Iller iFokus

Iller

Etiketter: fodergodis
Läst 2513 ggr
[stefan&krister]
0

Kan man ge den här maten till iller?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan man ge den här maten till iller? tänkte beställa till båda iller och katt,

http://foderbilen.se/carnia-wolf-original-5kg.html

emoflickan
0

Den länken går till hundmat så nej. Men Carnia Lynx går bra.

Länk

[stefan&krister]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

läste omdömerna och såg att många djur blir sjuka av den maten så får köpa vitalin istället

FerretCrow
0

ja jag kikade oxå på detta foder men efter att ha läst mer om folk som använt det tänker jag inte ens pröva det. kanske inte konstigt att dom sänkt priset från 489kr till 199kr för 5kg

JossanH
1

Som sagt, det är ett hundfoder. Och det bör defenitivt inte ges till iller eller katt.

Carnia Lynx kanske är lite som orijen, det är ett "starkt" foder som är det bästa man kan ge vissa illrar (och katter) medan andra inte tål maten lika bra. Mina gamla illrar älskade orijen och blandat med vitalin var de bättre än någonsin i magen. När jag gav samma illrar samma blandning (efter ett långt uppehåll med orijen) tog det en månads kämpande innan jag fick ge upp då de inte längre klararde av orijen utan var konstant lösa i magen.

Nu äter mina illrar orijen och det funkar bra nu!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

Jag skulle våga påstå att Carnia Lynx är det Kattfoder som just nu ser ut att vara bäst på marknaden, och jag tänker faktiskt prova det till mina illrar, som annars bara får kött :D

Visst finns det mycket negativa recensioner från kattägare, men som Jossan säger så bör man ha i åtanke att detta foder är betydligt mer proteinrikt än de flesta andra foder som kattägare ger. Se bara på iller, har man en iller som alltid ätit torrfoder, så tar det även för dem ett tag att ställa om om man te.x börjar helbarfa dem.

Noteras bör dock att även om Wolf & Lynx ser snarlika ut i innehållsförteckningen så innehåller inte Wolf taurin, vilket är livsviktigt både för katt och iller.

FerretCrow
0

#4 detta finns även för katt men just länken var till hundfodret. http://foderbilen.se/carnia-lynx-original-5kg.html här är katt fodret.

#5 ja blandar man med det man har och börjar försiktigt kanske det går bättre. Risken finns ju att dom flesta bara slängt fram ny mat direkt.

UlrikaD
0

Jag kommer att testa Carnia Lynx till mitt gäng nu när jag inte får tag på Vitalin längre. De äter ju mest kött, men de äter torrfoder också.

Min leverans bör väl vara här om några dagar, får se hur det funkar.

emoflickan
0

Jag har också beställt nu och ska blanda ut det lite med orijjenet.

JossanH
0

#6 om du läser hela nederdelen av mitt förra inlägg så har jag där skrivit öm lynx och inte wolf.. Ska också prova lynx till mina.

Sajtvärd på Iller.ifokus

becka89
0

Kör med lynx till våra två, Fungerar jätte bra speciellt till våran lilla kräsna frost=) Kanske ska ta och beställa nu när det är extra pris på det

Wisby9211
0

eftersom det innehåller 86 % animalisk föda så borde det väl vara bättre än vitalin och orijen eller har jag fel ? Tungan ute

Är jätte dålig på foder och sånt :P

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

TottsiGirl
0

#3 Kikade på kattfodret på den sidan och ja skulle ju gissa att dom sänkt priset eftersom bästföre datumet på fodret var 2012-01-11.. Men visserligen bara en gissning från min sida..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

becka89
0

Som 12 säger så är det billigare pga utgångsdstumet.har ringt och pratat med dom. Våra äter upp en 5kg på 3-4 månader

FerretCrow
1

kan meddela att torrfoder håller sig 6 månader till efter det datumet ;)

emoflickan
1

Då är det ju schysst att dom sänker priset när det är 5 månader kvar! så har man sex månader till sen!

Bogey
0

Här kör vi med Lynx just nu och det verkar funka bra. Blandade med Vitalin vid introduktion men nu är Vitalin'et slut så de får enbart Lynx som torrfoder (samt en del BARF varje dag).

Har även provat Orijen tidigare men som jag även skrivit i andra trådar så blev våra lösa i magen av Orijen, och då inte bara vid introduktionen.

Aviendha
0

Har testat carnia lynx, och jag kommer att köra delvis/helt på det i framtiden. Förutom att jag anser det vara suveränt rent innehållsmässigt så tycker mina djur om det något så ofantligt mycket, och jag tyckte att de hade finare bajsar och att det räckte en aningens längre än jag väntat mig.

UlrikaD
1

Nyss kom min leverans iallafall. Hade önskat att de hade burit upp mina 60kg foder uppför mina tre trappor också, men man kan väl inte få allt.Flört

Passade på att köpa min vanliga kattmat och smådjursfoder också när jag ändå var igång.

Fast nu står alla katter och testar Carnia och illrarna har sniffat och är väl fortfarande mätta efter morgonens köttranson.

Får väl se ifall de vågar testa lite senare.