Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 228 ggr
Smeagol
0

smigge är ovanligt varm!?

Jag har tyckt att smeagol varit ovanligt varm de senaste dagarna. Igår så kylde ja ner honom och gav han vatten. är mycket svårare att hålla koll på om den ena har druckigt när man har två! någon som vet vad det kan bero på?? Han är precis som vanligt i övrigt, pigg och glad.

sarae
0

Hur menar du med varm? varm om nos och trampdynor? hur varmt har ni inne ungefär?

smurfb
0

Kan vara förkyld.. inte direkt ovanligt.. Är han seg?

Smeagol
0

#1 ja de var en bra fråga. Jag tycker att hela han känns varm.  Och igår när jag höll i honom och frallan sammtidigt känndes en klar skillnad.  Hur varmt vi har inne. det kan vara väldigt varmt det. om solen ligger på är det från 25-30 grader i köket men något svalare i rummet, vi har alltid fläkten på här hemma och när vi är hemma står balkongdörren öppen för det mesta.

Tänkte igår att om han får värme slag här inne eller så?? Men borde inte frallan vara lika varm i så fall!!??

#2 Nää,, de skulle jag inte tro ialf. han är hur pigg som helst och jag har inte hört han nysa nå de senaste dagarna,

sarae
0

värmeslag kan de få vi 27 grader och uppåt…varm kan pälsen bli bara av att vara i solen. det e främst nos å trmpdynor man skall hålla koll på. Frallan e väl albino? Då drar inte hasn påös åt sig lika mycket värme som smeagol eller hur man nu säger. det kan vara därför su känner skillnad

Smeagol
0

#4 ja ha. oki men vad kan de vara om trampdynor och nosen är varm då?? Japp frallisen är albino.

Smeagol
0

Puttar*

sarae
0

att trampdynor å nos e varma och torra är tecken på att nått inte e som det ska…det kan vara förkylning, uttorkning, värmaselag, ja lite olika…eller helt eklet att de bara e lite slöa

Smeagol
0

#7 oki men vad ska man göra omd e får värme slag?? eller om de är uttorkade?? Igår så kylde jag ner smeagol med vattebn och tog en pippet och tvingade i honom lite vatten och efter det så tyckte jag att han kändes svalare. Men kan de vara nått alvarligt eller?? Kan de vara varma i flera dagar eller går det över??

Smeagol
0

Puttar

sarae
0

får de värmeslag, skall man kyla ner dem, men absolut inte med kallt vatten. Se till så att han inte är uttorkad (kolla nackskinnet) hur är han i övrigt? slö? konstig?

jag tror bara att hans päls dagit åt sig värme från solen. Och det är inte så farligt, så länge hans allmäntilstånd blir försämrat

Smeagol
0

#10 hur ska man kyla ner dem då?? jag dushade ju han inte i kallt vatten. utan jag blötte ner hans päls lite bara. han är hur pigg som helst och nackskinner drar sig tillbaka bra.

oki, men jag ska hålla koll på min lilla plutt!!

sarae
0

tror inte att det är någon fara…du kan kyla ner honom med mer ljummet vatten, framförallt på tassarna. Men om han verkar pigg och frisk i övrigt kan du nog vara lugn

Smeagol
0

#12 oki vad bra. då kan jag genast kännar mig lugnare!! Tackar för svaret man får ju smått med panik ibland!!