Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 410 ggr
Sara
0

OT - Roliga felsägningar

En kompis som är både invandrare och dyslexiker säger så roliga felsägningar ibland. Han vet om det och har inget emot att jag berättar.

Falafel = Faffilaffer

Vesslor = Vesslingar

Lavendlar (blomman) = Lavemanger

Sara

sarae
0

Har ett gäng underbara utlänningar på en pizzeria på landet, de är helt fascinerade utav illrarna, så jag har alltid med mig dem dit. Bästa kommentaren var första gången stitch var med å kjag får frågan "har du kastrullat den" hehehe han undrade såklart om han var kastrerad ;)

TottsiGirl
0

Haha ja det är inte så lätt alltid :)
Har en äldre svensk dam på jobbet som har lite svårt med det är ibland oxå.. Tex limousin är mussulini , vädur (stjärntecknet) är väderur..just nu kommer jag inte pånågra av dom där riktiga pärlorna hon klämt ur sig tyvärr :S

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

SofiaBlomberg
0

Var på LAN för hundra år sen, då sa ena killen  Jag ska gå å svetta duscharslet. Duscha svettarslet var de meningen.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

[Falo]
0

arbetade på bio för massor av år sedan och kan bidra med lite citat jag fått höra som biljettrivare där…

"hur lång är akten?"

"hur långt är förspelet?"

"är det omöblerat?"

"finns det toalett där inne?"

"jag vill lösa tillbaka våra biljetter, maffian har köpt biljetterna till platserna runt oss." sedan jag ställt frågan vad maffian har för intresse av att boka biografstolar kring dem fick jag svaret. "Du kanske inte själv är inblandad men maffian är utbredd i hela samhället, dina chefer vet mycket väl vad jag talar om även om de tystar ner det."

"Nu har jag varit inne och tittat på alla filmerna och det visas bara skit nu för tiden, LÄGG NER BIOGRAFEN!!!!" Den upprörde mannen hade köpt biljetter till en film och sedan tyckt den var dålig och gått in i de andra två olåsta salongerna istället för att se om det var bättre filmer där. Den totala tiden han spenderat på de tre filmerna var 15 minuter ungefär….Skrattande

hört i biljettkassan…..

"Det är väl ingen pelare ivägen?"

MimmieM
0

HAHAHAHAHAHAHA

Carpe Diem

Sarah
0

Skulle äta sushi med en kompis… hon beställde vegetariska rullar… vegetaliska lullal kommel stlax.