Albinos till salu
http://www.blocket.se/vi/11674541.htm?ca=15_s
E det bara jag som tycker att hanen såg riktigt stor ut? ;)
Oj vad stor han va
visst var han? en riktig isbjörn ;)
Synd att de bor så långt bort.
Sara
Oj det är ju runt i kring här illrarna finns
Om nån i gbg trakterna (eller på vägen)e intresserad av dem kan jag ju faktiskt frakta ner dem nästa helg om det skulle vara så!

Det måste väl vara ett barn som håller i honom ändå? Jag har mailat för jag är nyfiken på var de kommer ifrån.

Här kan vi va intresserade, men måste kolla upp va det är för några först.
Skulle vilja träffa illrarna först, innan jag bestämmer mig, se hur de bor och hur de är mot ägarna. Därför tycker jag det är långt.
Sara

ja det där var en riktigt bamsing. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Och jag trodde jag mailade och frågade det mesta men som vanligt glömde jag att fråga vad de ville ha för dem.
Och, nej jag ska inte ha fler. Jag är bara nyfiken på ifall de kom ifrån uppfödare eller farm med tanke på storleken.
jag tror faktiskt att illern inte är super stor. Det är ju ett barn som håller i illern en bit framför sig. Så jag skulle gissa på att den är ganska normal stor. :)
#11 det stod väl i annonsen att de ville ha 500kr?

Hade totalt missat priset.
Vad är det med Sarae och Maddes suddiga avatarer???
VILL HA!!!
Mvh Jenny

Någon som har ringt?

#15 Har bara mailat. Orkade inte ringa just ikväll..
hoppas bara inte det är deras burar man ser i bakgrunden…
Sajtvärd på Iller.ifokus

#17 tänkte samma sak, men man vet ju aldrig. Dom kanske har kaniner..?
#13: Jo jag tror att de testar lite nya saker nu. =) Så vi får nog stå ut med det för tillfället. =))
Jag skulle kunna tänka mig att dom kasnke har marsvin i buren, hoppas dte inte är för illrarna. Men mycket fin iller må jag säga !

#13: Alla Medarbetare och sajtvärdar har de större avatarerna. För att få dem bra får man ladda om dem på nytt. Testade precis detta men fick server error :-)
Madde, testa att ladda om din bild så den är 64x64.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag fick svar på mitt mail idag. Hon berättade att honan var två år, vaccinerad, men ej steriliserad (kastrerad?).
Killer va 8 månader, och jättestor, så bilden ljuger nog inte. Inte heller han var kastrerad.
Men att honan är 2 år och inte kastrerad, kan inte det vara jätteskadligt för henne? Kan hon vara sjuk även fast det inte syns och märks?
#22 hon hade kanske fått valpar något år?
Detta borde väll va hennes andra löp om hon e 2 år?
Så fick hn valpar förra året och kanske inte börjat löpa än nu.

Jag ringde till henne nyss, honan är så gott som såld. Men dom hade en massa albinovalpar som skulle vara klara i slutet av maj =)
#24 åååh albinovalpar :) hur mkt ville hon ha för en valp då? 

#25 Hon visste inte riktigt, eftersom att det var hennes dotter som hade dom. Men hon gissade på 500-800 kronor. Det låter väldigt billigt, och antar att det inte ingår så mycket då..

Låter ju mäkta seriöst det där… *varningslampan på*
All ära till Albinos, men tänk på att de kan ha en del defekter, typ se dåligt. Jag har en albinohona och hon är nog rätt halvblind, klarar sig bra ändå, men inte alls lika bra som de andra. :) Fina är de ju dock…

Lustigt att det blir sånt drag varje gång det vankas albino eller andra spännande riskteckningar…

Hon sa att mamman var så stor, så det hade blivit en massa ungar, Men dom visste inte än om det var honor eller hanar!
#29 då har de inte så mkt koll på illrar alltså. Fasen. jag som är lite på jakt efter en albino iller. (fast det går la inte pågen med på :)

#30 Äsch, han märker nog int så mycket om det kommer en till =) Alla hade tydligen blivit albinos.. Du får väl ringa och höra med henne (fast skvallra inte att det är jag som sagt nåt =)
#31 haha, skvallra? Har du tänkt på att detta är ett helt öppet forum där alla snabbt o lätt kan läsa?
Hoppas det inte är inavel, det verkar inte som de har sån värst koll..

#32 Ehh oj, då har jag nog kommit fel, trodde att det här forumet endast var till för mig ^^
Jag ska ringa henne senare i veckan, och höra med henne. Just det, hon bor väldigt nära K-holm ;)
#33 jovars det har jag kollat upp ;).. Lite närmre e-tuna än katrineholm..

#34 Då får du väl åka dit och köpa en liten valp :) Jag menar, när det är så nära så har man väl inget val =P
#35 inga valpar här inte! :P

#36 Värst vad du var kinkig då :P Då köper jag två och säger att jag vill omplacera den ena, så måste du ta den!!
haha det tror jag nog att han skulle märka ;)
jag sak testa och ladda om min bild. =) Måste ju bara göra om den
#39 va snygg bild madde! *wow*
smurfb vist är det lustigt.
Jag har själv en albino på 3år och han är lika pigg och glad som mina andra illrar. Har varken sämre syn eller hörsel än dem. (Han reagerar desutom lite alertare på ljud än mina andra.) Och kolla hörsel/syn nedsättning tycker jag isf man ska vara försiktigt gällande alla färger för i dagsläget finns inga "säkra teckningar/färger".

Cannydia> Att han reagerar bättre på ljud än dina andra kan ju faktiskt vara just för att han tex ser sämre. Han kanske inte ser dåligt, men kanske ändå sämre än de andra. Att de reagerar bättre på ljud är då rätt vanligt då de så att säga kompenserar sina sinnen förr att "överleva". Dvs hörseln blir mer utvecklad eftersom han ser sämre.
Min halvblinda albino är även hon jättesvår att avgöra om hon ser dåligt elller inte. Men under åren jag haft henne så får man den aningen, på småsaker hon gör, eller inte gör. Hon ser inte vissa saker, men det märks inte så hon använder doftsinnet och hörseln mycket mer för att hitta tex mat.
Här hemma toro vi defenitivt att Sam ser dåligt. Han reagerar mer på ljud, är inte alls lika intresserad om man viftar med en leksak på håll (tror helt enkelt inte han ser något värt att bli exalterad över) och så kan han bli skrämd om man böjer sig ner mot honom för snabbt eller sticker händer i ansiktet på honom för snabbt.
Jag är inte säker på att han har sämra syn, men det mest tyder på det. Tror dock inte han är helt blind för om man leker med honom med leksaker på nära håll så blir han jättebusig och vill leka.
# 42 Kan man klättra ner för en stege så måste man nästan ha bra syn, går inte precis att känna sig fram *Hehe*

#45> Man kan väl vara närsynt men se dåligt på håll. + att jag är övertygad om att en begåvad iller som är nästan blind klarar av att lista ut hur en stege fungerar, även om den bara anar nästa steg.
Att han ser dåligt på långthåll, inte sämre än vanliga illrar. han hoppar efter damvippor och klarar att hoppa mellan soffa-fönster utan omdömesproblem. Han är en av mina klättriga, överallt illrar. En hane som går mot strömmen då han aldrig lugnat ner sig. 3år men far runt som en valp, klättrar i stegen vi har i stallet som om han inte gjort annat, både upp och ner och har inte rammla eller bedömt fel en enda gång. Att han skulle vara halvblind och bara ha denna "begåvning" som en *vanlig* iller har -nä, inte om du fråga mej.
Men jag tvekar inte att det finns albino med sämre syn eller hörsel. Det finns det med säkerhet precis som det finns bruna/pastell/silver med nedsatt hörsel/syn.

#47> Kul iller låter det som du har! Vad bra att han inte har några defekter. :-)
#47 haha, lite som dexter- han tror också att han är valp trots sina (snart) 4 år!! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus
jag ringde åt min kompis och fick en massa konstiga svar om dessa illrar. hon hade inte ens koll hur många gånger eller mot vad dom var vaccinerade mot och min kompis blev lovad illern men när jag ringde och kollade efter va det en annan tjej som skulle få henne så min kompis hann som tur va ställa in den 45-50 mil långa resan.
men denna dam hade en annan iller till min kompis som oxå var albino som hennes dotter ägde.
men vi vet ej om den är vaccinerad eller chippad. vi vet inte alls så mycket om den jusst nu men den kommer nog hit till våran trapp uppgång under morgon kväll*ler*
är så glad att det blir fler i mitt område som skaffar illrar hellst lägenheten under =P
kanske dede och nora kommer att få en bästa kompis där precis som jag har, hihi
jusst nu finns den nya illern under mig och jag är så nyfiken på att gå ner och väcka henne vill ju se=) men jag tror dom sover eftersom sofias kille kom hem väldigt tidigt imorse. men det bara spritter i kroppen på mig kan jag ju lova

Låter som om de har väldigt många illrar som poppar upp.
Men vad roligt för din kompis med en iller. Det är något speciellt med den första illern liksom. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja hon är jätteglad nu det syns på henne =)
En blind resp. blind/döv iller reagerar på vibrationer i golvet och förändringar (rörelse) i den omgivande luften. Dom är mycket känsligare för dessa saker än seende resp. seende/hörande illrar. Det är därför mycket svårt (tålamodsprövande) att ställa en säker diagnos på blindhet, om det inte finns synliga förändringar på ögats yta.
Blinda, men speciellt illrar som är både blinda och döva, är ofta mer på sin vakt och mycket träffsäkra när dom biter. Tar ägaren hänsyn till deras handikapp, så kan även dessa illrar få ett bra liv.
Mvh /Ammi
Är det någon här inne eller känner någon som har eller ska köpa en albino av dom?
om de har valpar så vet jag ju en person som vill köpa, dock ingen här inne, men det är ju ingen annons på blocket än så jag vettesjuttan om det är ngra valpar på g?
okej, men kanske ska vänta med det då eftersom att dom kanske inte har så stor koll. Så har jag förstått det iaf :S
Jag vill ha en albino iller.
sofia blomberg har en av honorna som denna tjej hade och den kom inatt och den är helt underbar hur lugn och skötsam som hellst. och som tur är går den jättebra ihop med mina två bitchar dom har bara pipe åt varandra inge bit alls ändå träffades dom hemma hos mig på dede och noras revir =)
Okej, men var det den vuxna illern som du köpte då eller som hon hade ?
nej hon köppte hennes dotters albino iller en hona på 3 år
okej men jag vill ha en albino valp

men kan ni inte maila ägaren o fråga om dom har valpar el inte ?!
ja jag tror hennes dotter hade en albino valp kvar en hona.
haru kvar någon iller ? bara undra är grymt inne på att köpa eller helsa på hos någon som har iller.
dom vet ju inte ens könen på dem :S
nu har jag pratat med dom som hade albinovalpar och alla var tingade trode hon.
Okej. där ser man! :)
jepps men hon skulle höra av sig till mig om det var någon som ångrade sig.

Är det någon som vet om hanen e kvar? Vågade inte slå henne en signal i denna timme men jag slängde iväg ett sms men har dessvärre inte fått nått svar.
det är ju bara ringa imorgon och kolla de. han är ju fin iaf

Fredde: Jag tycker också att du ska ringa imorgon. Han ser ju jättemysig ut!!
ja det skadar ju som sagt inte att ringa och kolla