Bortsprunget husdjur hittas med QR-kod
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni hört talas om detta?
Själv tycker jag att det lät som en bra grej bortsett från att illrar inte går runt med halsband.
Men själva iden med det hela hade ju varit bra om man hade kunnat fixa det på något vis. Typ sätta fast en bricka i selen. Fast ja, när illern väl försvinner så har den vel ingen sele på sig heller antar jag, eller hur brukar det vara?
http://www.soslostpets.com/sv/soslostpets-tags
Vad tror ni om detta, ni som även har katt och hund?
Om en iller rymmer är det förmodligen för att den smitit ut ur hemmet eller tagit sig ur selen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Det var vel det jag misstänkte. Hmm kanske satte denna tråd i fel forum.
Låter bra till hundarna hemma :)
Min skrutta har en sån dära liten behållare med en lapp i, där står namn adress och telefon nummer. Känns bäst så då vi går en del utan koppel i skogen
#4 Har hon halsband då?

Kan känna med iller att det finns chip som du kan registrera, djuret behöver fångas in för att läsa av båda och de flesta lämnar in djur till vet eller polis där det ska läsas av.
Om djuret försvinner i sele/halsband tror jag att de med största sannolikhet antingen tar sej ur eller fastnar vilket vore hemskt.
Ser heller inte fördelarna med detta gentemot kontaktuppgifter då jag misstänker att det finns fler som kan tyda det än läsa av koden.
Något som jag kan tycka verkar mer attraktivt är gps-sändare så du själv kan läsa av var du ska leta, ja om den fortfarande hänger ihop med djuret:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#5 Ja haha det har hon, annars hade vi behövt pierca fast Behållaren i henne ;) I början har vi alltid koppel, men sen när det värsta springet är över och vi strövar runt utan vägar åker det av för det mesta. Och om man tar sig ut till småöar/holmar blir det utan koppel från början mest. Alltid under uppsikt förstås! Kanske lät som om jag var oansvarig och bara släppte lös henne. Inte alls, det är kontrollerat :) men kopplet är så mycket utvägen och fastnar i allt när hon utforskar och gillar att klättra i hasselträden :)