Hugo behöver nytt hem!
Har en liten kille på lite över 1 år.
Han är kastrerad och chippad!
Jättesnäll kille som är bitfri och väldigt social av sig!
Väldigt pussjuk också. Han är väldigt duktig på lådan!
Kan förvisso trotsbajsa om husse tittar på, men annars går
han på lådan så länge man håller den ren.
Har fått ändrade livsförhållanden nu och känner att det bästa för
oss båda är om han kom till några som kan ge honom mer tid än vad jag kan.
Kan lättast nås på min mejl:
Mvh Fredrik

vilken mörk skönhet.. hoppas han finner ett bra hem =)
Han är väldigt lik de mörka illrarna från Dashing Ferrets kommer han därifrån?
vart finns han? (:
http://elinalgotsson.blogg.se
#2 håller med. Ser väldigt black self ut i ansiktet.
Sajtvärd på Iller.ifokus

ja antingen dashing eller raggarillerns uppfödning
För om han tillhör Dashing så kan hon säkert hjälpa till med omplacering då hon är väldigt mån om sina illrar, vet att hon tog tillbaka en 1 årig valp för omplacering nu.

Han är inte från mig. Men han är så snygg så jag skulle inte haft nått emot att han kommit från mig 
Han ser inte ut att vara blackself utan mer en väldigt mörk viltfärgad, lite solid 
//Denise
#7 där håller jag inte med - han ser absolut ut att ha blackself bakgrund - och inte mörkt viltfärgat (dvs mörkt viltfärgat utan blackself i - och där finns inget som heter solid - det är en "blackself term" ) Så han kommer inte från mig t.ex. ;)
Hoppas han får ett bra hem - och kanske då med hjälp av sin uppfödare om inte annat :D
Jag tror också att det är inte black self då den har varken grå eller svart underull, man ser att den är mer åt orange hållet och då illern är black sable solid. Men det är bara vad jag tror och inte vet säkert ;)
Välkommen till ferretplanet.se :)
#9 de behöver inte ha grå eller svart underull för att vara från Blackself linjer ;) Men man kan ofta ganska enkelt se på illrar bara genom att titta på struktur (och inte färg) om de kommer från blackselflinjer eller inte. Det är rätt stor skillnad om man frågar mig. "Solid" är som sagt ingen färg som finns hos "vanliga" mörka viltfärgade illrar utan blackself linjer.
Jag gissar på att det är Dino från Susannes kullar förra året 
http://www.dashingferrets.se/valpar%202011.html
Och ja, det är ju fullkomligt uppenbart att det är en blackself-korsning.
#10 tack för förklaringen :)
Välkommen till ferretplanet.se :)
Ja det är Dino från min ena kull 2011. Jag har kontaktat ägaren och erbjudit min hjälp, när jag fick reda på att han var ute för omplacering här på iFokus.
Och visst har han black self i linjerna, men ur min synvikel är han nog en viltfärgad-korsning om man kan kalla det korsningar när man avlar på olika färger på samma djurslag/ras.
Men vill man ha fram bra individer med en viss färg så tar det ju ett tag och eftersom jag fokuserar på sundheten o temperament så har jag en del arbete framför mej med färgen.
Solid är ett uttryck dom använder i vissa länder på mörka illrar med mörkare underull än normalt, lite missvisande tycker jag för solid tolkar jag som att det skulle vara samma färg rakt igenom. Men internationellt skulle han nog gå som black sable.
Hoppas ni hittar ett nytt fint hem åt Hugo(Dino) 
Med korsning menar jag alltså att det är linjer med inblandning av blackself snarare än att Hugo själv är vad jag skulle kalla blackself färgmässigt.
Stark influens av blackself syns typiskt väldigt tydligt som här på Hugo, inte bara på färgen vid/på nosen utan på hela illerns struktur.