Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 751 ggr
Theres
0

Mödarsnigelsmördaren

Epona tror att mödarsniglar är mat. Ibland lägger hon t.o.m halvätna i matskålen.

Problemet är att hon spyr av dem verkar det som.

Men det är inget farligt eller?

golf.ifokus.se

Bogey
0

Nej det är inte giftiga men totalt osmakliga för de flesta djur.

Bogey smakade på en och han tyckte inte om dem och fick snigelslem i och runt munnen och han tyckte det var jätteäckligt. Däremot händer det ibland att han tar en och annan vanlig svensk snigel även om det inte är nån favoritföda.

Var glad att du har en iller som gillar dem, då kan du skicka ut henna på snigeljakt. Flört

Theres
0

Fast hon blir så svart runt munnen och så spyr hon :P

golf.ifokus.se

Dasspudel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Synd att hon spyr av dem. annars kan du komma hem till oss. Vi har nog sveriges mest mördarsnigels invaderade tomt. :( glömmer man en öl ute på natten på gräsmattan är den precis full med dessa jäv.. djur.

En gång iller alltid iller.

Sophey
0

#3 - Jag kan skicka over min grabb, han har rensat svarforaldrarnas gard pa mordarsniglar dock ater han dom inte utan dodar dom och lagger dom i transportburen Flört

Medarbetare på matlust

Dasspudel
0

Jaaaaa gör det :) hur lyckas ni få dem till att plocka dessa otäcka sniglar?

Sophey
0

Ehum min grabb borjade med att nosa upp en mordarsnigel, borjade kraffsa och bita i den tills den slutade rora sig - leverera till matte/husse/in i transportburen och sedan ga tillbaka och hitta fler. Natur begavning Flört

Medarbetare på matlust

Dasspudel
0

okej.. får öva min nya iller på detta. Min den äldre illern är inget för sniglar iaf. Får köra med buss på bara ta den. :)

Sophey
0

#7 - Hall vetegroddsolja over sniglarna! Skrattande

Medarbetare på matlust

Dasspudel
0

nee uch. då blir det till att slicka på dessa slembollar. får helt enkelt be matte visa hur man ska göra :P

JossanH
0

Jag hade en som bara åt skogssniglarna, inte mördarsniglarna.

De har något slags försvar som gör att de utsöndrar ett fruktansvärt segt slem. Kanske det hon spyr av? Dexter fick alltid bara slemmet runt munnen så det fastnade barr, löv och annan smut när vi var på promenad och han tog sig ett litet mellanmål.. ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Äckligt är det iallafall ;)

golf.ifokus.se

Alwyn
0

#6 Fy vad coolt, fattar du vilken inkomst det kan bli. Gå ut med annonsen i tidningen: "Vi hjälper Er att bli av med mördarsniglar på miljövänligt sätt. Snabbt och effektivt!"

Guldgruva! Guld i mun

Sophey
0

Jo det vore nagonting! Jag far borja hora med grannarna om de behover bli av med mordarsniglar Flört

…Fy vad hemskt det later utan svenska bokstaver… Borja hora med grannarna… Skäms

Medarbetare på matlust

Bogey
0

#13 Kör med engelsk stavning då Glad

å = aa

ä = ae

ö = oe

"…hoera med grannarna…"

Aaka haestvagn till Malmoe.

Sophey
0

Kanske Flört