Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 857 ggr
Gottfridsson
0

Hur tänker Trafikverket :-(

Dom dök upp redan idag för att byta fönster och vad byter dom…

Jo, av de tre fönster som vätter mot järnvägen, byter dom ett fönster…det som är LÄNGST IFRÅN jarnvägen!!!

Varför? Förklaringen jag fick av dom som byter, är att det fönstret är i det mindre rummet (illerrummet), som anses vara sovrum!

Det större rummet, som ligger närmare järnvägen, räknas som vardagsrum och därför byts inte de fönstren! Jag som använder det som sovrum Gråter

Killarna som gör jobbet, tyckte också att det verkade konstigt, Så dom ringde och kollade upp sin arbetsbeskrivning…men, men, ingen ändring…

SkrikandesSkrikandesSkrikandes Önskar jag kunde strypa Trafikverket!

Bogey
2

Tjaaa, illrarna får det tyst och lugnt i.a.f.Flört

Det finns många man på TrV man skulle vilja göra det med, bara du inte stryper mig så Tungan ute

Gottfridsson
0

#1 Lite tystare blev det hos illrarna och det är väl alltid något att vara glad för. Får väl vara glad att jag har fått ett inåtgående fönster Obestämd även om det var det fönstret som var lättast att ta från utsidan.

Ja visst finns det… men det är ju ingen orsak att stypa dig Flört Fast kan du inte försöka prångla åt dig 4 fönster av den typ dom sätter in. Riktigt fiffig konstruktion, jag vill byta alla fönster Tungan uteSkrattande

Gottfridsson
0

Fick kontakt med Trafikverket via Facebook och ska ringa på måndag, så får vi se hur det löser sig med fönstren i det större rummet :-) Helt omöjligt verkar det inte Obestämd

Bogey
0

Va bra, hoppas det löser sig.

kredka
0

håller tummarna och pojkarna här knyter svansar för att allt ska gå bra för Dig :)

Välkommen till ferretplanet.se :)

Gottfridsson
0

#4 Det hoppas jag också Tungan ute men ljudissolerande fönster lär ju inte vara billiga, så vi får väl se om dom vill släppa till lite extra pengar Obestämd

#5 Tackar, det kan säkert behövas både tummar och hopknutna svansar Glad

Gottfridsson
0

Den på Trafikverket, som är ansvarig för fönsterbyten i regionen där jag bor, är riktigt trevlig att prata med och förstod att personer inte alltid väljer att använda det minsta rummet som sovrum. Så nu kommer även de två fönstren i det större rummet att bli bytta Glad

Firman som gör jobbet, mätte fönstren i det större rummet, innan dom åkte härifrån, för att spara tid vid ett ev. byte :-) Så nu behöver dom endast beställa. Sedan kommer killarna och byter, så snart dom är klara med den fastighet dom håller på med, när dom fått hem fönstren Glad

appelsinchoklad
0

Vad skönt att det löste sig för dig Skrattande

Bogey
0

#7 Kanon Ammi. Då får både du och illrarna de lite tystare Glad

Gottfridsson
0

#8 och #9

Jo, jag är jätteglad :-) Lite förvånad, att det gick så lätt.

Nu är det bara att vänta på att firman som byter fönster får arbetsordern, så att dom kan beställa och få hem 2 fönster, innan dom skickar hit killarna igen. I bästa fall "lånar" dom 2 fönster från något annat jobb, som inte ska påbörjas innan dom räknar med att dom fått hem "mina" fönster.

Oavsett vilket så är jag jätteglad :-)