har köpt en bur men. . .
om ni kollar det långa röret till höger på bilden den går uppifrån och sen ända ner.
Tror ni min iller kan skada sig om han råkar ramla i röret / tappa fotfäste och störtar ner?
det finns ju hål på sidorna och sätta klorna i men tänk om han missar och dunkar ner i botten?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är bättre om rören går snett i buren (om du förstår vad jag menar) för troligtvis kommer han inte klättra i dem alls när de är lodrätta som de är nu. Kom också ihåg att illrar enligt lag inte är burdjur utan endast ska vistas i bur under tex utställlningar
i handeln finns det rör med svängar som du kan köpa och göra buren mer säker. Hängmattor kan också vara en bra klätterhjälp och om du lägger något mjukt i botten, typ fleecefilt eller kuddar så minskar skaderisken om han/hon skulle ramla.
Ska du ha en hane kommer han säkert bli för stor för rören i vilket fall ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
jag vet att dom inte är bur djur, har haft iller i flera år 
går inte att sätta dom på snedden då det inte finns fler rör att köpa till denna bur.
#2 Jo det är en hane ;P Får se hur stor han blir ;)
Vilken mysig bur! Får man fråga vart du köpte den och vad den kostar?? Man borde väl kunna köpa "vanliga" iller-rör och fixa till en bra lösning själv så de kan klättra…? Är med inne på att köpa någon sån bur till mina som de kan busa i.. 
#5 rekommenderar dig att skapa eget, sy för hand (hängmattor osv) :) det är riktigt uppskattat vad jag vet..
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Oj, det var ju riktigt billigt!! Vill gärna se bild sen när du inrett den.
Hoppas det blir bra.
jo ska försöka sy egna saker som ElinaPersson säger så är det mest uppskattat ;)