Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 234 ggr
sofie
0

Veterinär besök.

Vi va hos veterinären igår. Vi åkte till ett nytt ställe för oss. Tog oss ända till Sthlm. Hihihi. Örjan skulle vaccineras och han klamrade sig fast och ville inte ner på bordet men det gick bra ändå. Han fick en leksak för att han vart duktig. Sen passa vi på att fråga om Tara va för smal. Men det va hon inte som tur va. Helt normal till sin kroppsbyggnad. Men vi har ändå börjat en behandling avmaskning, för att vara på den säkra sidan. Och så boka vi tid för en kontroll och ev. operation av Göris tand. Så för den ska vi dit på Onsdag igen. Men det ska nog gå bra.

elinn
0

Ja sprutor är ju aldrig roligt att få så förstår att han inte ville ner på bordet. Vad skönt att inget verkade onormalt med Tara och hoppas det fixar sig till det bästa med Göris tand.

Faxlin
0

Men vad bra att du vart nöjd med dem då i alla fall. Du får berätta hur det går med töserna sedan.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sofie
0

#1 tack så mycke det kommer det nog att göra Glad

#2 Ja dom va trevliga och så kan dom illrar där, det känns skönt faktiskt. Och man blev helt annorlunda bemöt. Och vid akutfall prioriterar dom illrar, reptiler och gnaggare. Ja det ska jag ta och göra Glad

sofie
0

Usch nu är jag nervös. Manfred har åkt nu med Göris. Jag hoppas hon inte behöver dra ut tanden, eftersom jag är rädd för att hon inte ska vakna eller nått sen. Hon blir ju ändå 5 år i år. Men det är väl bättre att ta det nu än att det kanske blir infekterat och värre och sen blir hon ju inte yngre heller. Örjan blev jätte orolig när syster satt i buren klar för färd. Han är nog rädd att syster inte ska komma hem. Nu ska jag vänta till manfred ringer om ett besked. Hon hade tid 7.15 usch för att sitta och vänta.

AmmiG
0

Hoppas det går bra för Göris och att det inte dröjer så länge innan Mannfred ringer.

sofie
0

Hon behövde inte dra ut tanden. Det skulle bli mer smärtsamt för henne då. Och tanden kunde tydligen bli så ibland även på hundar och andra djur, så den behöver inte va avbruten. Glad Men om det skulle bli rött och infekterat då måste tanden bort. Hoppas att vi slipper det.

AmmiG
0

#6: Vad skönt att dom inte behövde göra något åt tanden. Glad

sofie
0

Ja verkligen. Nu har hon kommit hem också. Kändes som en evighet hon har vart borta. Och Örjan har  saknat henne så mycke. Men nu är hon äntligen hemma Glad

Faxlin
0

Vad skönt att höra att tösen är tillbaka på hemma plan igen.

Audiatur et altera pars

sofie
0

Glad  nu är vi lättade och glada. hihihi

Faxlin
0

Ja jag förstår att ni är det.

Audiatur et altera pars