Min lilla Zebben..
Idag kom dagen jag har sagt att jag inte kommer överleva..
Zebben har varit sjuk sedan den 29/10, först visade proverna ingenting utan han fick vätskas upp tills på fredagen (4/11) då vi tog nya prover och han hade kraftigt förhöjda njurvärden, fick med mej k/d mat och skulle komma tillbaka idag - njurvärdet hade stigit från 98 till 236 (80 är övre gränsen) samt att det andra (njur)värdet även fördubblats vilket betydde att kroppen hade börjat brytas ner.
Min smitta har med största sannolikhet gjort att något i hans kropp inte orkade mer och att njurarna då lagt av.
Jag tog beslutet direkt när veterinären kom in med provresultatet eftersom jag varit ganska förberedd på det här.
Är så otroligt tacksam för sista året med Zebben och att Alina lät honom flytta hem till mej igen.
Är på ett sätt även väldigt glad att det gått snabbt, för Zebbens skull.
Även hos veterinären gick det fort, han slutade andas på mindre än en halv minut, min Zebben.
För mej personligen har tiden han varit sjuk gått alldeles för sakta, att han behövt må dåligt och jag har varit tvungen att se på, har i princip gråtit hela dagarna när jag varit hemma.
När jag kom ut i bilen spelade dom Små lätta moln, så nu kommer jag aldrig mer kunna lyssna på den, tyvärr är den med i någon reklam på tvn nu.
I Skara sa en person något som jag tänkt på mycket, det kommer aldrig mer göra så¨ont - Zebben har varit mitt allt och det kommer aldrig komma någon som betyder så mycket för mej igen, på något konstigt sätt är den någon slags tröst.
Jag har många bra människorelationer i mitt liv men Zebben betyder mer än alla jag känner.
Ursäkta ett kanske osammanhängade inlägg men är rätt osammanhängande hela jag nu, ville bara få det här skrivet - tror det skulle kännas jobbigare när jag kanske börjat ta in det att riva upp det igen.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Beklagar :(
beklagar sorgen :(
Beklagar sorgen :(. Det är inte lätt att mista dem.
Åh, jag fasade verkligen för att gå in i den här tråden med risk att det handlade om att han hade somnat in,.
Beklagar sorgen, dom får alla en mkt speciell plats i våra hjärtan. :(
Tänker på dig Veronica. Det finns så mycket som jag skulle kunna skriva men ingenting kommer ta bort smärtan. Zebben var en fin grabb och jag är glad att jag fick chansen att träffa honom en gång. Kramar från mig och willa.
Ja, nu gråter jag igen… Jag vet ju att du har pratat om den här dagen och jag tror att varken du eller jag hade en tanke på att den skulle komma så snart.
Det gick fort, och jag håller med dig, ibland önskar man att det gick fortare för att de skulle slippa gå och dras med sjukdom en lång tid.
Har hört så mycket om honom men bara träffat honom en gång. En liten sötnos.
Ta hand om dig och dom andra, de behöver dig också nu.
Kramar
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar sorgen. =( Är aldrig lätt att förlora små älsklingar.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Beklagar sorgen :(
Beklagar sorgen så mycket :(

:( beklagar verkligen

Men nej, vad tråkigt att höra. Beklagar verkligen.
Önskar att man inte visste hur du känner dig, men det gör man ju:(
Beklagar :-(

Tack allihopa!
Har aldrig velat haft bilder på sjuka djur men kunde inte låta bli att ta en sista när jag fått provresultaten, min mer än dumma telefon tyckte dock den skulle vara åt fel håll (!?) här inne..
Där syns det också hur sjuk han är, när vi var inne för två veckor sen akut klättrade han mest runt på mitt huvud när han skulle undersökas..
Han var aldrig still.. alltid vaken..
Har det senaste dygnet gått igenom alla känslor man kan känna tror jag, framförallt varit förbannad för väldigt skumma saker.
Värst var nog att vakna idag och ta in verkligheten igen..
Dom andra illrarna som inte levt med han senaste veckorna är också påverkade även fast de aldrig varit riktiga vänner, tror mest att de är påverkade av min sinnestämning, de är lugnet själva - även Aylinh.
#6 I mitt huvud var han nog odödlig. Eftersom det gjorts en del undersökningar under året på honom som visat att han varit frisk som en nötkärna så har jag såklart känt en slags trygghet att det inte "kunnat" vara nära än eller hur man ska säga..
Sen finns det ju en del sjukdommar hos iller man (tyvärr) bara kallt räknar med att dom ska få och avlida av en dag men att njurarna bara skulle lägga av och så akut blev nog en väldig chock..
----
Hur allt än är nu så är det så otroligt bra att vi kan hjälpa våra djur så dom slipper lida..
"Hur allt än är nu så är det så otroligt bra att vi kan hjälpa våra djur så dom slipper lida.." Det är viktigt att minnas det i dessa stunder. Har tänkt på dig idag Veronica…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jossan, tänker på det varje gång jag tycker det gått för snabbt är en slags tröst..
Ulrika, tack! inget jag hade motivation till själv igår..
Undrar när man blir människa igen, är i någon konstig bubbla där jag fungerar men minsta lilla får mej att bryta ihop..
Hoppas "Små lätta moln-reklamen" snart försvinner för den ska prompt visas i varje reklampaus…
Små lätta moln
ser jag på din himmel,
din himmel som är blå.
Åh vad tråkigt att höra, massor av kramar från oss…..
Amor vincit omnia
men du gorde de man ska om ens djur mår doligt han
behövde inte lida
hur gamal blev han
Beklagar :-(
Beklagar. =´(
Sara

Tack! #19 han föddes 2006-05-08.
Vi beklagar verkligen 
Jag beklagar sorgen. Har aldrig ägt en iller men nog mist djur som varit mig kära.
Jag måste ge en allmän eloge till er här inne på iller. Jag har läst här inne, till och från under 2 års tid och jag tycker mig ALLTID sett det som veronica skrev.
Hur allt än är nu så är det så otroligt bra att vi kan hjälpa våra djur så dom slipper lida..
Jag har uppfattat det som så att ni gör ALLT för era djur och det betyder även att släppa taget.
vill inte förstöra denna fina tråd utan bara uppmärksamma er på ett positivt sätt i denna svåra stund,