Iller iFokus

Iller

Etikettlänkar
Läst 2135 ggr
rugerupsillern
0

Saknade produkter?

Hej! Jag undrar vilka iller- eller andra djurprodukter som ni här tycker fattas i Sveriges djuraffärers sortiment?

JossanH
0

Inget vad jag kan komma på men fler nyttiga godis, gjorda på torkat kött, är ju alltid populärt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mixxy
0

Carnia Lynx skulle va bra om fler butiker hade. Tycker även det har blivit svårt att få tag på torkade kycklinghalsar nu också.

Odis
0

Typ allt:P tycker djuraffärer i göteborg har oerhört dåligt utbud till iller:P Jag gillar dessa hängmattor i mocka med syntetpäls inuti jätte svåra att hitta här, illersele har alltid fåttköra på kanin sele och de är liiite stora egentligen. Och illerfoder, hade gärna sett att djuraffärer hade lite typ grytbits aktigt iform av kanin, och nötkött, lever och hjärtan frysta till iller. Dock inte frysta för länge då aturinet ur hjärtan ex försvinner vid frysning.

[majsan&melvin]
0

Jag tycker det mesta iller sakernq fattas, går man in på te.x arkan zoo eller djurmagazinet så finns det bara en hängmatta och en sele till illrar förutom nåt foder… tycker djuraffärer ska ta in mycket mer illersaket!!! och olika torkade kött.

IzzyR0xx
0

Mm och flexrör! Ungefär som super thru way

[Nathalie62]
1

Jag saknar att det inte finns mycket mer utbud som är illerrelaterat, Något jag ofta hoppas och önskar mig är att det blir mer av sådant, enligt mig finns det ju nästan ingenting att tillgå och så ovanligt är inte tamillrar längre att det borde vara så svårt att få tag på.

En butik som Ferretpplanet (har för mig den hette så) skulle finnas lite varstans i sverige :-)

Kallecolt
0

Leksaker i äkta päls har dom ju tyvär slutat med i typ alla djuraffärer, tycker det är synd då det är dom som är mest intressanta för Kato och jag känner ju mig även tryggare om leksaken är i biologiskt matriel och inte syntet, om nu olyckan att dom skulle äta leksaken skulle ske. :)

Odis
0

Du får göra egna leksaker då^^ Finns ju pälsnuttar av riktig päls att köpa i de flesta välsorterade läder/tygaffärer brukar odfta vara kanin. Om du ska göra möss exempelvis^^

Sarah
4

Väldigt glad att det inte finns pälsleksaker med tanke på hur djuren i pälsindustrin lider.

Odis
0

ja nu vet jag ju inget om dig, men jag äter kött ch jag kan tycka att det är hyckleri att säga "neh inga pälsprodukter päls är så hemskt" men samtidigt sitta och äta köttbullar från gris som har behandlats minst lika grymt eller grymmare. Därför har jag personligen inget emot päls. Däremot så tog jag faktiskt väldigt illa vid mig djurmässgt när jag gick en forskarkurs i försöksdjurskunskap och vi var på studiebesök där dom håller försöksdjuren. Var riktigt påverkande att se ex iller i små burar och veta att de får proppa i sig våra läkemedel..

JossanH
3

Men man kan väl ändå inte försvara något där djur lider bara för att djur lider på andra ställen också? Så helt plötsligt blev det okej att hålla minkar på mindre än 1 kvm där de får dö enbart för att bli en "snygg" jacka för att djuren i djurförsök och i köttindustrin också bor dåligt? Det var det sämsta argument jag hört.. för att djuren ska ha det bra och få det bättre kan man inte slå ifrån sig sitt eget ansvar. Då slutar man köpa päls och man köper närproducerat, ekologiskt kött. Och Sarah är vegan och arbetar med att forska om just kött och köttskatter, så hon om någon vet hur köttindustrin fungerar och vad den gör med miljön.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Tack Jossan :)

Ja håller med om att det är ett idiotiskt argument. Men, det är ngt man hör ofta, jasså du bryr dig om miljö och djur… men varför arbetar du inte mot hemlöshet?? Blir ju även jättemärkligt om man köper päls trots att man vet om lidandet, bara för att rättfärdiga att man äter kött…

Om man är intresserad över hur bra de svenska pälsdjuren har det kan man gå in på den här länken  http://www.youtube.com/user/Djurrattsalliansen titta på sveket mot minkarna

Sarah
0

Men vad tusan, försöker ändra texten ovan men får inte, ok, det är sveket mot minkarna jag tycker man ska titta på… såklart de andra med men sveket mot minkarna visar hur det ser ut på ett stort antal svenska pälsfarmer

eller gå in här

http://sveketmotminkarna.se/

Sarah
0

jahapp, nu ändrade den :P

FerretCrow
0

Ja jag äter kött men som sagt så är det ju mycket hur man väljer att köpa sitt kött. går hellre till en bonde i mitt grannskap och köper kött där jag vet att djuret har det bra än där dom lever på minimal yta och blir idiotiskt behandlat.

Nussen
0

Hej alla som letar efter saker till iller, här är  en affär med bara illersaker Gladsom finns i sverige

http://www.ferretplanet.se/