Hjälp! Bajslukt!
Behöver lite tips på saker som kan dölja ev bajslukt, glömde tömma bajslådan innan jag åkte iväg med min lille fis och nu stinker det och min rökelse är slut.
Vad finns hemma som man kan använda?
Klädnypa 
#1 Hihi :-D
# 2 
haha :p
det enda som jag kommit på nu är om du har doftspray eller parfym hemma.
Doftljus, vanilj, bilens wounderbaun. ev kanske ätticka funkar?
Plocka in någon växt/blomma utifrån som luktar mycket.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5 :)
#6 Tack :D
Ta och skrubba alla lådor grundligt med grönsåpa, ställ alla fönster på vid gavel, gör ett storbak/mat som doftar doftar mycket och tänd lite tändstickor. 
_No way! Yes way!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vaniljsocker
#10 Den kanske man skulle testa? Har du provat den själv?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#11 Jo vi har en sprayflaska. Funkar bl.a. ganska bra på illerskunkar. Tar inte bort all doft men reducerar den ordentligt tills det klingar av av sig självt.
#12 Va bra kanske man skulle testa en sån flaska hemma då :) Kan ju vara värt att prova och se om de hjälper.. Skulle ja behövt i morse då mina pälsar tyckte de va mysigt med lite fisar att andas in tillsammans med frukostmackan 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#13, Det kan behövas ibland :-p Jag ska också köpa en flaska och prova hihi.
#12, Hur ofta behöver du spraya hos dig ? Här hemma verkar det inte förminska doften :-(
Använder du bara flaskan eller du har även de andra alternativen också ?
Om det inte bara är själva lådan som stinker, utan även resten av lägenheten/rummet rekomenderar jag en riktig vårstädning med golvtvätt (med grönsåpa eller något annat djurvänligt). Tvätta alla tyger (lukt sätter sig väldigt bra i tyg).
_No way! Yes way!
#16, Jag tvättar deras sovplatser var tredje dag och grovstädar varannan, jag tåler tyvärr inte kemakalier, inte ens såpa så hoppades på att denna spray skulle hjälpa :-)
#15 Inte särskilt ofta, det är mest när de har skunkat som vi brukar speja.
Annars är regelbunden städning med tork av golv samt tvätt av deras sovsaker som håller illerdoften borta.
Lådorna luktar inge speciellt annat än när de tömmer analkörtlarna samtidigt som de gör sina behov. Vi har f.ö. träpellets lådorna. Vi hade tidigare papperspellets (ToaLätt) och då kunde lådorna lukta lite unket när de var välkissade men det var mest papperspelletsen som luktade. Sen vi började med träpellets har vi inte haft nått problem med lukt från lådorna annat än som tidigare nämnts då de också tömmer körtlarna.
#9 Vaniljsocker?

Äsch… illerbajs luktar ju inget! :)
golf.ifokus.se
#19 Att ställa ut skålar med vaniljsocker eller bakpulver i rummet sägs absorbera dålig lukt.. Bara att ställa ut skålarna och ruska på dem lite då och då :) själv har jag bara testat på dålig lukt i kylskåp men tyckte de funka…
Ättika i en liten skål funkar
Mvh Jenny
#18, Var får man tag på träpellets ? Det är bara i lådorna det luktar lite illa, kanske är det papperspellets som gör det ?

#23 Träpellets är samma som eldningspellets och det köper du i byggvaruhus, granngården och liknande.
#23 På nästan vilket byggvaruhus som helst. Vi brukar köpa på ByggMax för det är närmast.
Det låter bra, ska prova det en tid :-)
Tack för alla jätte bra svar! :)
#9 vad ska man göra med Vaniljsocker? fungerar det ens ?
#28 läs #21
vad händer om illern äta det då?
Man får ställa det så att illern inte kommer åt helt enkelt, på en bänk tex eller någon annat ställe där illern inte är och klättrar.. tror dessutom inte illern äter de så mer att skålen säkerligen kommer grävas ut och man kommer ha en vit pudrad iller ;)
Tack så mycket