kaniner som mat !?!?!?!
Måste bara berätta. En gammal dam i Hallsta som min kompis känner föder upp belgisk jätte till mat och det var så hemskt när hon bjöd in oss för att se bäbisarna :( dom var såååååå söta och bara tanken på att dom ska bli flådda och bli mat till folk gör mig illamående. Blir så ledsen att folk kan vara så kalla, att först föda upp dom å älska å ta hand om dom för att sen döda dom :( :(
//Denise

alla djur vi äter är söta.
tänk bara dom stackars lammen som blir kebab. eller kossor som blir taccos.

#1 så sant!! Men de är för j*vla gott. Men hemskt när man tänker på det.

#1: Sant så sant. De är söta. Men jag har inget problem med att äta dem faktiskt.
Är lite dubbel i min moral då jag inte klarar av att äta mina egna djur dock. Mamma födde upp kaniner för mat förrut och jag klarade inte av att äta dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Äsch, kalla mig kall, men själv är jag uppvuxen på bondgård och anser att det hör till varje persons kunskap att veta vad de äter. Rådjur är åxå söta, men rådjurssadel är smask. Tjuren brunte som vuxit upp på vår gård vet jag har haft ett bra liv, alltså kan jag äta upp honom som köttfärs utan att ha dåligt samvete. Om jag vet vad djuren har för ursprung och att de haft ett bra liv så tycker inte jag det är fel att äta upp dem utan att dö av skuld. Tvärtom är det fånigt av folk att blunda för hur djuren levt och tro att det inte är ett liv bakom de där fyrkantiga paketen ni köper i affären.
Och ni veganer och veggon, bry er inte i att hoppa på alla nu bara för att vi tycker om att äta kött. Kaniner är söta, men det gör dem inte till sämre mat ändå. (Måste dock tillägga att jag nog aldrig ätit kanin av den anledningen att jag inte haft tillgång till det).
Tycker oxå om kött.. Men får ofta problem att äta det när jag tänker på att det ligger ett liv bakom det.
Sara
#4 förstår att du föredrar att äta djur som du vet har haft det bra hos er… men jag fungerar inte så..
Visst är det hemskt när söta kaninungar blir till mat men jag tycker att det är lika hemskt att lamm, kossor, hönor och alla små söta djur blir mat…
Sajtvärd på Iller.ifokus