Varför svarar ingen eller gör jag fel...
Heej !!
Jag vart medlem här för några dagar sedan.
Har skrivit till några på denna sida om intresse av att köpa iller och andra om frågor…
Jag vet inte om det är jag som gör fel.. Men ingen svarar..
Jag ser att dom gjort andra inlägg osv… så inloggad och aktiv har dom varit…
Jag skriver i pm…Och fyller i rubrik eller ämne eller vad det heter… Och sedan skriver in texten.. och klickar på skicka…Får bekräftelse på att det är skickat också.
Där tkr jag det borde vara klart :)
Men om nu personerna ifråga inte känner att dom vill sälja en iller till mig så tkr jag dom kan svara det ialllafall..
För hur vi än vänder och vrider på det så har juh uppf all rätt på sin sida att neka någon att köpa.
Jag vet… Har haft marsvinsuppf själv förrut.
Eller gör jag nå dunderfel så det inte kommer fram till personerna??
Tycker det är jättetråkigt med en sån början på en mkt bra sida :)
För allt finns juh här !!
/Anki
Jag tycker att det är dåligt att uppfödarna inte hör av sig om det är så att du har skickat pm och du ser att dom har varit online. Men ibland så är det så att dom inte har tid att svara just då?
Men ibland handlar det ockå om vad man skriver till uppfödarna. Jag kan tänka mig att dom får mkt oseriösa mail också. Så det gäller att man presenterar sig på ett bra sätt.
Vad är det för andra frågor du har ställt? Handlar det om färger, uppfostran, toaträning, iller med andra djur osv så är det bara att använda sökfunktionen. Det finns oerhört många sånna trådar. :)
Om det är ngt du undrar speciellt så kan du pma om du har lust. Så kanske jag kan svara på dina frågor.
Lycka till!

svarar gjärna på dina frågor, dock måste jag erkänna att jag inte sett dina inlägg härute :S men skriv dina frågor i detta inlägg så kanske folk ser. vet som sagt inte om det bara är jag men jag kan inte se någon annan tråd som du skapat…
Vi har inte fått något pm av dig. Vi vet ju inte om du har försökt skicka till oss, men om du har det så verkar något vara fel :( Vi svarar alltid de som kontaktar oss både om det gäller frågor kring vår uppfödning eller andra frågor om illrar. Om du nu har försökt skicka pm till oss och det inte har kommit fram så kan du gärna maila istället info@midnattssolensuppfodning.se. Vi har inte varit så aktiva här inne på några dagar för vi har en sjuk iller hemma :(
Jag vart nog medlem i torsdags eller fredags, så jag har inte hunnit gjort så mkt här ännu… Mer än nå enstaka pm och nåt inlägg :)
Oki… Jag la ut ett inlägg om illeruppf runt Gävle för någon dag sedan..
Och de har jag fått svar på :)
Så de syns iallafall :)
Men det verkar som om de jag pm:ar inte kommer fram. Eller så vill/hinner inte dom svara på det. Kan juh vara så också.
Tråkigt… För jag pm:ade en uppf som svarat i mitt inlägg om Uppf I Gävle.. Men inte fått nå svar.
Så antingen gör jag fel eller så vill/hinner inte denne svara mig.
Jag har bla frågat en om att ta ut en iller i sele på vintern…
Fryser dom lätt??
(Den iller jag hade i mina yngre dar hade jag inte med mig ut på vintern)
Och om det finns odd eye även på illrar….
Bara såna där nyfikna frågor :)
Ok.. Jag försöker bekanta mig med den här sidan ett tag till… Hoppas ni inte ledsnar på mig :)
/Anki
#4 Det går att ta ut en iller i sele på vinter om denna tycker om att gå ut. Fördelaktigen bör man gå ut året om och speciellt inför hösten så att denna vänjer sig vid kylan. En del illrar uppskattar prommenader medans andra hellre vill åka med innanför jackan.
Mig veterligen finns det inga illrar med odd eye ännu. Men det finns blåögda och grönögda illrar utomlands. Innan du köper en iller så rekommenderar jag att du läser på om illerns färg och teckningar samt sjukdomshistorik. En del teckning är förknippat med dövhet, men givetvis föds det ibland enfärgade illrar som är döva.
Utomlands experimenteras det mkt med färger och teckningar.

Jag har heller inte fått något PM av dig =/ Kan ju ibland vaar så att det blir fel så att pm inte kommer fram
Jag har nu fått hjälp :)
Måste ha gjort nå dunderfel tidigare :)
Men nu kommer Pm:en fram :)
/Anki