Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1380 ggr
Zandra---83
0

Fodervärd sökes, akut

Nu är det tyvärr så att jag kommit in på studier och kommer bo på internat 1-2 år och är i akut behov av fodervärd till min iller och även till mina två katter. Det är inte ett måste att de kommer till samma hem även om jag skulle se det som en fördel. Vi finns i Karlstad. Maila för mer info då jag ej längre är så aktiv på sidan. zandrak83@gmail.com

Zandra---83
0

Puttar upp tråden lite då det verkligen är akut då skolan börjar den 28 aug.

UlrikaD
0

Jag antar att du började leta mer än tio dagar innan skolan började? Kan vara svårt att hitta någon som vill ha illrar i flera år och sen lämna ifrån sig dem igen.

Har du nån uppfödare som har möjlighet att ha dem?

Gottfridsson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Hon har varit i kontakt med mig. Jag har så goa valpköpare Glad  Dessvärre fick hon inte besked om att hon blev antagen förrän alldeles nyligen.

Tyvärr har jag inte möjlighet att hjälpa henne med passning.

UlrikaD
0

#3 Ok. Visste inte vem hon hade iller ifrån.

Gottfridsson
0

#4 Inte lätt att veta. Det är ju inte precis så att varken jag eller mina valpköpare "skriker ut" att pälslingarna är från mig Flört

Zandra---83
0

#2 Som 3 säger fick jag veta detta väldigt sent och ja jag har i första hand hört mej för med kompisar och de i sin tur med sina kompisar utan att lyckas hitta en lösning. Jag önskar verkligen att det inte gått så fort då jag behöver denna utbildninh av flera anledningar än bara för studier, tänker inte gå in på allt här, så jag kan inte tacka nej. Detta har inte varit ett lätt beslut då jah först inte kan ha djuten men den också att jag måste sluta med annat jag älskar och dessutom ge upp en person jag verkligen tycker om. Men jag vet nu att även om jag måste ge upp bitar jag älskar och gillar så behöver jag denna skolan av så många anledningar.

Krille12
0

Kan du visa en bild.

Medarbetare på Vetenskap.

UlrikaD
0

#7 Det viktigaste i det här läget är väl kanske inte hur illern ser ut. Utan att någon kan passa den i 1-2 år och sedan lämna tillbaka den till henne.

Man borde ju inte vilja passa den mindre för att den är vit, pastell eller albino.

FerretCrow
0

#7 det spelar väl ingen roll över hur illrarna ser ut ?

Gottfridsson
0

#7 Helt ärligt så tvivlar jag på att en iller är lämplig för dig. Du söker efter uppfödare på flera iFokus sajter av diverse olika djur och då får iaf jag intrycket av att du vill ha ett djur vilket som helst.

Krille12
0

#10 Är det fel att gilla jättemånga djur eller, jag jag söker efter uppfödare på faktist bara två sajter iller och undulater iFokus. Och, ja jag letar efter många olika djur tills jag hittat det som passar mig, du borde också veta att iller är en utav mina favoritdjur och jag har velat ha en i över ett nu, jag har också läst på hur man ska få dom att må bra och hur man ska göra med dom. Det enda djuraet jag vill ha mer än iller är en hund, jag är inte 100% säker på att iller är rätt djur för mig men dom passar mig ändo, först för att jag gillar att dom är busiga, roliga, mysiga, riktigt söta och att jag gillar att gå ut med både hundar och iller, fast jag har inte gått ut med en iller men det spelar ingen roll nu. Jag är fullt medveten att allt kanske inte är så roligt med och att man måste ha tålamod med dom, jag är inte en sån peson som tror att dom bara är busiga, roliga och mysiga utan jag vet att det är mycket jobb med en iller och speciellt en valp. Så iller kanske inte är det bästa husdjuret för mig (jag vet inte det riktigt än om dom är perfekta för mig men det är därför jag kollar fakta och på forum) men jag vill inte ha vilket djur som helst.

AnnaJosefine
0

#11 Du har fått ta del av alla de underbara erfarenheter vi berättat om / du läst om vad gäller iller, men du vet inte någonting om deras.. tja, vi kan kalla dem deras mindre älskvärda sidor. Så som protestbajsande utanför lådan, välta vattenskålar, förstörda blomkrukor (vilket medför jord ÖVERALLT), uppgrävda krukor, sönderrivna mattor, sönderrivna soffor, bett i ansikten, händer, fötter och överallt annars på kroppen. Och de biter hårt när de vill. Riktigt hårt.

Kort sagt, Att skaffa iller är nästan som att ta in ett spädbarn i huset för du lär knappast få sova de första nätterna (Jag fick inte sova en hel natt på över en MÅNAD efter att Ossian kom hem till mig och min sambo). Utöver det så är det inte "bara att illersäkra". Illersäkring av hem kan mycket väl ha sin prislapp.. Ibland mindre roliga sådana.

Alltså, vi ger dig kritik för att vi vet vad det verkligen innebär att ha iller. Det är inte menat för att vara elaka etc. utan för att vi har mer erfarenhet än dig.

Dessutom, jag och min sambo är 20 respektive 21 år gamla och jag kan utan tvekan säga att en tolvåring inte är kapabel att ta hand om en iller så som en äldre person kan. När man är tolv år gammal är man mer beroende av sina föräldrar än man tror och man lämpar ofta över problemen på dem. För du kommer nog tröttna ganska snabbt på att skura, dammsuga och städa efter illerbajsar, illerkiss, välta toalådor och allt annat som en liten iller kan ställa till med.

Och du uttrycker själv att du är osäker på om iller är rätt djur för dig vilket är ännu en anledning till varför du ska avvakta tills du blivit äldre och kan ta större ansvar. Det finns redan alldeles för många illrar med svängdörr i rumpan (att det helt enkelt måste flytta runt pga att illerägaren inte inser vad illerägande verkligen innbar).

Hoppas du förstår oss lite bättre här nu när jag försökt förklara lite hur vi tänker. Vi tänker nämligen både på dig och illrarnas bästa.

Krille12
0

#8 Ja, du har rätt i att man inte borde passa den mindre på grund av färgen så det håller jag med om. #9  Det spelar inte så stor roll hur den ser ut men jag vill ändo veta det, fast om jag skulle köpa den så skulle det spela roll. För jag gillar inte albino eller dom flesta färgerna för utom dom viltfärgade, pastell och silvertomte, men mest är det albino på grund av dom röda ögonen. Men självklart kollar jag på personligheten, jag skulle faktist köpa en albino om personligheten är bra och passar mig.

Gottfridsson
0

#10 Beklagar Krille, men jag citerar vad du själv skrivit i #10:

"är inte 100% säker på att iller är rätt djur för mig men dom passar mig ändo"

Det säger vad jag menar, absolut inte en förutsättning för att kunna ge en iller det hem den behöver. Du har inte en susning om en iller är ett djur för dig eller inte och denna iller behöver ett hem som vet att dom kan ge en iller det hemmet under den nödvändiga tiden.

Zandra---83
0

#11 Du vey inte om en iller passar dej och såna kan jag unte ta till min iller då jag mycket väl kan sitta i skiten sen med en iller som måste hitta ny fodervärd då jag sitter x antal mil hemifrån och med studielån och kanske måste hoppa av utbildningen för att du inte vet vad du ger dej in på. Detta är akut ja men samtidigt kan jag inte ta den risk som du visar att det blir om du skulle få passa henne.

MartinaHn
0

Lilltjejen får bo hos mig o hennes look-a-like (min Elsa ;) om allt fungerar och inget närmare alternativ dyker upp. :)

Krille12
0

#14 Jag är rätt så säker på att det ärr rätt djur för mig men som jag sa innan ska jag läsa och kolla fakta lite till, samt ska jag först gå till någon med iller för se hur dom är. Jag vet att eftersom jag är lite nybörjare så vill ni hjälpa mig, men jag gör inte ett förhastat beslut inn an jag vet allt. Jag vill också passa en iller först innan jag bestämmer mig för att skaffa en iller, jag vill passa en iller det för att vara förberedd och veta om det är rätt husdjur för mig.

Bogey
0

#17 Bra idé att prova iller genom att passa den, men det borde nog i så fall vara som semesterhem i 1-2 veckor.

Just den här illern behöver ett tillfälligt hem 1-2 år.

AnnaJosefine
0

#17 Vi försöker ju tala om det för dig, att iller är inte rätt djur om du tvekar. Att passa en iller är inte det samma som att äga en. Kanske om du passar illern en längre tid så som några månader. Och vi säger detta för att hjälpa dig. Mitt råd till dig är att vänta några år tills du är äldre. Men att du vill träffa illerfolk tycker jag är bra av dig, då kanske du inser vilket ansvar det är att ha en iller =)

Krille12
0

#12 Det är det jag menar, jag är inte en sån person som bara skaffar en iller för att man nästan hela tiden hör bra och roliga saker om illrar och då tror dom är bara bra ställer inte till med några som helst problem. Jag vet att illrar kan vara då "mindre älskvärda sida" utan jag vet konsekvenserna för jag har läst och kollat om det, så jag vet vilka problem dom kan ställa till alltså dom problemen som du sa innan. Det är så jag menar, jag har löst mycket och länge och då vet på ett ungefär hur deras personlighet är (dom har olika personligheter men det vet du säkert redan) men jag ska läsa lite till, besöka någon med iller och passa en iller innan jag bestämme mig.

Krille12
0

#12 Det är det jag menar, jag är inte en sån person som bara skaffar en iller för att man nästan hela tiden hör bra och roliga saker om illrar och då tror dom är bara bra ställer inte till med några som helst problem. Jag vet att illrar kan vara då "mindre älskvärda sida" utan jag vet konsekvenserna för jag har läst och kollat om det, så jag vet vilka problem dom kan ställa till alltså dom problemen som du sa innan. Det är så jag menar, jag har löst mycket och länge och då vet på ett ungefär hur deras personlighet är (dom har olika personligheter men det vet du säkert redan) men jag ska läsa lite till, besöka någon med iller och passa en iller innan jag bestämme mig.

Zandra---83
0

17 det hade möjligen funkar om jag bara skulle på semestet i typ en vecka, men nu pratar jag om 1-2 år och dina inlägg gör mej mörkrädd. Som jag skrev tidigare kan jag inte ha osäkra hem då det är mycket jag både måste ge upp med som jag älskar och sen vet jag att lån är min ända räddning för att klata utbildningen och fom skulle jag egentligen behöva senare i livet till andra utbildningar då jag har många åe kvar, men bara denna som är så akut.

Krille12
0

#18 Jag vet då att det borde vara någon vecka och inte 1-2 år sådet förstår jag. #19 Jag vet att jag kanske är lite är lite ung och så, för jag förstår att det inte är lätt att ta hand om en iller och jag respekterar verkligen att ni vill hjälpa mig, och jag kanske inte borde skaffa iller än för jag vet att det krävs stort annsvar, men jag kan offra en hel dag bara för att göra något som då kanske behövs och sånna saker, men jag störs inte på natten av djur (kanske om den den hopper upp i sängen eller något sånt då stör det självklar) och min marsvin som jag inte kan behålla, låter och enligt alla stinker och håller på men jag sover ändo bra på nätterna, jag vet att iller är lite värre än marsvin på nätterna men jag står nog ut, fast som jag sa innan ska jag pssa en innan och se hur det är.

Gottfridsson
0

#17 Det är jättebra om du läser på och framför allt hälsar på illerägare och uppfödare, så att du får lära känna olika illrar. Passa även på att hälsa på några uppfödare till våren, när dom har valpar, så du får se hur dom är innan dom blivit uppfostrade.

Jag har sålt valpar till unga personer och det har gått bra, men då har dom och deras föräldrar varit med redan från början och även visat att dom förstår var det innebär att få en iller som familjemedlem. En iller blir inte en persons ansvar, det går inte att undvika att iller blir hela familjens angelägenhet.

AnnaJosefine
0

#21 #23 Jag trodde också att jag kunde hantera deras små olater innan vår pälsis kom eftersom jag hade läst på mycket, men jag kan tala om för dig att på slutet så var jag på bristningsgränsen till att gå in i väggen. Jag låg på alla fyra och skurade golv klockan tre på natten med tårarna rinnandes eller bara satte mig rakt ner på golvet och stortjöt när han hade vält sin låda osv. Så redo var jag. Och jag är nog inte ensam om den frustrationen.

Du kan vara hur påläst som helst, men du är aldrig redo för the real deal. Det är ingen. Och om jag, 20 år gammal sitter mitt på golvet och stortjuter av utmattning och orkeslöshet efter veckor av stulen sömn så kanske du inser hur fruktansvärt krävande det är ha iller.

Och om ditt marsvin stinker så borde du verkligen träffa en iller i ett illerhem. Då ska du få känna på något som luktar. Alla illrar luktar inte mycket och man vänjer sig vid lukten, men den är märkbar för de som är ovana, tro mig. Hos mig lät det som om någon bokstavligt talat REV ner köket med slägga typ. Och då¨var det kylskåpsgallret som hade blivit en ny leksak.

Vet dina föräldrar vad det innebär med att ha iller och är det okej för dem att du ska passa en iller som du nu säger att du vill? Att skaffa iller gör man inte ensam, det beslutet påverkar alla i familjen/de som bor i huset. Och om man som illerfrälst ibland skulle vilja trolla bort (milt sagt då alltså) sina illrar i ren frustration så kan jag inte ens föreställa mig att bo med en iller jag inte ens vill ha.

Zandra---83
0

23 Men det är 1-2 ÅR jag diskuterar och inte bara någon vecka. Så ärligt talat har du inte hjälpt mej ett dugg. :/

Nussen
0

Mina illrar går på mig, och ska in under täcket för att ev naffsa) hela nätterna nu har jag "tur" att jag inte ska upp och jobba men min stackars sambo slipper inte undan teroristernaSkrattande Att ha en stängd dörr här hemma går inte då de flesta illrar gör allt för att öppna en stängd dörr mina kraffsar på dörren i flera timmar varvat med att dom står upp på bakbenen och likson trycker till dörren med hela kroppen då blir det ett härligt doft DUNK DUNK ljud som fortplantar sig upp till grannen och då får matte öppna dörren.

Herregud att man står ut Skrattande

Krille12
0

#26 Jag skrev bara om du kunde visa en bild för att jag ville veta hur den ser ut, och sen började den långa disskusionen  (på grund av dom andra) och det är lite elakt att skriva, ärligt tarlat har du har inte hjälpt mig ett dugg, när dom andra började den långa och tråkiga disskusionen på grund av, (det gäller bara några inte alla) egentligen ingenting. Så den disskusionen var inte menad att hjälpa dig Zandra---83, jag själv tycker det var helt onödigt och jag tror inte någon gillade det. Men #7 du sa bara att man inte borde ta hand om den mindre på grund av färgen, och det förstår och respekterar jag, och självklart respekterar jag dom som föröker att verkligen hjälpa mig och inte bara vara elaka. Men #9 och #10 ni var både tjatiga och elaka, #9 var tjatig och #10 var riktigt elak så jag uppskattar inte ett dugg vad ni skrev, däremot #8 och ni som försöker verkligen att hjälpa mig på ett snälltsätt uppskattar och respekterar jag mycket, specielt AnnaJosefine som har verkligen försökt hjälpa mig och på ett bra och snällt sätt.

Krille12
0

Jag vet att det jag skrev i #28 kanske var lite elakt, men allt som jag skrev är sant.

Zandra---83
0

28 Men jag behöver någon som kan ta hand om henne inte ha henne som någon skylt objekt! Detta är akut då jag åker den 28 och då måste allt vara löst, så ärligt det är inte elakt skrivet av mej att skriva som jag gör. Ska vi byta situation så får du se hur kul det är att sitta i mina kläder med någon som frågar efter en bild som inte hör till frågan om fodervärd?

VeronicaKahlbäck
0

Varför väljer du inte att omplacera henne? om det skulle bli två år handlar det kanske om mer än hälften av resten av hennes liv..
Nu är jag skitjobbigt som vanligt men om man inte kan ta hand om ett djur så är det väl bättre om någon annan gör det?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Krille12
0

Jag förstår att din situation kanske inte är den bästa just nu men det betyder inte att du ska vara elak, vad är det för fel med att man vill veta hur den ser ut. Du kanske inte tycker att det du skriver är elakt men du är inte ensamm på forumet och alla kanske inte ser det som att det är "snällt". Jag tycker att det är lite fegt att inte ersänna att man har varit lite elak, som jag skrev att det kanske var lite elakt i #28 men att det var sanningen.

Krille12
0

Håller med vermonica, du borde omplacera henne för som du själv säger har du du flera utbildningar har inte tid för då, så det är nog bäst att omplacera henne. Den långtråkiga disskusionen vi hade innan kan vi bara gömma.

FerretCrow
0

#28 Får jag fråga hur jag kan vara tjatig då jag ställt 1 fråga i hela tråden?

Zandra---83
0

Ja jag har flera utbildningar, men det är INTE pga tidsbrist jag vill ha fodervärd till henne utan för att jag INTE får ta med henne. De andra utbildningarna jag ska gå framöver finns på hemma plan. Och jag är inte korkad som många andra och skickar ut henne till vem som helst så fort som det blir problem, blir det problem u det tillfälliga hemmet är det en trygghet för henne att jag inte direkt omplacerar som många andra gör. Sen 32 åter igen så är jag inte elak bara för att jag skiver som jag gör utan du skulle ärligt talat aldrig ens ha skrivit i tråden för första början! Vill du se bilder på illrar sök på google.

Gottfridsson
0

#28 Möjligt att #10 lät elakt, isf. ber jag om ursäkt. Det jag skrev bygger på min erfarenhet av mångårigt ägande och uppfödning av iller.

#31 Finns ingen anledning att omplacera henne, om det går att finna en fodervärd. Förhoppningsvis kommer illern att hålla sig lika frisk som resten av släkten.

#33 se svaret till #31

Zandra---83
0
VeronicaKahlbäck
0

#35 tror dock inte att hon kan känna skillnad på om hon är på foder i två år eller om hon faktiskt flyttat dit permanent.
Varför inte bara göra en vanlig omplacering med överenskommelsen att de nya ägarna måste vända sej till dej först om det uppstår något problem? Är nog lättare att hitta ett nytt hem till henne på så kort tid för vad ska du göra om ingen kan tänka sej att ta henne på foder?
Tror liksom att många backar pga det.
Foderavtal är väl bäst lämpade för avelsdjur och hästar.
Sen undrar jag hur det kunnat bli så akut, du bör ju ha sökt in tidigare än förra veckan?

Zandra---83
0

Det har kortsiktig löst sej nu. Att det blev så skit var att jag fick veta att som ändrat ansökningstiden, dem skulle ha gått ut i april men som sagt hade de ändrat den. Jag började direkt jag fick vetskap om den änrade ansökningstiden att kolla med folk runt mej! Men ingen kunde. Jag skiter nu u vad nu tycker och tänker men sök lite på annonser på i fokus så är det inte enbart jag som någon gång sökt fodervärd på iller, men de andra klagas det aldrig över! Om ni, som gör det, gnäller på mej och mitt val varför inte gnälla på alla som söker fodervärd till iller. Det är faktiskt ingen skillnad på om det är avelsdjur eller inte, utan bara en dålig ursäkt för att det ska vara okej för vissa att söka fodervärd!

UlrikaD
0

#39 Det inlägget var väl lite hårt skrivet.

Det är sällan folk söker fodervärd för iller faktiskt. Och man ska hålla i åtanke att 1-2 år är en väldigt lång tid.

Även om man kanske skulle ha möjlighet att rent praktiskt ha en iller till så vet vi alla hur fort man fäster sig. Att då lämna tillbaka en iller som bott hos en i två år kan ju vara fruktansvärt.

Vet när mina har kommit, jag har fäst mig otroligt mycket på en dag och skulle aldrig vilja lämna ifrån mig dem.

Tror inga inlägg här är illa menade, inte mitt heller. Men bara en reflektion att det finns anledningar till att det kan bli svårt att hitta någon.

Mardrömmen skulle ju vara om man lämnar ifrån sig illern till någon man inte känner och den vägrar lämna ifrån sig den sen. Eller flyttar så man inte får tag i personen. Tyvärr händer ju sådana saker.

Den enda andra fodervärdsannonsen jag sett är nog faktisktk Fillans och den fick ganska mycket kritig pga anledningarna hon ville ha fodervärd.

Annars har jag nog inte sett några faktiskt.

Men om du seriöst söker någon som vill hjälpa så kanske det inte är så bra att hugga ifrån sig, du får nog tyvärr mindre hjälp då.

Jag förstår fullständigt om du inte vill omplacera din iller, jag skulle aldrig klara det. Men du kanske får se till vad som praktiskt är möjligt och genomförbart också och se det från andra sidan med.

Hoppas allting ordnar sig iallafall.

Krille12
0

#35 och #39 Nu är du inte bara elak mot mig utan alla andra. Och du vågar inte heller ersänna att du har varit elak, håller lte med #40 du borde inte vara elak för då kommer du få mindre hjälp. Inte för att själv värka elak, men om du vill ha hjälp ska du inte bete dig dumt och vara elak mot alla, inte illa menat men du är lite konstig när du vill att andra ska hjälpa dig och bara är elak mot dom. #36 Tack för ursäkten, jag vet att du ville bara hjälpa men du du gjorde det på lite elakt sätt, så jag tycker att det är bra att du ber om ursktäkt så jag godtar den, Kanske själv var lite elak så förlåt. Varför kan inte du Zandra vara snäll och be om ursäkt, jag tror många skulle uppskatta det för du var lite elak. #34 Ok, ber om uräkt för att jag sa att du vara tjatig, men du kunde ställa frågan lite snällare som UlrikaD gjorde.

Gottfridsson
0

Nu får det vara nog! Det finns ingen anledning att diskutera fodervärd kontra omplacering, beslutet är taget.

Om man läser #2 ser man att Zandra har varit i kontakt med uppfödaren (mig) och även om vi inte skrivit att vi pratat om de alternativ som finns och kommit fram till att fodervärd är det bästa alternativet, borde väl stå rätt klart för er att så skett, eftersom jag stöder henne i sökandet efter fodervärd.

Oavsett om Zandra hade sökt fodervärd eller velat omplacera sin iller, hade hon antagligen fått skit. Hur många trådar finns det inte där ägare fått skit för att dom vill omplacera pga. studier och annat. Massor!

Ammi Gottfridsson

Krille12
0

#22 Förklara för mig hur mina inlägg gör dig mörkrädd och vad du än säger var du elak mot mig och andra. Så du vet, du borde inte fråga om hjälp när du bara är riktigt elak så jag tänker ALDRIG mer prata med dig igen förens du har lärt dig att vara snällare och be om ursäkt. #35 Jag får skriva i den här tråden om jag vill, kom ihåg du är inte värd här så du kan bestämma över alla och inte änns värden kan göra det. Så SLUTA vara bossig och tro att du är perfekt, för du och ingen annan är helt perfekt. Jag vet hur en iller ser ut så sluta vara elak bara för jag ville se hur den ser ut, du ska också veta att du är konstig, (för att du vill ha hjälp men är elak) feg (för att du inte ersänner att du har varit elak) och den elakaste personen som jag vet! Om jag ska vara riktigt ärlig gillar jag dig ABSOLUT inte!!! Jag kanske är elak men det är sant!

Krille12
0

#42 Det är inte konstigt att hon får skit, för hon är RIKTIGT elak mot alla. Tycker själv att det är konstigt att du hjälper en sån person.

Zandra---83
0

Detta blir mitt sista inlägg här. Denna utbildning är mer än en utbildning och alla jag har pratat med att jag måste göra så här. Jag kan inte av flera anledningar skippa denna utbildning, jag vet- vilket jag skrivit tidigare får betala ett högt pris för denna utbildning- ge upp djuren, ge upp simhoppet- en tid vilket är mitt allt och dessutom ge upp en person jag verkligen tycker om. Men som sagt måste jag göra det här för jag har så mycket att vinna på denna utbildning. Men det är helt okej att låsa tråden då man ändå inte får det minsta hjälp än av de man redan har kontakt med, var dumt att ens tro att man skulle få någon hjälp här!

UlrikaD
0

Men det är väl ingen som har sagt att du ska skippa din utbildning. Isåfall har jag missat det totalt.

Det enda folk (inklusive mig) har sagt att det kan vara svårt att hitta fodervärd för så lång tid. Och det är det ju.

Det är fortfarande ingen som har gått på dig om att du söker fodervärd för att studera. Och att bli förbannad på folk härinne för att de inte har någon snabb-lösning åt dig känns väl ganska orättvist?

Det är ett otroligt stort ansvar att ha hand om någon annans djur så länge. Och att sen lämna tillbaka det. Jag tror inte man hittar det på en kvart.

Men jag antar att du tagit kontakt med omplaceringskoordinatorer redan?

De har ju jourhem, kanske någon av dem kan ställa upp så länge. Men jag antar att du redan frågat där.

Krille12
0

Självklart att du inte får hjälp när du är så elak mot alla, vem skulle vilja hjälpa någon som är elak mot en. Så skyll inte på alla anda, egentligen är den ända du kan skylla på är dig själv!

reira
0

#47 Du har inte ens sett diskussionerna som kan bli på detta forum. Jag har inte upplevt någon i denna diskussionen som rent elak. Klarar man inte av att diskutera och att det ibland kan bli en hårdare ton om saker och ting och att det kan uppstå konflikter så ska man inte vara på ett forum. Folk måste få säga vad de tycker och visst kan man som TS uppleva det som att man blir ifrågasatt fast folk egentligen bara kommer med råd och vill hjälpa till.

Och du säger ju själv att du är elak men att det du säger är sant. Så du tycker alltså att det ska vara ok för dig att vara elak så länge saker är sanna? Du har ju rätt i att man kan uttrycka samma sak på olika sätt och det kan upplevas olika.

Men som att nu sitta och tjata om att folk är elaka hit och dit har du nog inte mycket för och vad jag vet har ingen i någon tråd varit direkt taskig mot dig personligen, vilket heller inte skulle vara ok att vara mot någon som är tolv.

Men det räcker nu om att TS skulle vara en elak person. Det är en person som försöker lösa ett hastigt uppkommet problem och som befinner sig i en trängd situation. Då är det klart man kan tappa humöret lite om folk ber om bilder och annat ovidkommande om man inte har möjlighet att ta hand om djuret ifråga. Förslagen att omplacera från Ulrika D etc är ju relevanta för diksussionen men att sitta och tjata om att någon skulle vara elak leder nog ingen vart.

Krille12
0

#48 Jag ska bara ignorera dig för att mycket av det du skrev är fel, men först ska jag säga några saker. Det är självklart att du inte tycker att vissa är lite elaka för du har bara skrivit ett inlägg i slutet och inte deltagit alls, och jag tjatar inte jag förklarar. Dom flesta (inklusive mig) har bett om ursäkt förutom Zandra, vad du än säger har hon varit ELAK! Och det finns andra som tycker att hon har varit hård och orättvis. Det var inte jag som började den här konflikten så sluta säga att jag inte borde vara på forum, när det egentligen är Zandra som inte borde vara på ett forum. Jag tycker det är konstigt och dumt att hjälpa en sån dålig person.

reira
0

Jag har för övrigt ett inlägg till och skriver aldrig någonting utan att läsa hela tråden först. Något annat vore ju bara korkat.

Ja jag håller med övriga att överväga omplacering men helt allvarligt kan man inte bara sitta och anklaga någon man inte känner för att vara elak och "en dålig person". Och det bästa du kan göra är att inte sitta och vänta på en ursäkt för att någon säger något dumt till dig på ett forum. Tala om att det som var skrivet inte är ok för dig men är det ingen jättestor grej, vilket det faktiskt inte varit, så låt det bara vara. Varför ska du bry dig så mycket om någon kommentar som kanske var lite dum på ett forum? Är det så att du verkligen är ledsen över vad hon skrev om bilder på google och så? Jag minns inte riktigt hur det är att vara 12 men jag kan tänka mig att man tar åt sig väldigt personligt av saker folk säger.

Krille12
0

Så du skulle bara låta vissa säga dumma saker och bete sig dåligt, och sen bara låta det vara? I så fall är man feg, jag är inte ledsen men det är inte roligt när andra är elaka.

AnnaJosefine
0

Bara för att lätta upp stämningen med ett klockrent citat jag läste, som påminde mig om dessa diskussioner;

"Arguing on the internet; It's like the special Olymipcs. Even if you win your´e still retarded"

*(Jag vet att det kanske är lite hårt "skämt" och jag är inte den som förlöjligar något sådant som Spec. Ol. men jag accossierade citatet med forumet inget annat ^^)

VeronicaKahlbäck
0

#42 ja jag tillhör väl typen som inte tycker det är okej att skaffa djur om man inte gör valen i sitt liv efter dom sen.
Finns ett ex antal saker jag skulle göra om jag inte hade djur bla resa mer och jobba utomlands men nu är det något jag medvetet valde bort den dagen djuren flyttade in, för djuren ger mej mer.

Gottfridsson
0

#53 Det är lätt att säga när man inte står inför en situation, där man inte kan välja som man själv vill. Hoppas du aldrig kommer i hennes situation, för då har du inte möjlighet att välja som du vill.

[Ai-chan]
0

Jag har inte läst tråden utan lusläst, men tjaffs tjaffs orkar man inte läsa igenom Tjaffs som skrämmer bort folk - och jag hoppas inte att ni gör det med flit, ibland kan man ju undra.

Men förstår inte varför det ska tjaffsas?
Framtiden är orskriven, även om det dyker upp oundvikliga saker i livet, svåra val, etc etc. Ja, det bara gör det. Det är livet! Man kan inte planera livet helt och hållet.

Tror mycket väl att ts gjorde ett mycket svårt val överhuvudtaget. Om man får chansen till något stort, kanske något som man har drömt om som man aldrig trode skulle ske. Oftast tar man då den chansen - som jag också tror att de flesta gör. Det skulle även jag göra.

Nu kanske en del har tråkiga liv, men livet är mycket.

Men vilket fall, det är hennes val. Uppfödaren är med på det. Punkt slut. Är inget mer med det. Allt annat kan väll diskuteras på sidan om?  

Sluta och tjaffsa så jä**a mycket på iFokus och leka besserwisser!

[Nathalie62]
0

Om jag inte skulle flytta utomlands hade jag och illerkillen kunnat vara illervakt tills du kom tillbaka :-)

VeronicaKahlbäck
0

#54 Det finns alltid alternativ när man fyllt 18.

Gottfridsson
0

#57 Stora ord, som kan bli svåra att leva upp till, om du har otur. Livet är inte så svart/vitt, tyvärr.

Det har löst sig med fodervärd. Så nu är det inte aktuellt längre.

Ha en trevlig fortsättning!

Ammi Gottfridsson

[Nathalie62]
0

#58, Skönt det ordnade sig, hoppas allt går bra :-)

Sara
0

Har inte läst igenom tråden då jag är aptrött men låser den för att det har fixat sig med fodervärd.

Om någon anser att det är personliga påhopp i tråden så var vänliga att pm:a mig om vilket nr det inlägget har så ska jag kika på det när jag får tid.

Sara

Inlägget är låst för nya kommentarer