Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 1714 ggr
[stefan&krister]
0

albinovalp är på rymmen i eskilstuna?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har fått ett mail ifrån en person om att det finns en albinovalp som är på rymmen i eskilstuna och ägaren till valpen skiter i och leta efter den så om någon ser en albino iller så ta hem den då nuvarande ägaren verka skita helt i sina illrar..

reira
0

Bor inte en viss person som fick massa albinovalpar i år i det området?

Gottfridsson
0

Om någon hittar och tar hand om illern, bör denna person kontakta polisen i Eskilstuna. Illern kan vara anmäld försvunnen. Man bör även kolla om illern eventuellt har ett ID-chip, detta kan göras hos en veterinär, om inte polisstationen har tillgång till chipläsare (alla polisstationer är inte utrustade med chipläsare).

[Mikkiz]
0

#1 Om vi tänker på samma människa så påstod väl denne sig ha flyttat tll typ Flen (minns ej vart det var, men det stod väl en annan stad i valpannonsen?) eller något?

ElinaPersson
0

Vet du lite mer exakt vart i Eskilstuna den har setts? Skulle kunna tänka mig att åka o titta runt då jag bor där Glad

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

reira
0

3 Ja det är sant. Hade kontakt med henne när nya ägaren skulle få avelshonan hemtransporterad och tänkte ta en valp eftersom det.var så bråttom atr bli av med dem men då var det inte så bråttom sen. Men möjligt är väl att någon i närheten köpt. Då är den inte chippad i alla fall

becka89
0

oj shit, undra vart den har försvunnit ifrån så man kan hålla lite koll här i stan…

[stefan&krister]
0

fillan har sålt illern till någon kille som hade en 3årig iller sen tidigare men han tyckte att valpen var för bitig så han maila till mig och frågade om jag kunde ta valpen istället. men skrev dock inget svar så valpen smet istället och han skiter i valpen.

cookie89
0

Vet du i vilket område här i Eskilstuna?

[Nathalie62]
0

Fy så hemskt, hoppas någon bor i närheten som kan ta den, stackars liten :-(

[stefan&krister]
0

***heter ägaren, telenr: ***

vet dock inte vart han bor men han skrev att telenr gick till hans kompis?

*** redigerat av Sara

ElinaPersson
0

Inte det bästa området för en liten iller att vara ensam på tyvär (om Tompa bor i närheten av sin kompis) Rynkar på näsan speciellt om den är såpass liten att den inte känner stor trygghet hos människor..

Gottfridsson
0

#10 Har du tillåtelse att lägga ut ägarens namn och kompisens telefonnummer? Om inte, så bör du be någon av medarbetarna att ta bort det.

becka89
0

har fått reda på lite fakta genom alla rykten som går i stan, illervalpen har blivit utslängd i viptorp,och det spelar ingen roll från vilken uppfödare hon kommer ifrån utan att vi får in henne igen, så våre bra om ni här ifrån stan kunde hålla ögon öppna och sprida vidare till era vänner och bekanta, Ska själv hjälpa uppfödaren att sätta upp lappar med mitt telenr då uppfödaren inte är istan på en vecka plus att jag vet exakt hur valpen ser ut…

UlrikaD
0

#7 Varför tog inte du den då? Du letar ju iller.

#13 Utslängd?

ElinaPersson
0

becka89: säg till om du behöver hjälp med lappar osv! jag ställer gärna upp att leta.. Glad

becka89
0

#14 ja precis illern har blivit utslängd då den var nafsig och ingen ville ta den, han hörde aldrig av sig till uppfödaren utan slängde istället ut den..

Var dit igår en sväng och kollade,såg inte till henne då..Värsta är ju att det ligger precis vid en 70 väg.

#15 skit bra när har du tid att följa med och sätta upp lappar och leta efter henne..

skrollan
0

Usch men ni vet säkert vilka personer den tillhört och vilek uppfödare från början? För jag köpte min groggie från eskilstuna för 4 år sedan (albino) och dem trodde jag aldrig skulle fortsätta med iller uppfödning eftersom dem haft anmälningar osv. Brydde sig inte ett skit om djuren! =(

becka89
0

#17 valpen kommer ifrån fillan, usch då jo vet vem du pratar om, har haft en illerhane från den personen och den iller är 3½år, dom har lagt ner sin uppfödning för ca 3år sedan men hon som hade uppfödningen jobbar på djuraffären och kan säga att hon bryr sig inte ett dug om djuren där heller.

skrollan
0

Gud vad skönt att höra! För hon kontaktade mig nämnligen något år efter jag hämtat hem groggie, om att hon hade en albino tjej som var född med endast tre ben. Hon ville att jag skulle ta hand om henne. Däremot var det kvinnans dotter egentligen som ägde alla illrarna. Stackars djur eftersom det fanns både illrar och hundar i hemmet =(

ElinaPersson
0

#16 är i Stockholm idag men kommer hem imorgon/tidigt onsdag morgon.. Tar gärna några timmar till att leta :)

becka89
0

#19 hmm okej..

#20 har du mitt nummer, alla mina har försvunnit,du kan ju höra av dig på Fb så kan vi träffas och gå en sväng och leta…

skrollan
0

Du tror fortfarande det är samma person? Skönt såna fall att hon slutat upp med husdjur!

ElinaPersson
0

#21 yes jag har kvar det :) will do!

Robbawn
0

Hur har det gått i sökandet :o? Är nyfiken då det varit tydt ett tag nu …

becka89
0

#24 senast jag hörde något då det var en som ringde mig som hade sett henne i viptorp bara någon gård från där hon var utslängd, var dit och kollade och letade ,jobbar även där 5dagar i veckan så har lite extra koll när vi är ute, men har varken hört eller sett något mer sen 2veckor tillbacka, uppfödaren har inte heller hört något sen jag sist pratade med henne.

zickan
0

Jag känner folk i stan. Bett dom hålla ett öga öppet för en iller eller ev lapp om den.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

snuz
0

Vi bor också i Eskilstuna och vill gärna hjälpa till!