Kommer era illrar..
När ni kallar på dem vi namn?
Carpe Diem
Japp! Hon kommer lullandes.
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
Nja, mina kommer väl inte riktigt om jag ropar deras namn. Kanske om jag hade haft en iller, men inte med 4 st.
Men de kommer så fort godispåsen låter. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Han kommer när det passar honom.

ibland så, om han har tillräckligt tråkigt… och om jag har godis i handen..
precis.. beror lite på.. sinnesstämning och godis/kelsug o sånt ;)

Inte på namn men på vissling brukar han reagera. Sen om han kommer eller inte beror på humöret..
jo toxi kommer när man ropar på henne :)
Nje ted kommer inte.. Då fungerar det bättre att pipa med hans pipis då kommer han som ett skott :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Kentucky kommer, om hon inte sover, då funkar de bara med godispåse, boston kommer när han e busig å monty kommer oavsett vad han gör om man piper med pipleksak :)

oftast =) men om man har vart med henne ett tag o sen släpper ner henne o sen ropar på henne efter 1 timme då fnustar hon o vänder sig om o sover :P men prasslar man med godiset då rusar hon fram =)
det beror på. Oftast är skrollan duktig att komma. är man ute och går med henne och hon går för långt ifrån mig så burkar hon vända sig om och stanna ett ögponblick när jag ropar hennes namn. men sover hon är det sällen, fnyser hon bara åt mig :)

yees box! hon lyssnar även på en hel del andra namn.. typ snuttis, pruppis, pluttis, gumman, hjärtat, skorpan :P
Mina illrar tror de heter Gooodis! 
Sara

Mina kommer faktikst när man ropar på dem(utom Moa då). Står pojkarna i hallen och man ropar på Zeke, så kommer bara Zeke och vise versa. Om man inte ropar, "Finkis" (skinka) eller gurka då kommer allihop :)
Carpe Diem

Om jag pratar med ljus glad röst eller visslar kommer alla fem.
Rickie kommer ofta när man ropar på honom…men man kan få vänta en stund…killen har koncentraionssvårigheter å blir lätt distraherad på vägen till matte. Buffy å stitch kommer inte när man ropar namn. Stitch för att han fortfarande inte har förstått vad en "stitch" är för något å vad han ska göra med en sånn, Buffy för att hon skiter högaktningsfullt i mattes eventuella önskemål.

#16 Hahahahaha!!!
Carpe Diem
vet inte om det är namnet eller min röst han kommer till? han kommer springade så fort jag ropar, t.o.m när han är inne i garderober och sånt! ;) hehe annars föler han mig typ vart jag än går…
mamma oc jag provade öch ropa på honom med andra namn men han kolla på oss konstigt och gick till katten ist… såå?

Det är förbaskat praktiskt att de förknippar sina namn med godsaker :) De kan röja runt inne i vardagsrummet (som de inte får vara i för matte är rädd om parketten) och i klädkammaren (matte försöker vara rädd om de sista o-håriga klädesplaggen hon har kvar). Så ropar man bara på dem och de kommer gladeligen springande :) Fy vad praktiskt! :) Jag är bortskämd… Men att få dem dit har kostat skjortan i all den skinka som gått åt :)
Carpe Diem
#19 hahahaha ja, men det kostar att ligga på topp ;)Men riktigt praktikst! Ett tag dök alla tre upp när man visslade…men den lyckan varade baran någon månade eller så….så för mig e det bara att inse..matte e helt enkelt trist.
sålänge dom tror att det vankas godis så kommer dom på namn.. inte dexter då som är döv, men dom andra. Pegasus kan komma på vilket namn som helst om han är riktigt godissugen! hehe
Sajtvärd på Iller.ifokus

nope defeitivt inte… hihi
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Det är ju jättelätt att lära dem att komma när man vislar, men man får inte lura dem. De måste få godis.

Alba kommer nästan alltid, om hon är någolunda vaken eller om man ropar länge nog. Stiffler kommer ibland. Men han kommer 100% om man klingar med en glasskål på morgonen. Det betyder frukost-laktosfri-grädde. Då kommer han som ett skott.

Japp var och en kommer när de hör sina namn… svårast är de väl med Svea då hon börja få dålig hörsel eller om de är hennes senilitet som gör att hon inte alltid kommer lika snabbt längre…

Äsch…ville man ha en som kom efter komando…då hade man skaffat en guldfisk som kom 1 av 75. nu har man en illler. Blir så nöjd efter 1 av 100 :P
amy kommer oftast när jag ropar, ananrs brukar hon reagera när jag ropar skräpet till henne ;)
hon e ju ett litet skräp ;)

Skorpen kommer såfort vi piper med hennes favoritleksak.. Spelar ingen roll hur trött hon är hon flyger upp som en svala och kommer poppandes och tar varsamt sin lilla mus i svansen och lägger tillbaka den försiktigt i sitt lilla näste och bäddar ner den… så himla sött! =)
Det är som om den är hennes lilla kotte..

#28 Syrran gör likadant med hennes favorit!! Den ska alltid tas hand om :P