snygga, tunga och bra mat- och vattenskålar
någon som har tips på snygga och bra skålar för mat- och vatten? bara hittat de klassiska hundmatskålarna i brunbeige som känns tunga och stora nog. men tycker inte om färgen, eller när det står "dog" på dem osv hehe ;). vad har ni för skålar och vart har ni köpt dem? :)
Jag har bara en röd två skålad plastskål från claes ohlsson för 10 spänn funkar super^^
I råttsvängen används ju ofta ikeas mindre ungsformar till vattenbad och toaskål och dyligt. Fyrkantigt glas, stilrenare än så blir det väl inte? :)
Edit, länk:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40058763/
#1 puttar de inte på de och har sig då? (:
#3 klarar de av om en iller skulle sitta med tassarna mot kanten osv utan att den välter då? (:
Oh! Det här är en spännande tråd, har personligen ingen bra skål att tipsa om, har funderat på att gjuta en o porslinsmåla insidan :P Här välts skålar av alla dess slag tyvärr.

Har alldeles för många mat och vattenskålar men favoriten är en dekorationsskål i glas, runt med kanter som går inåt för den stoppar en del av vattnet mina "bävrar" plaskar ut.
Alla skålar skjuts runt på om du inte har gummerad kant/botten.
Vet dom som byggt snygga ställningar och fäst på väggen sen är det en hel del som använder fontän.
Har inga riktiga djurskålar vad jag kan komma på utan det är uppläggningsfat, inredningsskålar, ugnsformar osv det finns mer praktiska alternativ sen tycker jag personligen att det finns snyggare urval.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#4 De mindre modellerna kanske inte klarar det, helt ärligt vet jag inte. Menn jag skulle nog ändå kika på typ ikeas utbud av ugnsformar, finns ju säkert tyngre modeller som står kvar. Annars tänkte jag också på sådana där ställningar man har till hundar, men de är väll lite höga till iller, eller? Tror det heter hundhotell men kanske Blandar ihop saker.
Jag har små porslin/keramikskålar som påminner om dom brunbeiga hundkopparna. Mina är blå utsida och vit insida (finns även i rött) med smått inåtlutande kanter. Dom fungerar bra och står stabilt även med illertassar på kanten. Hitta dom vid matskåls hyllan på djurmagazinet och dom finns i olika storlekar :)

Jag har spanielskålar i keramik. Går inte att välta och är ganska plasksäkra.
De två illrar jag har haft till min skål har inte varit några problem. Suzy den låne illern jag har nu kan välta den om det bara är lite vatten kvar i den på morgonen och hon vill ha sin mat, men de känns som hon mer välter den i protest föratt jag är "seg" med att ge henne mat. Men är det mat och vatten i den har hon inte vält och hon badar ändå rätt mycket i vattendelen:P