Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 659 ggr
Susanne
0

STOR hane för ev. avel sökes.

Han ska vara snygg, stor, snäll, bitfri och inte haft några sjukdommar. Han bor i Sthlms området och kan följa med mig på en liten resa.

För den som är intresserad…maila mig för mer info.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Faxlin
0

Vad är det för stam på honan han ska användas till då? Så att man vet om det är någon man direkt kan räkna bort liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Susanne
0

Stammen påbörjades våren -05 med två mycket snälla och trevliga illrar, utan stamtavlor eller ursprung.
Det resulterade i några valpar som har ett otroligt gott temperament. Det är nu dessa "valpar" som ska paras.
Hanen börjar bli till åren och har ingen sjukdomsbild än. Honan har inte heller hon någon sjukdomsbild än.

Någonstans för väldigt länge sedan började någon att uppföra stamtavla på illrar. Det är precis det som nu görs med dessa illrar.

De valpar som föds i år kommer att säljas genom mig.

Susanne Glad

Faxlin
0

Det bör alltså vara en hane med känd stam alltså. För att förhindra inavel. Fattar jag dig rätt då?

Audiatur et altera pars

Susanne
0

Då vi inte vet var honan härstammar från spelar det väl igen roll om det finns en tavla eller inte…vi vet ju iallafall inte om hon kan vara syster till honom…om du förstår vad jag menar…
Helst skulle vi nog ha en kille från djupaste norrland *hehe* vars släktingar aldrig varit söder om treriksröset *fniss*
Skulle tippa på att en hane med tavla från norr kan vara det bästa men illrarna flyttar ju runt så himla mycket att det är svårt att säga, de har ju inte olika dialekter heller.
Problemet här i mellansverige är ju just att vi kan åka en bra bit åt alla håll för att hämta våra illrar och andra gärna åker hitåt, därför kan t ex. Frejas bror bo i skåne medan en av syrrorna bor i Dalarna.

Susanne Glad

Faxlin
0

Är det Freja du ska avla på?

Audiatur et altera pars

Susanne
0

Nej, *hehe* hon är kastrerad…mer än så säger jag inte…vill vara lite hemlighetsfull om detta projekt*fniss*

Susanne Glad

Faxlin
0

*suck* vad elakt av dig. Du vet ju att jag är född nyfiken. hihi

Audiatur et altera pars

Susanne
0

*hehehe* (6)…undrar om den smileyn fungerar här

Susanne Glad

Susanne
0

Devil 

Susanne Glad

Paula
0

Det är illrarna på Hall som ska paras. Susannes Casper är pappa till dom och Mamman heter Bettan och är en iller med totalt okänd ursprung. Samma sak gäller ju Casper.

Jag hjälpte dom ifjol med att hitta en hane och dom lovade ifjol att valparna från kombinationen INTE skulle användas till vidare avel. Men där fick jag så det bara ryker om det.

Jag fick mail av dom häromdagen om jag kunde hjälpa dom igen, jag skulle få behålla det mesta pengarna av valpförsäljningen, men eftersom jag fortfarande inte tycker att någon av valparna i den kullen ska paras så tackade jag nej trots pengarna. Alla är inte lika penga-kåta så att säga… (inte illa menat, men jag känner mig väldigt frusterat just nu)

Jga föreslog dom ifjol att dom skulle ta dit en hona som är lämpad för avel istället, men dom här valparna skulle kastreras sa dom, så det skulle inte vara några problem alls…

Så så hemligt projekt är det…

Therese-jhfd
0

Alltid trist när löften bryts…

monicany
0

Om ni inte viste det är Freja kastrerad, tror att hon har snotra okastrerad men är ej säker.

Susanne
0

Tack! Paula för att jag slapp säga själv vad som var på G. Det är ju inte så att jag ville suga på det eller så.

Susanne Glad