Nu har de smakat på himmelriket!
Kom hem med två semlor idag till mig och min sambo. Ossian och Caspian ska ju lukta/slicka på allt mamma äter i deras närhet så jag tog pyttepyttepyttelite grädde på fingret och lät Caspian ta en slick då han var först på plats i mitt knä när jag satte mig på köksgolvet.
Ossian däremot låg under buren på sin älskade rosa Hello Kitty-filt (japp, ni läste rätt). Jag drog ut filten med honom på, sträckte fram fingret, Ossian slickade en gång och jag sköt tillbaka honom och filten under buren.
2 sekunder efter det rasslar det till under buren och ut ur detta gömme kommer ett rosa spöke flygandes upp i famnen på mig. Detta rosa spöke hade sikte på semlan i min ena hand! Det visade sig dock att spöket inte var ett spöke då det trillade ut en euforisk Ossian ur filten när jag fångade den i ett hopp.
Att denna herre kunde fjäska och apa till världens ände och tillbaka visste jag, men detta var ju störtlöjligt! Han insåg snabbt att denna himmelska essens kunde man inte få genom våld och eftersom det var jag som höll i denna skapelse så var det mig man fick fjäska för.
Ossians tillvägagånssätt:
Upp i knät, framtassarna mot bröstet och så blinkar jag allt vad jag kan och tindrar med ögonen! Men nej, det fungerar inte… Ny teknik! Jag hoppar ner, sätter mig på rumpan och lägger huvudet på sned! Återigen en återvändsgränd… Jag vet! Jag rullar runt! *rullarullarulla* Inget händer så jag ligger kvar på rygg och ser ut som en ostbåge och tittar mamma djupt i ögonen! Nu börjar jag bli lite otålig… Jag puttar på mammas ben med nosen! *puttputtputt*….*puttputtputtputt*…. Nähe… Om jag puttar på hennes mage *puttputtputt*… Grrr! *bankbankbank*.
Vid detta laget har jag insett att min iller KAN verkligen det jag har lärt honom med månader av tragglande av godismutor mm. Och han vet verkligen hur man fjäskar! Och han vet vad han vill..! När jag då sitter på golvet med en iller som stångar mig i magen av ren frustration så asgarvar jag åt hela situationen. Ossian stannar upp, backar lite, granskar mig ordentligt och spänner ögonen i mig. Han bokstavligt talar ger mig en blick som skulle kunna döda! Han kisade med ögonen och spännde ihop hela ansiktet och sedan… DUNK! Lade han sig platt som en pannkaka på golvet och gav ifrån sig den mest högljudda suck jag någonsin hört ett djur av hans storlek ge ifrån sig, självklart med blicken på… Semlan.
Dock var ju inte denna grädde laktosfri så han fick endast ett pytteslick till (tror inte ens jag fick med någon grädde på fingret, men det smakade väl grädde) och sedan fick det vara nog. Ossian var glad, poppandes strosade han in under buren igen med sin filt och somnade om.
Finns det fler fjäskfisar här eller gräddgalna illrar här? Grädde är ju som deras förbjudna frukt :D Haha!

Jodå, eftersom jag är laktosintollerant brukar dom få hjälpa till att slicka visparna dom få gångerna jag ska ha grädde=)
#1 Vilken lyx :D!
Haha ett stort asgarv rakt igenom nästan hela texten :D va underbar han verkar vara dock :) sötnosen..
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#3 Han har sina stunder, den här herren! Just är han i brunst vilket har medfört att han är extra allt just nu! Vilket betyder extra pussig, extra naffsig, extra fjäskig och extra envis osv, osv! Allt på samma gång :P! Hihi ^^!
Hahaha!
Aviendha får ju sin medicin utblandad i laktosfri grädde 2 gånger om dagen, och den studen är helig! Och killarna är lika avundsjuka varje gång :P
Paulina
Vars är gillaknappen när man behöver den?? Vilken underbar liten herre du har där och vilken underbar berättelse. satt och skrattade så tårarna rann. Tänk att grädde ska vara så gott!
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#6 Ossian hade gett allt för att få vara i Aviendhas tassar just nu! Haha =)
#7 Ja, tänk så gott något kan vara :P! Han gav mig ett ordentligt gott skratt med igår kan jag tala om :D Haha! Som sagt, den där herren har sina stunder =)