Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 538 ggr
sokkertoppen
0

ni med hund

Hej!

jag ska få hem en hund på foder.
och nu undrar jag hur ni har gjort för att de ska funka med illrarna?

de jag är rädd för är att han ska bita illrarna om han blir rädd lr att han tror att de är leksaker, han är 8 månader.

så min idé va att andvända munkkorg tills dom hälsat ordentligt på varann. kan de gå? hur har ni gjort?

mvh jennifer

Sophey
0

Det kan skapa obehag att anvanda munkorg forsta gangen hunden traffar illrarna vilket kan leda till aggression. De kopplar helt enkelt ihop att illrarna betyder obehag eftersom munkorgen aker pa nar han traffar illrarna.

Jag har haft hunden forst och jag kanner mina hundar sa jag vet inte riktigt. Jag minns inte ens hur jag gjorde (guldfiskminne)

Medarbetare på matlust

SannaHalldin
0

Beror på hur du gör kopplingen till hunden och munkorgen, ska inte vara obehag eller göra hunden mer reserverad p.g.a munkorgen, då har det gjorts fel.. träning att munkorg betyder något glatt eller posetivt kan behöva skes en tid innan och vänja hunden vid det, annars om du kopplar munkorgen första gången och hunden inte är van och sedan släpper ut en iller.. ja då är det en annan fem .. alltså inte helt bra, som ovanstående säger.

Vi hade munkorg, och lever med 2 illrar och 2 schäfrar.. med kärleksfull relation till varann :)

Läs denna tråd, har gått snack om detta innan som jag hoppa in i bland annat :)

SannaHalldin
0

Läs denna, kommer ge dig ordentligt med svar på det du söker :)

http://iller.ifokus.se/discussions/4eb650cbd4ebea50b701384c-omplaceringshanar-sokes#discussions-2

Använd gärna sök funktionen okså, finns ENORMT mycket frågor om just detta .. lycka till !

sokkertoppen
0

tack! men allt funkar jätte bra nu utan munkorg :)

SannaHalldin
0

så bra ! önskar er fortsatt lycka !

sokkertoppen
0

tack tack :)