Två illrar säljes!
Vi kan tyvärr inte ha kvar våra två illrar Melker och Blunda. Melker (hane, kastrerad) är ca 13månader och Blunda är ca 3månader. Säljer även en jättestor hundbur till dom + alla deras saker.
Ring eller skriv här om du är intresserad 0737 05 05 71, vi finns i södertälje
pris diskuteras mellan mig o köparen
ojdå! omplacerar ni dem ihop eller var för sig? hur mycket ska ni ha för dem?
helst ihop. men om det inte går så spelar det nog ingen roll. jag tänkte 3500kr för båda illrarna, buren,transportburarna + alla deras leksaker och allt. eftersom jag lagt ut så himla mycket pengar på dom. men som sagt, det kan diskuteras..
ja ni har väl fått chippa å vaccinera blunda va? får man fråga varför ni omplacerar dem? hoppas ni hittar ett bra hem åt dem! ;)
nej hon har tid nu till nästa vecka men vi har avbokat den eftersom hon ska säljas. slut mellan mig och sambon, och hon vill inte ha kvar dom och jag kan inte ha dom hos föräldrarna då dom är allergiska. det hoppas jag med….
oj va tråkigt! hoppas det ordnar sig!

Men Carla är det akut så kan jag gättegärna vakta dom :) jag ska ju få en valp i sommar men Melker är väl redan tam ?? o han går ihop med Bab´s jag ska kolla med mamma.
men usch vad tråkigt, pm:a mej sen om det här….

usch vad tråkigt.. hopas det kan lösa sig med någon som tar hand om dom tills du löst det på något bra vis så du kan ha dom…
Jag kan också ta hand om dem så länge om det är så.
Annars är jag även intresserad av melker.
Ev. blunda också.
Har dem stamtavla och sånt?
Du kan maila mig på aspenberg423@hotmail.com
Så får du veta mer.
Mvh Linnea

Ok, nu kommer jag att låta som världens största bitch här men det kan jag ta. Jag har full förståelse för att förhållanden kan ta slut men hade ni verkligen ingen plan? Ni har ju inte haft illrarna så himla länge. Och Blunda har ni ju bara haft några veckor. Och sen för bara nån vecka sedan svarade ni på en annons om omplacering. Hur tänkte ni då? Man måste faktiskt ha lite framförhållning när det gäller att ha ansvar för ett djur. Ja, just det ansvar!! Verkar som om folk glömmer bort att en iller inte är någon uppstoppad leksak som man kan forsla runt hur som helst. Ingen iller väljer vilket hem den hamnar i. Som Melker då till exempel…Jag kommer ihåg att det var flera som var intresserade av honom men ni hann först. Då känns det ju lite som om det hade varit bättre för honom om han hade hamnat i ett annat hem redan från början. Och vilken bra start för Blunda sen…3 månader gammal och redan omplacering. Jag blir ärligt talat riktigt trött på sånt här!!
jag förstår dig rikki, men du kanske skulle ha skrivigt det där lite trevligare eller skickat ett pm =/

Tyvärr, känner mig inte särskilt trevlig i det här ämnet.
jag förstår att det är jobbigt. Men jag tror faktiskt atrt det är lika jobbigt för nina & Carla! När människor blir tillsammans så räknar man väl nästan med att vara tillsammans i flera år. Leva tillsammans. Dom skaffade BLunda också dessutom för att Melker skulle få en kompis. Ser inga problem med det. Men vad ska dom göra då? Då skulle man aldrig kunna skaffa en iller om man inte hade sitt eget liv i repris och kunde veta exakt vad som skulle hända hela tiden. Tycker synd om Melker och Blunda förstås också som måste omplaceras. Men det är lite jobbigt och synd om Nina och Carla ! Tänker på er!
På bilden ör det skrollan & Melker
ja det är exktremt jobbigt att behöva sälja sina djur, så man måste tänka lite på ägarna oxå.
Usch jag förstår att detta är jättejobbigt.. :(
Kanske det som rikki menar är när man skaffar djur måste man tänka lite värsta senariot, vad händer om ett förhållande tar slut om man måste flytta, om man blir med barn m.m. Så man slipper plåga sig själv med att kanske tvingas omplacera när man verkligen inte vill .. Och jag menar inte att hoppa på någon eller nått nu utan jag menar överlag… Men ibland så kör det ju ihop sig ändå hur mycket man än planerat livet tar ju konstiga svängar ibland men jag håller tummar och tår för att Carla hittar ett sätt att kunna behålla sina små pälsar..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Klart det är jobbigt för alla inblandade…Dock i mina ögon mest för illrarna (rent generellt likaså) Men det finns ju faktiskt många andra före detta par som inte har behövt omplacera sin iller vid ett breakup.. Jag själv bland annat… Och rent generellt tycker ja att man faktiskt borde ha tanken där "hur gör vi om…" oavsett hur kära man är just då..
men dom har ju visst nyss skaffat valpen blunda vad jag kan förstå. och det kan ju hända något drasktiskt som gör att dom gör slut det vet man ju aldrig allt kan ju hända från dag till dag om ni fattar vad jag menar då

nej men det är ju precis det jag menar….just eftersom man inte vet vad som händer med en själv och sitt liv så måste man ändock veta hur man ska göra vid en rad olika händelser…just för sin illers bästa!
jag förstår hur alla känner. Men just nu tycker jag att vi ska stötta nina och carla så gott vi kan. Jag pratade precis med nina , så att jag ska se oc kolla om jag kan ha Melker så länge tills vi hittar ett bra hem till honom. Han och min skrollan är vi kärleksparet, kan inte skilja på dem ju :'(
men jag har stöttat henne hela tiden. jag har sj sutte i hennes sitts och som tur hade jag iller_tjejen som tog min underbara kingen. och det låter ju jättebra att ni kan hjälpa till genom att ta melker=)
ja, sla se hur det ska funka bara. Fick ju hem min lilla valp i söndags. Vill att han först ska känna att det är hans hem och bli kompis med skrollan och schess. :/
#15 Jag förstår din reaktion även om du uttrycker dig lite väl hårt. Väljer man att skaffa ett husdjur måste man ha någon slags värstascenario-plan. Man måste ha planerat saker som att: Vad göra om det tar slut? (typ hälften av alla äktenskap i Sverige spricker så det är ju inte helt otrolig att ett förhållande tar slut) Om djuret behöver vård, har jag råd att råd att finansiera det? etc.
Hoppas att den här tråden fungerar som en tankeställare för personer som funderar på att skapa ett husdjur.
Ursäkta, mitt föregående inlägg var riktat till inlägg 9.
ja, det hoppas jag med. Men tycker även ocksp att vi kanske kan skapa en ny tråd såna fall det det. Så att Carla får ha kvar sin tråd ?! :)
#23 Ja, precis =) Faktiskt är det här en annons och inte ett ställe där man ska klaga på Carla, även om jag förstår hur vissa tänker.. Man skulle skriva här eller ringa henne om man var intresserad av båda eller en av illrarna och inget annat =)
Önskar att jag hade kunnat ta sötnosarna =) Men ska ju köpa en valp i juli så det går ju inte =/

Nu låter vi omedelbart denna tråd återgå till det ursprungliga ämnet.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag är väldigt intresserad, mejla mig på Remaining__@hotmail.com
#26: Testa och ring annars, det är nästan lättare och ta kontakt så. Tycker jag i alla fall.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.