Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 715 ggr
Wisby9211
0

har köpt en bur men. . .

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

om ni kollar det långa röret till höger på bilden den går uppifrån och sen ända ner.

Tror ni min iller kan skada sig om han råkar ramla i röret / tappa fotfäste och störtar ner?

det finns ju hål på sidorna och sätta klorna i men tänk om han missar och dunkar ner i botten?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

tortoise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är bättre om rören går snett i buren (om du förstår vad jag menar) för troligtvis kommer han inte klättra i dem alls när de är lodrätta som de är nu. Kom också ihåg att illrar enligt lag inte är burdjur utan endast ska vistas i bur under tex utställlningarGlad

i handeln finns det rör med svängar som du kan köpa och göra buren mer säker. Hängmattor kan också vara en bra klätterhjälp och om du lägger något mjukt i botten, typ fleecefilt eller kuddar så minskar skaderisken om han/hon skulle ramla.

JossanH
0

Ska du ha en hane kommer han säkert bli för stor för rören i vilket fall ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Wisby9211
0

jag vet att dom inte är bur djur, har haft iller i flera år Tungan ute

går inte att sätta dom på snedden då det inte finns fler rör att köpa till denna bur.

#2 Jo det är en hane ;P Får se hur stor han blir ;)

Jessica Holländare
0

Vilken mysig bur! Får man fråga vart du köpte den och vad den kostar?? Man borde väl kunna köpa "vanliga" iller-rör och fixa till en bra lösning själv så de kan klättra…? Är med inne på att köpa någon sån bur till mina som de kan busa i.. Glad

Wisby9211
0

på våran djur affär för 995 kr bara :O billigt och bra då han bara ska ha den att leka i :P

Jo kankse kan köpa dessa rören och sen bygga på nått sätt?

ElinaPersson
0

#5 rekommenderar dig att skapa eget, sy för hand (hängmattor osv) :) det är riktigt uppskattat vad jag vet..

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Jessica Holländare
0

Oj, det var ju riktigt billigt!! Vill gärna se bild sen när du inrett den. Glad Hoppas det blir bra.

Wisby9211
0

jo ska försöka sy egna saker som ElinaPersson säger så är det mest uppskattat ;)