Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 541 ggr
Sara
0

Inreda balkongen åt illrarna

Pust! Solen skiner och det är VARMT ute på min balkong. Ändå håller jag på att slita arslet av mig med att skrubba den så ren jag kan.

Har ju äntligen (efter ett halvårs väntande) fått min balkong inglasad i måndags. Eftersom vägen går utanför så är den invaderad av smuts.

Jag ska iaf inreda en lekplats på balkongen för illrarna. Balkongen är byggd så att den är helt illersäker.

Har tänkt att ordna en liten gräsmatta till dem. Ska fylla en plastlåda (ca 75*75*20 cm) med jord och köpa färdig gräsmatta (20:- kvm) och lägga över jorden.

Sen sak jag ha en låda med enbart jord att gräva i och en låda med vatten som de kan doppa huvudena i (mer lär det inte bli, badkrukor).

Sen blir det en toalåda och en kattmöbel med sovplatser.

Tror ni det blir bra? De ska ju inte bo där utan bara kunna gå ut och leka.

Ska ta kort när det blir färdigt. Tar några veckor innan gräsmattan kan levereras till affären.

Sara

Robinsnel
0

Låter ju helt underbart!

TanjaS
0

Låter som underbart… bara de inte slänger jord i vatten… men du märker väl… eller är de bara mina som leker terrorister :0)

Sara
0

Haha.. Jag kan tänka mig att det kommer vara jord och lervälling lite överallt men det är bara att skura. Har de kul så städar matte gärna.

Nu är det iaf färdigstädat, phu!

Sara

ferretgirl
0

Jag har redan min balkong inglasad, det var den redan när jag flyttade in här. Som tur är så går inglasningen inte ända ner till golvet, så där blir lite skugga för dom när dom är där ute. Men jag ska ha ut lite andra grejer där som dom kan lägga sig i, troligen så kommer deras insatts ut där ute. I den så har jag en fäll med pilé foder i, så den blir varm och go även när det är vinter, ska också har upp mitt bord och ett par stolar som vi kan sitta vid när vi är där ute själv. Bordet kommer att stå in mot fönstret så att ingen av dom ska kunna klättra upp och kanske öppna upp fönstren på inglasningen.

Tesan
0

Bilder???

Sara
0

Kommer senare.

Sara

Faxlin
0

Låter helt suveränt tycker jag :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

åh va härligt för dem! väntar spänt på bilder! (psst..du vill inte öppna pensionat? Tror mina kryp slulle sten digga det där!) *fniss*

ferretgirl
0

Kommer att skicka så snart som jag har ställt iordning där ute, har fortfarande lite flyttgrejer kvar där som ska bort så snart som möjligt.

Malena
0

Låter kanon tycker jag.. Lycka till =)

Anneliearvidsson
0

Åh vad kul! Dem kommer säkert älska det!