad och har bra hem, varför blir det ingenting då?

Jag vet en tjej som var intresserad men du ville inte träffas först och se ifall illern gick ihop med de andra djuren i familjen. Och då backade hon ur. Hon ville inte mötas på en parkeringsplats och bara hämta.

[Nathalie62]
0

Ingår det stamtavla, veterinärbesiktning och id-chipp för priset ?

Jeeessiicaa
0

# 39 Men om jag märker att det är så många som är intresserade varför ska jag då behöva ungefär skänka bort han till någon?

Han säljs inte heller för samma peng som jag köpte han för.

# 40 Det är många som skriver fall man kan vänta tills som kan hämta han då och då sen hör dom inte av sig mer.

Det där men parkeringsplats vill jag bara tillägga en sak på. Hon kunde ta sig till en tågstation för att träffa han.

Jag bor en bra bit utanför örebro och förklarade även för henne att jag inte hittar ett skit inne i Örebro.

# 41 Nej det gör det inte

[Mikkiz]
0

#42 Vad ingår i priset och vart utanför Örebro bor du?

Jeeessiicaa
0

Alla hans saker ingår.

Mellan askersund & hallsberg

MaaariaS
0

Jag har aldrig sagt att jag kunde ta han på tågstationen…vad jag sa var att jag kunde möta upp dej där och sen visa vägen hem till mej…eftersom du inte hittar så bra …Glad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

JossanH
0

#42 Om du märker att det är så många intresserade, varför blev det plötsligt så akut och att du tom kunde tänka dig att "gå ner till 2000"..?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

Mina omplaceringar som jag har köpt har jag inte gett mer än 500kr för. Även om dem har varit yngre. Vissa har jag fått gratis.

Tycker helt klart det är viktigare med ett bra hem än att man får mycket pengar för dem.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jeeessiicaa
0

# 43  Det ingår alla hans leksaker, två sovbäddar och två kattlådor.

# 45 Svarade på PM

# 46 Då jag har haft problem med att inte kunnat vaccinera honom så var det en rimligare summa för en ovaccinerad iller.

Sluta med alla fjantiga jävla påhopp annars kan jag lika bra låsa tråden.

JossanH
0

Det är väl ingen som har gjort några påhopp bara ifrågasatt dig, och det är en ganska stor skillnad.

Sajtvärd på Iller.ifokus

MaaariaS
0

#48 Jag har svarat….Glad

Jeeessiicaa
0

# 50 & jag har svarat tillbaka :)

MaaariaS
0

#51 jappsGlad

skrollan
0

Dessa "hot" om att låsa trådar hit och dit! Lider med alla dessa omplaceringar, och speciellt dem som pengarna är mera värda än djuret självt

Jeeessiicaa
0

#53 det där var helt onödigt skrivet…

[Mikkiz]
0

#44 Menade mer om han är chippad och vaccinerad? Eller måste det göras på en gång? Och vad kostar sådant isåfall?

Hayley
0

#38 sorry men förstår inte dig i detta fall. Du säger att du vill ha bort honom snarast eftersom du är allergisk men vägrar akuthem pga att illern får flytta en gång extra. Är det inte bättre för illern att få flytta en gång extra till någon som kan ge den allt som den behöver än att du ska fortsätta ha den med din allergi? Förklara gärna för jag förstår inte ditt tanke sätt här. ( och för att förtydliga så är detta inget illa menat, inget påhopp emot dig övh utan bara en fråga i all väl menlighet)

[HippieAngel]
0

Hur gick det med honom?

kredka
0

#57 här finns hans tråd: bosse