Iller iFokus

Iller

Etikettlänkar
Läst 2491 ggr
[tiiia]
0

Facklitteratur om illrar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sökte lite på  bokia på litteratur om illrar och detta var vad jag lyckades hitta. allt på engelska dock.. (fanns dessutom minst 10 böcker som heter ferrets på deras sida som jag inte är säker på om det är samma eller olika böcker?!)

nothing to fear but ferrets 

frisky ferrets 

ferrets in your home 

working ferrets 

101 facts about ferrets 

ferrets and ferreting 

ferrets: complete care made easy 

training your pet ferret 

find out about ferrets 

guide to owning a ferret 

your out of controll ferret 

Biology and Diseases of the ferret

your first ferret 

the pet ferret handbook 

ferret 

ferret husbandry 

ferret breeding 

ferrets for dummies

och hittade även en sida om illrar  

http://iller.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=ff9e0274-b174-4f86-9d44-e804fffb833a&Filename=Bild%20005.jpg

/ Tia o Dior 

[tiiia]
0

personligen är jag mest inne på att köpa den här. lite dyr men den verkar ju vara regäl :)

sarae
0

Jag har Ferret Husbandry Medicine and surgery, och tycker att den är mycket bra!

[tiiia]
0

#2 då kanske man ska satsa på den då :) hur stor är den ungefär?

sarae
0

Den är på ca 275 sidor. Jag tycker att den är mycket bra. Den tar främst upp illerns anatomi och sjukdomar

TanjaS
0

Finns de ingen svensk litteratur som är överensstämmerligt med sunda värderingar gällande iller…

sarae
0

#5 nej…enda svenska boken är Illern Hemma…å den är lite ouppdaterad

[tiiia]
0

#5 ärligttalat så hittade jag inte en enda bok som bara handlar om iller som är på svenska i deras webbshop?! men de kanske inte finns i så många exemplar?

sarae
0

#7 det finns inga…Illern hemma skall dessutom vara slut på förlaget :(

Veronica
0

Har de flesta av de ovanstånde böckerna (utom de som handlar om jakt) och personligen gillar jag ferrets for dummies bäst. I den står det mesta som är viktigt att veta utan att bara "ludda" över alla delar. Ska beställa en bok nu som jag såg att du listade, ferret breedingLänken öppnas i nytt fönster , eftersom jag har saknat en bok som bara handlar om uppfödning. I Usa har det funnits (finns fortfarande?) en bok som jag sökt länge här i sverige, Reproduction,Development & Inheritance in the ferret, får se om jag någonsin får tag i den. Får nöja mig med de jag får tag i så länge =)

Amor vincit omnia

sarae
0

#9 den boken har jag (ferret breeding) Och den är faktikst bra…ok, kanske lite väl inriktad på uppfödning i stor skal, men det  finns mycket intressant om genetik och sånt

Veronica
0

#10 Det är genitiken jag är intresserad av, mycket av det andra finns till stor del i de böcker jag redan har, så den blir ett bra tillskott i mitt "illerbibliotek" =)

Amor vincit omnia

sarae
0

#11 måste få komma å spana in ditt bibiliotek nån gång ;) Känner att mitt är väldigt tunt jämfört med ditt ;)

Veronica
0

#12 Du är så välkommen så Sara =) Önskar att man hade mer pengar, så man kunde köpa alla böcker om illrar som finns, bra eller dåliga….det är ju iallafall söta bilder på illrar i dem ;)

Amor vincit omnia

sarae
0

#13 exakt! även om jag vet att boken e kass så måste jag bara ha den ändå….tror jag ska ta å vinna en miljon eller 2 ;)

Veronica
0

Ja, jag har en bok från -77 som det står detta i (översatt från engelska):

"- När du första gången hanterar din iller så ska du använda handskar och se till så illern har ätir ett helt mål mat"

Det har ändrat sig lite grann sedan dess va!

Men som sagt, det är bilder på illrar i den!

Amor vincit omnia

sarae
0

#15 *asg* hahaha ja visst har det!

Sara
0

# 15 Fniss… Ja illern kan ju äta upp en om den inte har ätit innan.

Sara

[tiiia]
0

hehe klart personligen blir man ju lite mer "bitsk" om man inte ätit, men jag tvivlar endå på att man blir uppäten. :D