Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 1467 ggr
Cocoscream
5

Hur ska man klara sova...

.. när man ska åka o kika på en jättesöt liten illergrabb imorgon:D

Nervöst och pirrigt!

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

VeronicaKahlbäck
1

Kan bli svårt, har själv haft problem med det;)

Du kan ju alltid bläddra i gamla trådar, brukar dyka upp en massa roligt.

Annars får du gärna berätta mer om killen!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Cocoscream
0

vet inte hur mkt info man ska ge ut då jag vet att det är fler intressenter på honom.. ;) kärlek på bild va de iaf, så nu ska jag och illernettan ta bilen o köra22 mil imorgon för att träffa honom..  så pirrigt, massor som måste matcha ju, jag & illern, jag & ägaren samt hundarna & illern (som jag för övrigt inte förklarat att dom ska behöva åka bil 3 h för än) ;).. men illern var hundvan, det känns som ett litet  plus:)

VeronicaKahlbäck
0

#2 Hehe, då hoppas jag dom vet att det är någon som kommer och kikar:)
Har mina gissningar på vem det skulle kunna vara!

UlrikaD
1

Det ska du inte helt enkelt:) Du ska sitta och hoppa upp och ner. Springa runt i lägenheten och kolla var du eventuellt ska illersäkra. Sen ska du sitta och läsa gamla trådar i forum, titta på bilder av illrar.

Och sen lagom tills att det är dags att ge sig iväg så ångrar du att du inte sov lite ifall illern siktar på din näsa och du inte är snabb nog pga sömnbrist:)

Skämt å sida, klart att man är upprymd, det ska man vara.

Lycka till imorgon:)

Cocoscream
1

haha börja kolla illersäkringar efter 5min när samtalet va avslutat o jag skulle komma o kolla;)

Så redan gjort dom detaljer jag kommer på, sen tänkte jag smyga efter illern i nått dygn för fler tips;) insett att en hundvalp är sååååååååååå mkt lättare att ordna för:P flyttade  runt möbler hit o dit så inte illern ska kunna (eventuellt) ta sig upp på fönsterbrädet för att inse (svettig o trött) att jag gett fri passage upp till databordet ist..

Mina stackars jobbarkompisar såg ut o vilja spy på mig efter 8h tjat idag;) för när jag inte tjata om illern så var mobilen framme med någon tråd här:P

ska bara upp halv 6 lugna puckar;)

Cocoscream
0

#3 jadå om hon inte glömt mig:O

Cocoscream
1

Nu va man illerägare då åt en supersöt Theodore:)

VeronicaKahlbäck
0

#7 Spännande, nu ska han lägg all tid på att visa vad du missat att illersäkra:P
Du får berätta hur det går med hundarna och lägga upp lite bilder:)
Och sen vill jag bara säga att jag gissade rätt haha!

FerretCrow
0

#7 men grattis vad roligt

[HippieAngel]
0

Haha jag hoppas att allt har gått bra för er med resan, hundarna och lägenheten :D Och ja, lägg upp en maaaassa bilder på sötnosen! :D

Cocoscream
2

#8 tack:) det har gått bra, va inte så mycket han hittat som jag missat (än) ;) har delat lägenheten och förpassat mina stackars hundar till hallen sålänge, dom är lite för på för theos smak än;) men nosar genom gallret o hundarna har redan lugnat sig så tänkte se om några dagar:) #9 tack:) #10 det gick bra, blev en äventyrsresa då han fatta hur man öppna buren typ 6 mil från nettan (där vi ordna med annan bur sista biten) hundarna har lugnat sig o fattat att dom snällt får vänta med att hälsa tills theo vill:) han har beslagtagit mittis knallrosa säng *fniss* godkände lägenheten med ett bett i mattes stortå så jag skulle fatta vem som bestämde, han va inte lika kaxig sekunden efter när jag bara sa ajj o stod kvar, då bar det snabbt iväg;) men han kom tillbaka sen o bad om ursäkt så vi är sams igen;) bilder kommer imorgon, orkar inte ladda upp dom till datorn nu, helt slut!:) tack för en mysig grabb!

Cocoscream
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilder från Theo´s första kväll:)

Cocoscream
1

toalådan skulle tydligen ligga o mysas i;P

Cocoscream
0

Mitti´s numera förredetta säng;)

Cocoscream
0

lite mys innan läggdags:)

HannahRönn
1

Vilken söt kille du har fått hem! Grattis till den nya familjemedlemen.

Cocoscream
0

har erfarit på riktigt inatt att min klocka o Theo´s klocka inte är synkade, han tyckte det var morgon vid 4;) kommer bli kul när pojkvännen sover här i helgen som vaknar av minsta lilla, jag är ändå van vid att hundarna är uppe o går o sånt;P

Cocoscream
0

#16 tack så mkt:) han är en riktig gosebjörn:) Nu har nettan bestämt att vi ska med till norge i augusti med;)

VeronicaKahlbäck
0

#18 Synd att ni inte hinner med nu till Drammen! Fiiin kille, iller är inte det lättaste djuret om man är lättväckt. Oliver brukar ligga och flåsa vid sovrumsdörren, på utsidan haha.

Cocoscream
1

nu är chipkastrering inbokat halv 9imorgon och försäkrad från o med midnatt hos agria:) går framåt;)

men tanten på eken sa att dom inte rekomenderade chip på iller från läkemedelsverket??:S

kredka
2

Grattis !! Brorsan Bertil hälsar ;)

Välkommen till ferretplanet.se :)

VeronicaKahlbäck
0

#20 Tänk på karensdagarna!

Här är lite enkelt om kastr; http://iller.ifokus.se/articles/4f29404b88f47251b90027eb-kastrera-din-iller?discussions-1

Kan ärligt säga att jag inte vet vad läkemedelsverkat säger om suprelorin i dagsläget. Veterinärer kunnig på iller anser (de jag vet) att det är det bästa alternativet som det ser ut nu.
Personligen kan jag nu inte tänka mej att operera.

[Nathalie62]
1

Grattis till din lillkille. Han är bedårande vacker :-)

Cocoscream
0

Tack! Ne hon frågade om det var första illern o att jag skulle vara medveten om att det var på ägarens samvete då Läkemedelsverket inte testat det på illrar o därmed inte lanserat för dom, nått i den sliten.. Men hon var också medveten om att det var vanligt att man använde det. Jo visst brukar det vara karensdagar? Va nämligen i mailet från agria stod det att den gäller från midnatt och endast om det var något innan som detta blev karens på i 20 dagar:/ haft karens på mina hästar o hundar 30 dagar vid nytecknande:/

VeronicaKahlbäck
0

#24 Här kan du läsa lite mer detaljerat om Agrias smådjursförsäkring; http://iller.ifokus.se/articles/4edbdb6488f4724d2b001385-forsakra-din-iller?discussions-1

Enda gången man slipper karens är ifall man flyttar över en redan befintlig försäkring från förra ägaren.

Cocoscream
0

aha:) tack!

[HippieAngel]
0

Åh vad lycklig jag är för er skull! Theo "Kungen" verkar ju stortrivas hos dig! :D

UlrikaD
0

Det är ingen karens på olycksfall. Det gäller från midnatt dagen man tecknar försäkringen.

Däremot är det karensdagar vid sjukdom. Så skulle han helt plötsligt bli sjuk på något annat sätt så täcker inte försäkringen det ännu.

JossanH
0

#24 Grattis till din pälsis och hoppas ni får ett långt och lyckligt liv tillsammans :D Vet så väl känslan när man hämtade hem sin allra första iller :)

Ang veterinärer så får man läsa på mycket själv och bara nicka och säga att man är medveten om "riskerna" och att man gör saker på egen risk. Många veterinärer är nämligen usla på allt nytt som kommer gällande iller.
När chippade mina sist hade dom hört med tillverkarna (eller liknande) och fått klartecken gällande suprelorin men att jag på egen "risk" satte in det innan illern fyllt 1 år ;)
Jag har tom lärt mig att jag i vissa fall berättar vad de bör ta för prover, vilken sjukdom jag misstänker, och vad de bör skriva ut för medicin haha!
Och jag har även varit med om att den som svarat i telefonen när jag bokat tid, har frågat MIG om hur länge illern ska fasta innan glukostest eller liknande.. Tur att jag vetat om det :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Cocoscream
1

ja det går framåt, var ute o satt med hundarna i hallen lite (så dom inte kände sig helt utanför) o då kom Theo över grinden ut till oss, mitti höll sig lugn men Theo tycker dom e liiiite läskiga än så han höll sig med mig emellan som mur o kika:) nu är han vid avspärrningen mest hela tiden o kollar på hundarna:)

Tack för en helmysig grabb hippieangel:)

just nu testar han min illersäkring på allvar här;)

Cocoscream
0

Så stolt över mina bebisar idag:) Va inne på toa o gjorde iordning mig, har ingen sikt till vardagsrummet där men såg på milo som stod i dörröppningen att theo hade vaknat o var vid grinden " jävlar, hoppas han stannar." o skyndade mig o bli klar. 10 sec senare satt en theo vid mina fötter o kolla vad jag gjorde o ingen sa eller gjorde nått:D theo va stencool o gick runt o titta knappt åt hundarna, till o med när Mitti tog ett litet språng mot honom, då la sig bara ner o titta på henne:) så detta blir nog bra så småningom :) *stolt matte*