Hur mycket kan
en iller äta torkad frukt? Har hört att det inte alls är bra att ge den för mycket av det, bara kanske när illern går på lånda och är duktig. Men nu fick skrollan typ tre bitar av olika frukter för att kolla om hon tyckte om allt innan jag klippte bit för bit och la i en burk. Nu är jag orolig om jag kan ge henne när hon kommer att gå på lånda senare ikväll kanske.
Hon har blivit jätte dukitg att gå på låda så att man är riktigt stolt över henne :D Då vill man gärna visa det för henne ! :)
jag säger aja baja för torkad frukt pga sockret.. det verkar bidra till insulinom och ger snabbt tandsten..
oj , jaha, det visste jag inte. Jag som fick rådet av någon här inne(kommer inte ihåg vem och det var jätte länge sedan) att det var bra godis till dem. Usch då. Men vad kan jag ge henne då?
kattgodis.. gurka.. laktosfri grädde, vetegroddsolja.. man brukar säga max en tsk godsaker som dessa om dagen
okej, tacks å mycket.

greenies är bra. Hjälper till mot tandstenen också :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
är det kattgodis? vart köper man det åsa>?

djuraffärer finns dom i
ska jag shoppa imorgon :D

väldigt uppskattat här i alla fall
Ted älskar oxå Greenies :) Har köpt mina på granngården
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
greenies är uppskattade här hemma oxå =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#6: Vilken tur att andra kom in och svarade. ;-)
Audiatur et altera pars

#6 här funkar inte greenies…men det är det ju inte mycket som gör heller *suckar*
Vetegroddsolja…ja

#13: Har du provat alla smaker? mina gör skillnad på smakerna :-)
Audiatur et altera pars

# 13 tackar för tipset :o) Har köpt så många olika godis påsar både för iller o katt o inget fungerar som godis. Vi provade "ocean fish flavor" på greenies…har du något högoddsare du tror är godare? (själv håller jag med…smakar skräp haha…nej…jag har inte smakat ;o) I början gjorde jag mig verkligen till i stod o hackade lever så det stod härliga till o torkade. Har alltid varit ett vinnande koncept hos alla mina tidagare djur. Marw sniffade…suckade…o gick. Dumheter han gillar är oliver med citronsmak, blodpudding (innehåller väl för mycket socker?) apelsin…o såna saker en iller inte ska ha vad jag förstått.
#15 lever! Fisk gåt bort här hemmea direkt! även de andra smakerna kan de rynka på näsan åt…så lever e klart favoriten (lila på påsen)
granngården, det finns i södertälje va ? Tror det ? såna fall måts ejga kika läget direkt :D

Russin då? Kan man ge det som godis, typ som beröm?
visst kan man, men de flesta undviker det pga sockret. Russin som annan torkad frukt verkar bidra till insulinom. Det ger ju dessutom snabbare tillväxt av tandsten.. annat godis är bättre..
Som ovan, russin är inte att rekommendera…möjligtvis något enskaka russin någon gång ibland. Förutom socjret så innehåller även russin mögelsporer som inte är nyttigt. Bättre att ge dem kattgodis, torrfoder, kött etc som belöning
såg förut att skrollan inte skulle äte rokadfrukt, hon hade nästan bajst utr dom hela bitarna :/ men en illern som har insulinom vad betyder det ?
insulinom är en vanlig cancer form på iller…du kan läsa mer om det här

Men vad kan man ge dem då? Färsk frukt, är det bra? Jag vet att man inte ska ge för mkt av varken frukt eller grönsaker, men som beröm?

här hemma har vi greenies och beaphar duo-active multivitamin condition som är en vitaminkräm på tub för katter! jag har inte träffat ett djur som inte gillar den.. fast den är lite svår att få tag på.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
dör dom fort om dom får den sortens cancer ?
#25 det beror på. upptäcker man det tidigt så har de en rätt god prognos. Med operation och/eller medicin kan de leva i flera månader till och med år. Det är därför det är viktigt att ta sin iller på regelbundna kontroller, samt ta blodprov på dem när de blir äldre.
#23 läs tipsen som står i tråden redan..

Tror jag har 5-6 påsar med olika sorters kattgodis (bla 3 smaker med greenies), och alla är ratade av mina petiga illrar. Skulle vara schyrre med ett universalgodis som är torkat och som är lätt att ge när man behöver det. Men med mina kräsna typer verkar det svårt att hitta. Tyvärr är det bara torkad frukt som båda gillar, men såklart hushåller jag även med detta.
Vetegroddsolja gillar Stiffler, men inte Alba. Igår testade jag köpa laxolja, och tro det eller ej, men detta gillade både alba och stiffler. Men stiffler gillade det bara om man hällde upp det i en glasskål, inte om man matade ur korken eller från fingret. Underliga djur… hehehehe.