Jag = UPPRÖRD!
Nu är jag lite sur. Köpte Blunda för 2000kr, då räknade jag med att hon skulle vara chippad och ha första vacc. Men inte det. Ärligt talat så tycker jag det är lite dyrt med 2000kr för en valp som är varken chippad eller vaccinerad.. Aja, vad ska man göra? Bara att jobba extra och börja boka tid hos veterinären :(
kan förstå dig, men om jag var du från första början så hade jag frågat f.d. ägare om allt detta… hade du fått svar att blunda var vaccinerad etc. från början eller fick du reda på det nu i efterhand att hon ej var det?
#1 vad jag minns så stod det i annonsen att hon var vaccinerad och chippad men att hon inte hade stamtavla. men jag har ju läst så himla många annonser de senaste dagarna att jag kan ha blandat ihop det hela. jag sitter och pratar med en som var och hämtade en annan valp ifrån kullen, blundas syster. och hon sa att dom inte var vaccinerade :/ så då blev jag helt förvirrad.. men kan mycket väl stämma, så jag ska ta och ringa cilla imorgon (hon som jag köpte valpen av) och fråga. hon har tagit bort annonsen så jag kan inte kolla vad det stod :/
Hur var stamtavlan? Fick du någon sådan?

#2: Ledsen att behöva säga det. Men jag kommer ihåg. Och det stod inget om att hon var varken chippad eller vacinerad.
Jag skickade själv ett mail till henne där jag frågade om dessa saker. Och även lite annat som är av intresse att fråga då man köper iller. Sådant om vilket foder de ätit och sådant.
Men hon svarade inte ens på mailet.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

I tråden där denna annons var utlagd från början så skrev fridafredrik som hämtade Wilma därifrån att de varken var chippade eller vaccinerade. Du har nog ingenting att komma med om du klagar i efterhand. De är nog bara glada till att valparna är sålda till dessa priser utan att de har behövt lägga ner så värst mycket pengar på dem först.

#4 Till hennes försvar kan jag säga att hon inte svarade på mitt mejl heller. Dom hade precis skaffat internet och det krånglade, så jag vet inte hur hon fått tag på mitt nummer, men hon ringde iallafall, och vi pratade rätt länge och jag frågade allt jag kunde komma på..

Fast det sa jag ju i bilen så fort vi stängt dörrarna, Carla.
Eller reflekterade du inte över det?
Nettan jo jag vet! Men jag hade för mig att dom var vaccinerade. Men men, inget att gnälla över. Finns inget jag kan göra nu än att ta lilla Blunda och henne vaccinerad och allt. Synd bara att hon inte får följa med på illerträffen :(
#8: varför får hon inte följa med på träffen?
"Alla illrar ska dessutom vara vaccinerade mot valpsjuka senast 2 veckor innan träffen!"
Och hon är ju inte vaccinerad.
Det hade jag glömt….

oj, menar du det? tror vi fick lucifer för 1500, han var vaccinerad men inte chippad….
jag vet… själv köpte jag triton för 2500 och han var endast vaccinerad.. chippa har jag gjort själv..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#11: Ni får gärna ta med er ovaccinerade iller på träffen det råkade bara "smyga sig" in i inbjudan. Valpsjukan är väldigt sällsynt i sverige och risken att hon ska bli smittad är nästan inte existerande. MEN det är på egen risk.

Det är gansla vanligt pris för en ochippad och ovaccinerad iller. Standardpriset på 2500 brukar det ingå i. Men det kostar ju inte så mycket mer att fixa de sakerna… utom i tid då :)
Fråga om mamman till valparna är vaccinerad för är hon det så behövs det inget vaccin förren v. 12 har jag för mig.
Sara
Tycker man borde fråga sånt där innan man köper iller.