Nytt inom Agrias försäkring
När Trazan opererades så använde jag upp hela veterinärvårdsförsäkringen.
Igår fick jag ett brev från Agria där jag blev erbjuden en ny försäkring fram till Trazans försäkringsårs slut.
Idag ringde jag och kollade upp vad det var och så här är det:
Om jag vill så kan jag teckna en speciell försäkring (veterinärvård 10 000:- 600:- + 20 % självrisk för Trazan fram till 2007-10-01 då hans nya försäkringsår börjar.
Detta kostar mig 515:- (samma som för ett helt försäkringsår) och gäller alla skador av olyckor och de sjukdomar han inte har haft. Alltså han får restriktioner för allt som har med operationen att göra, binjuretumör och ev andra tumörer om det anses vara förknippade (metastaser) med binjuretumören, kissproblem och öronskabb. Allt annat täcks enligt den vanliga försäkringen.
Priset förstod jag är lika även om det hade varit 11 månader eller 1 månad försäkringen gäller.
Hade det varit nästan ett år kvar hade jag inte tvekat men nu är det bara 4 månader kvar och han är frisk i övrigt utom det som ändå har restriktioner.
Vad tycker ni om att Agria har tillfört detta?
Sara

Låter väl alldeles utmärkt. Inte helt dumt tycker jag. Kan mycket hellre tänka mig denna lösning än att betala en högre avgift redan från början för att dubbla försäkringskostnadstaket. :-)
Ja tycker oxå detta låter som en bra ide.. Kanske som du då säger lite beroende på hur mycket tid man har kvar tills man ska teckna ny ändå och illerns ålder, samt varför premien tagit slut innan.. Men tycker helt klart det är bra att man kan få ta ställning till det :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag skulle hellre haft 20 000:- från början och inga restriktioner.
Sara
Hmm jo det är visserligen sant.. restrektionerna kan ju bli lite jobbiga om det skulle bli nått kvarstående problem..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#0 Idén i sig tycker jag verkar bra, lite beroende på hur lång tid som det handlar om.
#3 Restriktioner lägger AGRIA redan in, när du nyttjat försäkringen för vissa saker, inte bara exemplet nedan, utan även en del (kanske alla) skador och sjukdomar, som kan kopplas till den tidigare behandlade orsaken. T.ex. Gör du ett kejsarsnitt, så täcker försäkringen inte detta på den aktuella honan, om du skulle behöva göra ett till.
Mvh /Ammi
# 5 Hmm….. Iof har jag bara utnyttjat försäkringen för öronskabb, insulinom och nu Trazans bekymmer flertalet gånger men jag har inte hört att det läggs restriktioner på en befintlig försäkring om man utnyttjat den en gång.
Sara
#6 Vet en hona som fått restriktioner (kejsarsnitt) och en iller som fått det för en skada som opererades.
Mvh /Ammi
Så nu har jag tecknat extra försäkring till Trazan. Funderade på att låta bli eftersom det "bara" är 4 månader men så tyckte jag han verkade lite uttorkad (fast det var han inte, men han har en hyperhönsig matte) så jag ringde och tog en extra försäkring.
Inga karensdagar har den heller så om han blir sjuk i morgon så gäller den. Fast inte mot det som han har varit behandlad för innan.
Däremot frågade jag om det kommer att finnas några restriktionen när den gamla försäkringen startar om den 1/10, och det kommer det inte att göra.
Bäst att ta det säkra före det osäkra, vad som helst kan ju hända och jag har INTE några pengar på banken att punga ut med längre.
Sara
hmm undrar om det bara är jag som inte fattar något av det du skrev. Vad det hela innebär!!
Någon som kan förklara för mig lite tydligare. hehe. Får skylla på att jag har jobbat 13 timmar idag.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Agria erbjuder en extra försäkring när du har utnyttjat din veterinärvårdsförsäkring helt och hållet.
Den extra försäkringen är som din gamla försäkring med samma veterinärvårdsbelopp och självrisker fast med reservationer för de sjukdommar/skador illern är behandlad för innan.
Den extra försäkringen gäller från när du beställer den tills din gamla försäkring påbörjar ett nytt försäkringsår.
Pris: 515:- oavsätt om försäkringen bara gäller 1 månad eller 11 månader.
Förstår du bättre? Annars kan du slå mig en pling.
Sara
Hej, någon som har någon anning om Agria fortfarande har kvar detta?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#11 tyvärr inte.
Men när tråden är uppe har jag en annan försäkringsfråga;
Om jag rent hypotetiskt väntar på en illerkille och behöver teckna ny försäkring på honom nu, får jag samma "flerdjursrabatt" även fast de inte blir samma försäkringsperiod och att de blir en separat inbetalning då jag betalar per halvår?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Som vermoica skriver så verkar de inte har kvar detta (jag som blev så glad när jag hittade denna tråd för ett tag sen).
När vi har skaffat fler illrar och tecknat en ny försäkring så har den illern fått samma försäkringsperiod som de övriga. Som exempel vår försäkringsperiod börjar 1 september. Om vi köper och försäkrar en iller 1 mars så betalar vi för perioden 1 mars - 31 augusti. Sen så börjar även denna illerns nya försäkringsperiod den 1 september. Vi har fått flerdjursrabatt.
Synd att dem tog bort det =/

#13 Aha, Super! Har ju gjort de här förut men är inte direkt något som lagt sej på minnet:)

#12 Pratade precis med agria om en massa annat och passade på att fråga. Dom har tagit bort den då kunderna var missnöjda eftersom det var svårt att få ut pengar från den.
Utöver att det man fick restriktioner på den försäkringen gällde det även sådant som kunde härledas till dessa restriktioner och då finns de ju inte så mycket kvar förutom rena olyckor då de mesta tyvärr kan kopplas samman.
Så enda sättet att få ut ett högre tak är då att låtsas som att samma djur är två olika och därmed teckna två olika försäkringar men då krävs det ju att djuret inte är chippat och det är ju egentligen bedrägeri så därmed olagligt.
Ah oki tokigt att de tagit bort det
Tack fr ödu titta upp det Veromonica!
#13 varför vill man ha alla djur försäkrade samma period? När gäller flerdjurs rabatt?=)

#18 så lite så när jag ändå pratade med dom:)
#19 är ju kass på de här men tror vid tre st, har för mej att jag har någon slags rabatt nu och har ju tre!
Jag vill nog ha dom försäkrade samma period av bekvämlighetskäl, betalar halvårsvis och skulle bli så konstigt annars (iaf för mej som är så virrig).
Agria lägger det tydligen så automatiskt!