Tror jag behöver hjälp
Jag har gjort bland det dummaste man kan göra med en iller just nu! Kom precis in från en långpromenad med Athlaz, NU I DENNA VÄRME. Jag tänkte mig inte för utan ville bara ta en skön promenad i solen med min älskling. Han flåsar nästan lungorna ur sig. Jag slängde ner honom direkt i badkaret för att skyla ner honom. Han verkar pigg, håller på o torkar sig. Men jag måste bara fråga om det kan vara risk för att han fortfarande kan få värmeslag, och om han skulle få det, vad ska jag göra??
Dumma idiotiska mig!!!!!!
Mvh Jenny
Se till att han dricker ordentligt så är det nog ingen fara nu.
Ska man promenera när det är varmt är det viktigt att se till att ha vatten med sig till illern. Sen kan det vara gott att vara i skuggan och bli buren ibland.
Sara
Tänk bara på att man inte får kyla ner en iller genom att dusha den i kallvatten efter den varit varm, kan ge en motsatt reaktion och illern får en chok…
Tror det är lungt, bara Ahtlaz får i sig vätska som #1 säger =)
Hej. Jag hade med en vattenflaska som han fick dricka från + att jag hällde lite vatten på honom lite då och då under promenaden. När jag kom hem satte jag honom i badkaret och fyllde det med ca 15cm vatten, lite varmare än ljummet. Som sagt, han verkade ganska pigg när han torkade sig, han lekte och for runt, men sen gick han och la sig för han var ju väldigt trött. Jag kände på honom efter en stund och då var han varken varm eller kall -typ normaltemp
Mvh Jenny

#3 Låter skönt att de gick bra :0)

Låter som om han har klarat sig bra. Tycker det låter som om du gjort helt rätt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det var bara så klantigt gjort. Jag har sagt det till mig själv förrut och jag säger det igen: Jag måste börja lära mig o tänk efter före! Jag menar ju att jag visste att man inte ska ta ut dem när det är förvarmt och ändå gjorde jag det för jag tänkte inte så då…..
Mvh Jenny