Iller och transportbur?
Hur är era illrars relation till transportburen?
Mina älskar den.. de ligger i den förjämnan, och när vi låser in dem i den när vi ska iväg, så somnar de som små ljus.
Hur gör era?
Carpe Diem
hatar den…eller nja…svår fråga ;) Ställer jag ner tranportburen på golvet har jag snabbt tre illrar i den som tittar på mig frågande "ska vi åka snart?", men så fort jag stänger den grips de av panik, och de kraffsas å kraffsas större delen av resan. Så lite hat kärlek skulle jag nog säga.

Jag stänger transportburen för jag vill ha den ren och fräsch tills nästa gång jag måste åka akut in till veterinären.
Annars sover de gärna i den.
Sara
#2 ååå va mysigt :)

Min alba (och även Beda när hon levde) sover gärna i buren ävenitll vardags. Den står alltid öppen och har matskålen på dörren, så de kryper upp i hängmattan och ligger i den och äter. latmaskarna. När vi väl åker nån stans känner de sig trygga i buren och somnar på 5 minuter. Vill knappt gå ut ur den om de är småskraja.
Stiffler däremot hatar buren när vi åker nånstans. Han blir krafsmongo och kraffsar tills han får stress-flås, dvs han flåsar osm en galning samtidigt som han blir helt okontaktbar. Så honom vågar jag knappt låsa in. Senast hos veterinären vart vi tvungna att släppa ut honom i rummet där han fick springa lös, eftersom han kraffsade så och störde oss (veterinären och mig) medans vi tog blodprov på snälla alba. Gick inte att ha honom i buren helt enkelt. Så jag får ta honom i handen, annars får även matte stress-flås. :-)
Ted älskar sin transport bur han sover gärna i den och älskar att mysa!!:.. så länge den står i köket vill säga..Det går iofs även bra att bli omkringburen i den eller att bara sitta instängd ute i väntan på nått det är oxå ok finns ju mycket man kan titta på .. Men när man ställer buren i bilen och startar då har jag precis som #6 oxå ett krafsmongo som gräver gräver och gräver och när han inte orkar det försöker han bita och slita sig ut!! ååå får spasmer av att åka bil med honom det där ljudet gör mig GALEN!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Likei likei… två står på öppna på uteplatsen och en tredje öppen inne. Sover ofta i dem.

Lucifer sover gänra i transportburen. Vi har den alltid framme och öppen, men nar man väl stänger in honom för att åka nånstans kraffsar han som man tror att han ska slita ner tassarna! Han får panik!
Här bråkades det sådant om dem så de står inte framme…

Elliot äslkar.. sover i den och slocknar fem minuter efter at vi satt oss i buss eller bil..
mina sover ofta i den och pegasus vill helst kunna ligga i hängmattan och äta från skålen som sitter på gallret…. Men så fort den packas in i bilen så blir pegasus som tokig och får mer eller mindre panik(ångest).. mycket jobbigt..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ja mina är så förtjusta i sina transportburar att de lyfter av fronten om den skulle råka vara stängd……
Så de står inte framme ;)
Fördelen med detta är att ingen blir direkt stressad av att åka bil, eller annat.
Skall man iväg och inte orkar leta reda på dem, är det bara att ta fram den, fixa iordning den och vips så har du fyra st som ligger där inne och blir griniga när man tar ut dem och försöker få på dem selarna :)
Transportburarna är verkligen poppis här :)

jo visst illeripilleri.. resan ner till Helsingborg var ju verkligen en dans på rosor ;) inte lika roligt om man är ensam i den dock!
Carpe Diem

nej men nu är ju hero lite speciell också ;)
tänk på att det var första gången någonsin som hero åkte själv någonstans :)

hero är mycket speciell. tyckte att han klarade sig, under omständigheterna, väldigt bra! :)
Carpe Diem