Den dumma vetrinären!
I fredas åkte matte me mej till Vertinären, ja skulle kastreras. Okey Vetrinären brukar ju va snäll så de va inget konstigt me de. När vi kom in vägde sköterskan mej (en stor klump på 2,2kg
) o sen skulle hon sticka mej i en muskel i bakbenet. Matte höll i mej medans hon stack mej. sen fick ja gå ner i en bur där ja snabbt blev trött o somnade me straxt.
Sen när ja vaknade så hade vetrinären tagit bort mina kulor! ja som va så stolt över dom eftersom de va bara ja som hade sånna hemma. Allt gick ju bra fram tills matte gick o kollade på mej igår. Ja hade stora blåmärken, okey inget ovanligt tyckte matte, men hon kom in o vände på mej varannan timme typ. på kvällen så hade mina påsar svullnat upp o såg ut att vara vätskefyllda. Då fick matte lite smått panik (hon e så kännslig) så hon ringde till vetrinären på deras jourtelefon så klockan 22 va vi inne hos vetrinären igen. Vetrinären tittade på mej o tyckte att de va lite konstigt att de blivit så där. sen tog hon fram något som liknade en sax (då tittade matte bort) o så gjorde hon nåt, o ja vägrar berätta va hon gjorde. Så nu får ja äta antibiotika i 8dar så att de inte blir nån inflamation, så får vi hoppas på att allt blir bra sen.
Så nästa gång är ja inte lika gla på att gå till vetrinären tror ja, då tycker ja matte kan gå själv.
//Schnappy

Hehehe… stackars dig Schnappy.
Det du inte förstår är att matte bara vill ditt bästa!

Stackars liten Schnappy!
Ja, jag undrar nog vad veterinären säger nästa gång matte kommer dit men utan dig. Det är ju dig veterinären vill träffa förstår du väl, inte matte. Det är ju du som är den viktiga då.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Krya på dig, killen!! Vi tycker också att din matte kan gå själv.
Hälsningar från Grizzly och Lurvas
P.s det är nån som har snott våra kulor också.

*Asg* Stackars alla dessa grabbar som blir av med sina kulor. Har ni polisanmält händelsen? Kan väl inte vara bra om vi har en kul tjuv i farten. Det som onekligen slår mig är: Vad ska tjuven med alla dessa kulor till?
Hmm, kulor från vissa djur sägs ju vara potenshöjande, kan det stämma in på illerns också. Om det är så, så håll hårt i kulorna grabbar, annars kanske släktet dör ut snart. Och vem ska vi då kuttrasjua med.
popp popp från brudarna Kiara, Nikita och Bella
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja va jätte duktig igår o åt upp min tablett (under en del protest) men allt går me vetegroddsolja
. Mina påsar har blivit mindre nu så matte lovade mej att när hon hade städat ska ja få komma ut o leka me dom andra en sväng! Va skönt, då slipper ja hagen en stund!