OT Sound of Music
Köpte Sound of Musik häromdan, å passade på att se den nu när Martin är borta. Har velat se den jätte länge, men den går inte att hyra där jag bodde förr å så såg jag den i en sån där binge med videofilmer å kastade mig över den :P Älskar musikaler och gamla filmer, klassiker. Den var så underbar :) Å kaptenen var en riktig snygging :P Googlade alla skådespelare sen för att se vilka de är idag, e rätt kul :P
Nån mer än jag som är en sucker för de gamla filmerna? Typ borta med vinden och doktor zjivago?
Sen sången "this is a few of my favourite things" kände igen den som fan, den måste varit med i nån modern poplåt eller nått :P

Mary Poppins och Chitty Chitty Bang Bang är mina favoriter…Kanske inte direkt samma variant..Men dom sjunger ju en massa iaf :P
Sound of Music och mary poppins är bara så underbara! klara favoriter!

*blurk* Bara för det kommer jag gå och nynna på den där jäkla sound of music sången hela dagen… *grrr*

Jag älskar också de gamla klassikerna. Och samlar de glatt på film här hemma till gubbens stora förtret :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det var som jag då, har letat med ljus och lyckta efter Grottbjörnens Folk och Den Mörka Kristallen. Och för ca 2 veckor sedan så hittade jag dom båda 2 och var inte sen att beställa hem båda. Grottbjörnens Folk finns inte idag att få tag på med svensk text, men vad gör det, ser lika gärna den på engelska.
Me även dom gammla klasikerna som Borta Med Vinden, Sound Of Music, An american in Paris, Blue Hawaii (den ända Pressly filmen jag kan med), Easter Parade, Gigi mfl mfl
å grottbjörnens folk, den va längesen man såg
Den är jätte svår att få tag på, vet inte hur många olika affärer på nätet jag var inne på och hörde om dom hade dessa båda filmer. Men alla skrev att Grottbjörnens Folk inte fanns mer, och den Mörka Kristallen hade dom flesta inte ens hört talas om bara. Men det hjäpte att gå in på blocket och skriva en annons där om filmer som söktes. Inom bara ett par timmar så hade jag svar på var jag kundr få tag på filmerna.