kan ja släppa ihop dom?
måste fråga en sak som ja borde veta. Eller ja har inte trott nått annat än att ja kunnat göra så, men så va de en person som avrådde mej o då blev ja tveksam. (tror dock inte hon läste hela mitt inlägg)
Raya kastrerades i måndas o Schnappy ska kastreras ida. när han piggnar till så borde ja väl kunna släppa ihop dom lr? bara ja har koll på att såren ser bra ut. Rayas syddes ju i måndas de e ju 4-5 dar sen o de ser jätte bra ut. Ja sa åt vetrinären att sy ORDENTLIGT!
Personen som svarade skrev:
Nja, kanske du inte borde göra det direkt i alla fall om tjejen är okastrerad. Hanen kan faktiskt göra en hona dräktig i upp till i alla fall två veckor efter kastration…
Tror denne missade att ja skrev att Raya redan va kastrerad. men de ska väl inte va några problem att släppa ihopp dom?
Tja, jag tror ju att det borde funka att släppa ihop dom, men att du får hålla koll på dom så att ingenting händer, som att stygnen går upp om de blir för busiga :) Illrar kan ju "glömma" bort att de har ont, så kolla dom noga.
För efterson honan är kastrerad bör det ju inte ens finnas en ytte-pytte chans att hon kan bli dräktig, även om hanen är kapabel…Eller har jag missat nåt?

Ne då du har så rätt. o blir hon me valpar så har ja betalat 1000:- för att dom öppnat illern o sytt igen henne igen o då blir ja arg =) Ja håller naturligtvis koll på såret, men på 4 dygn så bör de ha läkt rätt bra, så de lär va ganska starkt ändå
Efter 4 dygn borde man se om det är infekterat eller nåt sånt. För det tog mindre än 3 dygn för att vi skulle kunna konstatera att xander var dålig och hade väldigt ont. Hans sår var väldigt hårt och var väldigt ömt på honom. Borde bli samma sak på en hona. Tycker jag. =) Men vi åkte in direkt till vetrinären och sen blev han bra väldigt snabbt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Det borde inte vara några problem att släppa ihop dem. Som de andra skrev håll koll på dem lite bara så att leken inte blir för häftig. De är ju lite så att de kan glömma bort sina stygn under lekens hetta. hihi
Med valpar blir hon i alla fall inte. ;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars