Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1182 ggr
AmeliaH
0

Ta bort lukt med fenom

Är det någon som provat att använda skurmedlet fenom? Såg det här om veckan i en matbutik och tänkte att det kanske kunde vara något.
Ska flytta i morgon och är lite orolig att illerlukten ska sitta i allt för mycket, framförallt på golven eftersom att Tony periodvis "revirmarkerar" (ingen aning om det är det han gör, men kissar gör han). Har försökt vara så noga som möjligt och torka så fort jag sett att han varit framme, men det finns timmar på dygnet då man inte alltid kan vara där. Vill helt enkelt att de som bor här efter mig slipper dras med illerlukt. :)

AmeliaH
0

Kan passa på att fråga en annan sak.

Har en matta i hallen som av någon anledning blivit toamål några gånger i veckan. En skitmatta från ikea förvisso så jag skulle lika gärna kunna köpa en ny. Men, något tips vad man kan använda för medel på den så att lukten försvinner?

Provade att lägga på tvättmedel och sedan köra med en rotborste men mattan började nästan lukta ännu mer än tidigare. Har inte gjort några överdrivna experiment med att tvätta den men tvättas måste den i vilket fall som helst.