Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 617 ggr
[Billkampfisk]
0

Magsjuka eller?

I natt vid typ 3 tiden så började min yngsta iller pojke att spy och det rann vatten i från hans rumpa medans han drack vatten var det magsjuka eller vad kan det bero på? han fick vettegrods olja i natt och i dag så fick han en ägg gula och då pigna han på sig!

duholm
0

Det låter inte som magsjuka, eller rättare sagt inte som ECE. Illrar kräker sällan av magsjuka utan bajsar grönt och slemmigt, mer att läsa här

Är du säker på att han inte ätit något olämpligt så det är stopp i tarmen, då är det vanligare att de kräker och har diarré. Hur mår han nu?

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

[Billkampfisk]
0

Okej, Ja det är jag 100% säker på men det har varit 30+ här så det kan vara värmen oxå eller? Han ligger och sover med dom andra illrarna just nu.

TottsiGirl
0

Kan ju vara värmeslag om det har varit så varmt!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Billkampfisk]
0

okej :/

biller
0

Det finns dock de illrar vars enda tecken på magsjukan är just ett par kräkningar. Säger inte att det är så i det här fallet, men har stött på det själv.