Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 494 ggr
[Falo]
0

Rumpbitaren Tengil....

Nu har odjuret kommit på hur man ska få husses fulla uppmärksamhet då han sitter vid datorn. Det är bara att resa sig mot stolen och nafsa honom i rumpan så kommer han och leker…Skrattande

Sjäv tycker jag bara det är sött och kan inte låta bli att busa med honom då han gör så här mot mig…. Det tråkiga är att han biter alla besökare som hälsar på i rumpan numera för att sedan studsa runt och poppa glatt!Skrattande

Antar att husse måste ta tag i det här och stå emot honom då han är som sötast….Från och med nu är det slut på rumpbitandet här hemma!

Robinsnel
0

Hahaha! Han är för härlig lille tengil..

sarae
0

hahaha allvarligt, den illern har skumma grejer för sig ;) Men han e inte dum! Vem skulle inte ge honom sin fulla uppmärksamhet efter att ha fått sig ett nyp i rumpan?

Faxlin
0

hehe, han är bara sååå häftiga. Så säger de att illrar har svårt att lära :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Fniss.. Den illern använder sina tänder alldeles för mkt. Skrattande

Sara

Nettan
0

Jo han gjorde så på mig när jag skulle hämta Falo. Jag snodde datan en liten stund för att kika på i.fokus eftersom snigel-falo inte var klar. Då naggade han mig i baken för att få någon att leka med.
Som tur var så fattade jag ju vad det betydde och började busa istället.

Grattis på födelsedagen min lilla älskling Tengil !!

Robinsnel
0

#5 Nämen! Ettårsdagen o pappa säger inget!

Grattis myspojke! Kramar från katrineholm.

Faxlin
0

Grattis Tengil på ett års dagen.

Tur du har koll Nettan. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

oj! Att nettan har sån koll nu helt plötsligt! vart fick du den ifrån? ;)

Grattis Tengil!

Nea
0

Grattis Tengil. Se nu till att ha roligt på din födelsedag… som tex att bit husse extra mycket i rumpan.Flört

JossanH
0

hahaha, tengil tyckte väl att det förra favoritbitar stället (läs tråden endast för manliga läsare) var vi grövsta laget och inte ville husse busa då heller! Då blev rumpan nästa alternativ!! :D

Grattis också!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Falo]
0

Tengil tackar för grattulationernaGlad

Eftersom Wilma har snott hela banditspåsen från skrivbordet då jag varit på jobbet och sedan målat väggen i ett av lådhörnen med den så finns det inget gott att bjuda på här hemma. Jag får tina lite kyckling åt honom ikväll iställetGlad

Robinsnel
0

#11, äsch du har inte lite rumpstek att bjuda på som jossan föreslog då? Pussa duktiga wilma från mig ;)

[Falo]
0

#12: Det ska jag göraGlad

Jag hämnades genom att ta henne till Roslagstull idag för rabiesvaccinering.

sofie
0

Grattis Tengil :)

Robinsnel
0

oj, stackarn.. hur många hål fick du i läppen nu då?

Nettan
0

Klart jag har koll på min älsklings födelsedag. Jag har även det uppskrivet i min almanacka faktiskt.

Saaba
0

Grattis Tengil!

[Falo]
0

han tackar åter igenGlad men nu ska han inte ha fler grattulationer, han börjar bli mallig….

#15: Inga faktiskt.Glad Hon var så duktig då vi väntade på veterinären i det lilla rummet så väste hon, jag försökte få pussar men hon snålade. Skönt att hon inte bet trots att hon var så upprörd.Glad

De gånger hon biter är nafsningar i handleder och armväck ibland. Hon gör det alldrig hårt. Det är som att hon inte kan motstå frästelsen att sätta tänderna emot bara. då hon väl sätter tänderna emot och jag fyar henne så kan jag ha henne i famnen utan att hon försöker igen. Hon är också väldigt kännslig då det gäller hennes pipleksak som kom med från tidigare hem. Piper jag med den så kommer hon oavsett vad hon gör. Sen springer hon och gömmer den på ett lämpligt ställe direkt. Hon skyddar den som om den vore en valp. sträcker jag in handen mot pipleksaken och hon ligger intill den i något utrymme så kan jag räkna med att hon hugger till. Inte jättehårt men en tydlig markering att jag inte får röra den.