Vi orkar inte just nu!
Här hemma är det hemskt just nu. Vi har inte sovit någonting på två nätter, erik sover på soffan eftersom att Schess är brunstig och bara skriker och kissar överallt ! 
Skrollan utnyttjar det också, hon "slickar/nosar" shcess i rumpan och springer därifrån så att schess ska jaga henne, och det lycka hon med också.
När jag och Schess var på toa (med öppen dörr) så kom skrollan och skulle stänga den, hon brukar göra så.Men den här gången kändes det verkligen som att det var schess hon ville reta upp, för att shcess skulle natruligtvis öppna den, och då skulle skrollan stänga dne igen, så höll dom på medans jag var på toalatten då!
Jag tror det är fler än husse och matte som är lite trötta på Schess just nu. Väntar bara på att Skrollan ska adoptera bort sig till första bästa som kommer in närheten av henne. Hoppas detta slutar snart så att vi kan få sova och umgås med djuren lugnt innan vi åker till egypten på måndag. suck .
Men dom kan ju vara underbart söta tillsmmans också, mina små änglar :)

Varför inte kastrera?
Kan inte det, hon är under ett år, så att hon ska gå på p piller och får hoppas på att brunsten försvinner med dom.

Ah, det är katten vi pratar om :)
precis, skrollan är det sedan länge :)

Du kan ju kastrera en katt under ett år. Det kan du ju göra så fort hon börjar löpa. Annars ska ju beteendet försvinna med p-piller. Det är bara så bökigt att se till att de sväljer pillrena och inte spottar ut dem på mattan en timma senare.
Jo, jag vet. Men jag kör på detta så kan jag kanske ta en kull med henne också. Han ville dessutom inte kastrera henne under ett år för att hon inte är helt fullvuxen, så att jag lyssar på det. han är den bästa vetrinären jag vet ocksp. :)

Nej ska ni ta en kull på henne så kanske inte kastrering är så lyckat.
nej, precis ;)
Var står det att en katt måste vara 1 år eller äldre för att bli kastrerad??? När jag hade Max blev han kastrerad när han var ca 9 månader, även honor vet jag har blivit kastrerad vid den åldern. Iller tikar är väl lättare att ta om de är i brunst, för min veterinär vill att tikar som jag har kastrerat genom åren ska ha börjat att löpa innan jag får komma till honom. Men katt har jag aldrig hört detta om.
Okej, ja jag vet inte. Men så fick jag höra iaf, och han ville inte göra detta. men nu för det ingenting, jag hoppas bara på att hon ska gå ut brunst och att jag kanske kan ha en kull ungar med henne :)
Brunstiga katter är såååå jobbiga! Envisa och högljudda.
Sara
Vet inte om du vet att en katt hona, precis som en illertik, kan gå in i löp mer än en gång/säsong. Om jag minns rätt så löper honan (om hon inte blir parad) med ca 1-1½ månads mellanrum under hela löpsäsongen som vara från mars till minst fram i september/oktober om jag minns rätt (rätta mig den som vet bättre), det är så länge sedan jag hade min Skrållan, så jag kommer inte ihåg riktigt hur det var.
Okej, jo det vet jag att dom gör det flera gånger, detta är hennes andra gång som hon är det. men vi kör med p - piller och så ska hon fp bli utekatt nu också när vi kiommer hem från egypten :)