Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 458 ggr
[Mändie]
0

Slutar gå på låda.

Våran iller va i princip rumsren, sen slutade hon å nu går hon aldrig längre om man inte lyfter i henne, Börjar bli väldigt tröttsamt. Varför gör hon så?

Aviendha
0

Svårt att säga, det kan bero på massor av saker. Det första jag tänker på är sjukdom av något slag, det kan få djur att ändra sina beteenden utan annan synbar anledning. Har något annat ändrats där hemma? Möblering? Familjesituation? Tid för aktivering? Aktiviteter?

Ibland vet man inte riktigt varför de plötsligt blir orumsrena. För en del fungerar det att byta lådmaterial eller ändra lådornas placering. Annars är det väl till att ligga i lite med lådträning och försöka räta upp det som blivit. Sätt på låda när den kan vara nödig (efter sömn, lek, mat) och berömm massor när illern gör ifrån sig på lådan, oavsett om det är du som satt den där eller att den självmant sökt upp den. Hur du belönar väljer du djälv, enbart rösten kanske inte fungerar för alla, godis kan behövas. Har du klickertränat innan så kan det absolut användas även för toaträning.

VeronicaKahlbäck
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur gammal är hon?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[Mändie]
0

Hon är född 18 maj så hon är knappt 3 månader :)

VeronicaKahlbäck
0

#3 då är hon ca tolv veckor vilket betyder att du borde haft henne i max två veckor, hon är helt enkelt valp och många valpar älskar att testas.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Aviendha
0

Aha, förutsatte att det var en vuxen individ du hade. Bara till att ta tag i träningen med andra ord, en så ung iller kan man kanske inte riktigt förvänta sig klockren rumsrenhet från.

TereseStromberg
0

Våran Kille är ca 4 månader nu, + några dagar/vecka. Han har precis blivit rumsren IGEN, han var hur rumsren som helst där efter 1-2a veckan vi hade honom, men sen så börja han göra som du beskrev, han är i trotsålderna tänkte jag så det var bara att ta i med träningen och nu gör han inte nå utanför igen. :) JÄTTE SKÖNT, efter allt krypande o se vars han gjort dittan o dattan. Glad

Med Vänlig Hälsning

TereseStromberg

http://www.tezzstromberg.n.nu/

TottsiGirl
0

Hemma har jag en äkta periodare,han är nu 3 år och 5 månader. Han är i vissa perioder 100% på lådan för att vissa perioder vara 80% utanför och sån har han varit sen han va liten valpskrutt.. Ombyte förnöjer menar han på jag har en liten annan åsikt ;)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Mändie]
0

okej va skönt att vet att de finns fler med samma problem :) alice var med sådan, första två veckorna va hon toppen å sen slutade hon helt. Så ja de blir å lägga till tålamod till den lilla :)