Illerkunnig vet. nära Karlsborg??
Är det någon som kan rekommendera en illerkunnig vet. i närheten av Karlsborg?? Tycker det är lite långt att åka till Göteborg om man behöver åka akut.
Jag skulle satsa på Skara Djursjukhus (fd. Blå stjärnan). De har haft en hel del personal byte senaste året, men jag tycker ändå att de är bra, hittills har jag alltid blivit välbemött och det de inte kan brukar de ta reda på. Sätter däremot aldrig min tass på Blå Stjärnan GBG om jag kan undvika det ;)
Jag vet inte med iller men har bara gott att säga om Jönköpings djursjukhus :)
Med vänlig hälsning, Petra
Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu
Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com
#2 det är ju just illerkunnigheten man bör gå på som illerägare.. har varit hos många bra veterinärer med andra djur, men illrarna finns det många ställen jag aldrig skulle ta dom till just för att de inget kan om iller.
Sajtvärd på Iller.ifokus
När det gäller vanliga vardagar så åker jag till Ekens Djurklinik i Skövde. Superbra bemötande. Se till att få Ursula, en veterinär som tar sig tid att lyssna och kolla upp. Har även fått komma in akut en vardag utan problem.
Just nu vet jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen om det var akut efter kontorstid.
Att resa till Göteborg på natten med en sjuk iller i famnen är ingen större hit.
Skara kan jag inte uttala mig om i dagsläget då jag inte varit där på många år och dom har ju bytt personal. Men det är klart, Sara E har nog banat väg för oss andra illerägare i området :-))
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

I Skara har jag haft en underbar veteriänär som nog tyvärr slutat. Sen har jag haft en total kastastrof där också. Så det finns väl brå och dåliga överallt.
Åker till Blå Stjärnan i Göteborg men då krävs det ofta att man har ett bra hum själv om vad som är fel på djuret man tar in. Om man inte har hund eller katt förstås.
Tack för hjälpen!! Är svårt att veta vart man ska åka när man är nyinflyttad.
Lilla "Killen" och jag tackar för hjälpen.