Rösta i tävlingen
Japp, två stycken tävlingsbidrag fick vi in. Inte många att komma med, men hoppas på bättre uppslutning i nästa tävling som anordnas. Men tävlingsbidragen var inte fy skam. Nu vill jag ha eran hjälp att rösta fram vem som vinner. Skicka ett mail till mig eller rösta öppet. Hur ni nu än vill göra det. Jag räknar ihop rösterna och meddelar vem som vunnit. Ni har fram till den 25 februari på er att rösta.
Bidrag 1. Är bilden ovan. En kombinerad sov och klätterställning.

Bidrag 2. Är bilden ovan. En rörkonstruktion som verkligen inbjuder till lekar.
Skriv nu nummret på det bidrag ni tycker skall vinna. Endast en röst per person. Och man måste uppge sitt alias här på iller iFokus för att få vara med och rösta. Längre fram kommer tävlingarna låsas för bara medlemmar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

putt
Audiatur et altera pars

Jag röstar på nummer 2. Mina illrar hade älskat det där! (och jag hade slagit ihjäl mig på det när jag var nyvaken)

Jag röstar på nr 2 för jag tror att illrarna har mera roligt i den.
Jag röstar också på nr 2 det måste vara kul att vara iller där.
Å du rikki ta något mjukare att snava över nästa gång du är ny vaken det är dumt att slå ihjälsig det gor bara ONT

nummer två skulle jag vilja ha om jag va iller..oj vad jag skulle spinga:-)

Måste hålla me nr 2. I alla fall lär den va bäst o gömma saker i o sej själv oxå när matte e arg. =)
Nummer 2… Den ser roligast ut=)
nr 2

Ser än så länge ut som om nummer två ligger bäst till. Men än finns det tid kvar att rösta. hihi
Audiatur et altera pars
hoho jag röstar på ettan - eftersom tvåan ser "läskig ut" (ur mina plirriga människoögon sett) och hängmattan på ettans bild ser sådär härligt fluffig ut att man önskar att man vore liten nog att kunna ligga i den.. bra motivering va, hihi. Dessutom skulle jag bli såå nojjig över var min iller håller hus i rören, "usch, tänk om den lille tjockisen har fastnat, vart kan han vara då, jag ser honom inte.. hallåååååååå" *fniss* men rören är jättefina och fyndigt byggda.
hade annars räckt med "jag röstar på nummer ett"
Mvh Tessan

haha, tycker det är roligt att läsa motiveringar så det är välkommet. hihi
Audiatur et altera pars
Jag lägger min röst på nr 2. motiveringen till det är säkerhet.
Tycker egentligen att 2an är lite tråkig eftersom man inte kan se illern/illrarna, när dom är i röret. Men illrarna gillar säkert att rasa runt därinne, för att inte glömma vilket härligt gömställe, eftersom vi inte kan se vad som finns däri.
Det fanns bara en orsak till att 1an inte blev min favorit, för det är en jättemysig lek och sovplats för pälsarna. Orsaken var att det inte finns något fallskydd från bordsskivan.

Fast jag tror faktiskt de flesta illrar inser att de inte har vingar, så det blir nog rätt lugnt i alla fall. Sedan ser det inte ut att vara så hög fallhöjd. hihi Man kan kanske bygga en sådan och läffa en dyna under. hmm, spånar nog vidare här i huvudet i alla fall. Tycker konstruktionen på 1 an är häftig.
Audiatur et altera pars
Tror du? Det tror inte jag, efter att ha sett Kamikatzepiloten och andra nyfikna illrar.
Men jag håller med dig om att den är häftig och framför allt mycket rolig för illrarna. Ett "fallskydd" med hjälp av t.ex. en stor (längden på bordet) hängmatta/lakan, som dom kan dratta ner i, så hade jag antagligen röstat annorlunda. Men jag röstade efter hur alternativen ser ut på fotona.

Självklart ska man göra det. Fast det hindrar ju inte en annan från att fundera hur man ska kunna stjäla delar av deras ideér för att göra livet roligare för ens egna illrar. hihi
Audiatur et altera pars

Hehe, ser att ni diskuterat hängmatte ställningen. Då kan jag ju berätta att den är inte så värst hög. Malolo tyckte stegen var läskig att gå ner för så hon gick upp och hoppade ner. Och när hon låg i hängmattan så var den ca 2 cm från golvet. Bytte senare ut det lurviga huset ovanpå till en liten stuga avträ, det gröna på våning 2 ska se ut som gräsmatta och så hade jag paner på att fixa ''staket'' och sen ett rör ner, men dom blev aldrig verklighet.

nr 1…
nr 1
#16 kan vi inte få se nybygget, visserligen utom tävlan eftersom röstningen har börjat. Jag tycker det låter spännande.

Tyvärr Ammi, det är nerplockat. Huset är gömt och ställningen är inne i ett föråd.

Ingen mer som vill passa på att rösta innan det är för sent. hihi
Audiatur et altera pars

Lägger min röst på Nr. 2 men nr 1 såg inte allt för motbjudande ut den heller. Nr. 2 Ser riktigt grym ut skulle vara kul o få veta hur lång tid det tog att pussla ihop allt
sätt även dit lite genomskinliga rör här o där så kan du ta o massoducera spektaklet 
Mvh. Fredde

Det var en smart idee Fredde, det där med genomskinliga rör. Då ser man ju sina tussar när de springer också. Undrar, fins det genomskinliga hårda rör? Någon som vet?
Tror jag ska förpesta livet lite för grabbarna inne på hemma iFokus och höra om de vet något som går att använda. hihi
Audiatur et altera pars

har haft svårt att bestämma mig.. men min röst lägger jag till slut på nr. 2… 

Att få dit genomskinliga rör hade ju varit toppen. Vet bara inte var man ska hitta sådana hårda som du sa, åsa. På våra andra rör har vi satt några avsnitt med genomskinligt men det vi använt då går liksom inte att böja utan det blir bara ett rakt rör. Hmmm vi får klura på det tror jag.
Ja, Fredde vad kan det ha tagit i tid…..vi hittade ju hela högen med rör så först tvättade och skurade vi av alla och bara det tog väl ett par timmar. Sen tog det väl knappt en timme till och fixa ihop det.
Jag ska se om jag kan hitta bilderna vi tog på det innan vi satte ihop det. Hela hallen hemma va full av rörsnuttar.

Hur går det med tävlingen?? *nyfiken ju*

haha, det är meningen att du ska vara nyfiken. hihi Du är ju en av de som tävlar. fniss
Audiatur et altera pars

*ler* Ja, eller min man är ju igentligen den som tävlar då det är han som byggt. Och han frågar varje dag!!!!

haha, börjar det bli lite spännande nu? Fast det är bara en dag till som man får rösta. Sedan kommer svaret. hihi
Din man får stå ut till på Söndag innan han får veta. fniss
Audiatur et altera pars
jag röstar på 1:an. Ser mysig ut =D
/Elin

Vad roligt med fler röster. 
Gör att spänningen håller i sig hela vägen till slutet. hihi
Audiatur et altera pars
Jag röstar på nummer 2.
Har bara en liten fråga. Hur gör man för att hitta illern om den sover i den. 

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

haha, då får man vänta. fniss.
Nej då. Jag vet faktiskt inte. Men gitzy gör nog.
Audiatur et altera pars

Milla är inga problem. Hon går på pipleksak och det spelar ingen roll hur tungt hon sover så kommer hon som ett skott!!
Skulle Tim somna där så funkar ju inte det så bra eftersom han är döv men det är inga större problem. då får man plocka bort bit efter bit. Dom är jättelätta att ta isär vilket också gör att när dom haft den ett tag så kan man lätt bygga om den och göra andra nya gångar så dom får lite förändring och får lära sig en ny väg :-)

Låter ju jättebra ju.
Audiatur et altera pars
#36: Wow, vad fiffigt och kul att man kan bygga om rören! =)
Mvh Tessan

2:an ^^
fast dt spelar nog ingen roll om jag röstar elr ej ^^

hehe, hur vet du det -eM- ? Kanske några som röstat i min inkorg också.
hihi
Fundera på det ni. fniss
Audiatur et altera pars

Jaha, är det på det viset Åsa ;)

Nepp det är det inte!!
Jag ville bara jäklas lite. hihi
Hon är en klar vinnare. Nu ska vi bara komma överrens om vart jag ska skicka hennes pris. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, föst så tjatar man och sen kollar man inte!! Tackar tackar!!!! Micke kommer bli så glad när jag kommer hem idag och berättar att han vann!!

GRATTIS!!
Vinsten kommer, (fast ej med posten, hihi)
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Hmm, gissa vad vi gjorde? Ammi skulle ta med sig priset från Yran. Men vi glömde det totalt både hon och jag. Så det blir till att skicka det med posten i alla fall. Om ni inte ska till Stockholms utställningen förstås. Då kan ni få det där.
Audiatur et altera pars

Nä, det blir ingen utställning för oss.

Då skickar jag vinsten till er. Ska försöka jaga reda på en bra låda så att den är hel när ni får den också. hihi
Audiatur et altera pars

Vi ser fram emot det! Nu är vi borta på semester nästa vecka så det är ingen brådska! Åker till Lanzarote på söndag!!!!!!!

Ohh, vilket fusk. Är såååå avis på er.
Ha det riktigt gott i solen och en underbar semester. Kom ihåg att komma in och berätta hur ni haft det.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Gitzy: Åh vad underbart!! gassa i solen lite extra för oss frusna varelser också
Ska se till att få filtarna fixade också under tiden!
Ha det bäst! =)

Ja, det ska bil sååååå skönt!! Lovar att komma in och rapportera när jag kommer hem! Ha det så gott så länge!
Tack Tessa, ser verkligen fram emot dom och smågrisarna blir alltid så glada när dom får något nytt!