OT hållbar utveckling
Hur många jordglobar skulle det behövas om alla levde som du?
Om alla levde som mig skulle det behövas 1.9, ah typ 2 jordglobar :S
Något att tänka på kanske..
5

2½ planeter

2.7

Jag håller på att sälja min bil… gjorde en med bil och en utan. Den utan sa att jag sklle behöva fler jordglobar än med bil!!
1.9 planeter
2.6

1,7
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.8 PLANETS.
bor för stort :(

2.4
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
2,6 pendlar till jobbet :S
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

1,5 planets.. känns ganska bra iaf :) men ändå för mkt.

Jag tycker inte testet va bra för det frågade ingenting om vad man ex åt, bara om det va kött i. Det frågade heller inget om hur mkt el man använder för även om jag har el så använder jag inte mkt av den. Snålar som f-n. Det va mkt de hade missat lixom.

määäh hur fick ni så låga siffror? Ni har nog romantiserat lite hur ni lever tror jag. Ex hur mkt ni äter av processerad/packeterad mat. Allt är ju det nu! haha

Tycker åxå att de andras siffror låter låga. Kolla bara in på hemmet.ifokus. där har medlemmarna mycket högre siffror. Eller så beror det på att de flesta här är unga och inte har så mycket prylar + att de reser lite + att de bor i lgh.
Själv bor jag på landet och pendlar 2 mil om dagen med värsta bensinslukande SUVen, jag äter massor med kött (dock producerat på egen gård). Men beräkningen tar int eheller hänsyn till att jag bor i energisnål villa som inte gör av med vidare mycket el/energi.
Fick 2,8 vilket jag tyckte var lågt för mitt slösaktiga liv. :-S
4,1
Sara

#12 Kött är en extrem mljöbov. Det kräver ca tio ggr mer resurser än vegetabilisk mat…

#14 hur kunde du få det när jag fick 4,8!? jag som bor litet, åker kommunalt och knappt äter kött. Hmmm jag måste ha gjort nåt fel

Skyhöga 5,5
Men enligt www.tv4.se/klimatsmart ligger jag på 2,72
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Fick 2,53 på Tv4 så jag hamnade på nästan samma iaf..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

haha, nu såg jag att jag ju fyllt i den där på tv4 och inte den på myfottprint… *fin* det var alltså på tv4 jag fick 2,8… ska testa den andra med…

2,71 på tv4…. mycket mer på den andra.. det saknades ju frågor, om man nån gång åkte bil förutsatte dom att man hade en det blev ju helknasigt då

hahaha, jag hamnade på hela 7,0 footprints. Men jag tyckte det där testet var dåligt. Det på tv4 var mycket mer detaljerat. Detta test gillade inte stora bilar och villa… *s*

Ja, men dendär frågan om hur mkt man spenderar på sina husdjur förstår jag dock inte…varför ska det va skadligt för naturen om man spenderar mkt på dem??? Ex vetkostnade e dyrt ju.

Jag hade 2,63 på tv4 testet.

1,3
2,4
2.2