Iller iFokus

Iller

Etiketter: leksakersovställenburarrum
Läst 710 ggr
Smeagol
0

villka är Favorit leksakerna??!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Villka är era illrars favorit leksaker?? Ni får gärna sätta in bilder=) Och så kan vi väll skriva om de är något speciellt med just den leksaken. typ om den låter eller så!!

Har funderat på att köpa lite nya leksaker kan ju va bra och se vad ni andra har för leksaker så man får lite tips.

Frallan verkar inte vara speciellt intresserad av leksaker, så jag vet ej riktigt vad ja ska hitta på!!??

Här är en bild på smeagol och hans favvorit leksak eller vad man ska kalla det!!??

Smeagol
0

Även denna lilla gula svmap är hans favvo leksak, men den har ja ej sett på flera månader,… ligger väll i säkert förvar nån stans..

Sara
0

Trazan älskar tennisbollar och Funny har roligast med bollar som plingar.

Sara

holtz
0

Pradisens favorit snodde vi med oss från Sara (omplaceringskoordinator) och tur var väl det. För den är med överallt på nåt konstigt vis.

Sedan gillar hon även ett gammalt skärp jag har, antagligen för att knäppet låter när hon ruskar det mot golvet.

sarae
0

hahaha lille Sully ;) den var både Jajjas å stitch favorit…han springer ibland runt å ser ut att leta efter den ;) Men prada blev ju så störst förälskad i den, å vem kan motstå den tösen ;)

Flisa
0

pinglebollar! lucifer envisas med att dra med dom ut ibland, riktigt jobbigt :P
bilden: han och hans rosa/lila pingla.. rufsig ;)

Robinsnel
0

vi har en mjukisboll med en pingla i, den är woodos nyfunna kärlek.. annars är illermotorvägen poppis.

Bästa leksaken, ever, är ju dock andra illrar och vi människor.. 

Miltons bästa leksak är allt utomhus, eller skogen kanske.. :P

skrellet
0

vincent är helt galen i sin blåa råtta som det är nå riskorn i. den skramlar när han skakar på den. han kan sitta i sitt skåp och skaka på den hur länge som hellst. blir tokig när man tar ut den. ska försöka fixa bild på den.

tess älskar påsar, plastkassar. hon får även tokryck när man viftar på täcket på sängen. hon har inte så många leksaker hon gillar

AlbaStiffler
0

Hemma är det pip-gummileksaker som lockar stiffler. Han kelar mer med dem än att han busar med dem. Annars gillar han en övningsboll för golf som är en ihålig plastboll med massa hål i. Dessa hål är roliga att bita tag i, och sen lockar russina som jag tryckt i innuti bollen och som skramlar. De är tyvärr omöjliga att få ur bollen,,, hehehe… Sen sätter jag alltid fast alla leksaker i koppel eller snören så att man kan leka och dra i leksakerna samt fiska fram dem från under sängen/soffan lätt.

Alba är inte så mycket för leksaker. Hon gillar vissa kattleksaker som går att dra upp. Typ en mus som man drar ut svansen på så att musen vibrerar. Den kan hon leka några sekunder innan hon ledsnar. Sen leker hon ibland bita strumpan när man på morgonen drar på sig den på foten. Då, i just dra-på-momentet, är den leken kul, då och endast då. Underligt…

Illermotorvägen är även den kul IBLAND, jag brukar snurra och vrida på röret när de är i, och det är rätt kul, både för mig och dem… *s* Samma lek funkar med påsar och förpackningar, de hoppar i, jag snurrar och vrider på påsen…

Trolltott
0

Leiah har två favoritsaker.

Här är den ena. :) En blom-skallra! köptes för 30 kr eller nått på IKEA. :) (bilden)

Sen är hon helt tokig i sitt gigantiska rör och pingisbollarna som hon fick utav Nettan. Hon skulle vara helt överlycklig på en öde ö ifall hon bara hade sina pingisbollar. :P

Faxlin
0

Måste nog säga att favoriten här hemma är det nya röret från Rusta. Det är som tre tygrör ihopsatt. Ska försöka fota det senare idag om ingen annan kanske sitter på ett fota av det. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nettan
0

Vad roligt att Leiah gillar pingisbollarna.

TanjaS
0

Lilla Nora hade en groda som hon var helt galen i även en krokodil de är nu kremerade tillsammans med henne i samband med hennes tragiska bortgång 4/4.

Svea har en älg i tyg hon älskar…. Hon gilla mest saker i tyg…

Tussana hade en rund grön boll hon älskade och Towa en röd jordgubbe…

Tessie älskar bollarna

Robinsnel
0

#12 utöver att jag blir väldigt ledsen när jag ser illrar i bur tänkte jag bara nämna minimum lagkrav:

3 § Utrymmeskrav enligt följande: Säsongsförvaring: 1 m2/djur, dock minst 5 m2. Höjd 1m. Utrymme: 10 m². Utrymmets utformning: Grävmöjligheter. I övrigt gäller 5-9 §§ i det kapitel som nämns i 1 §.

(http://www.sjv.se/download/18.7502f61001ea08a0c7fff45617/2003-077.PDF)

3 § En tamiller får inte hållas på nätgolv. 

5 § En tamiller ska hållas i en för sysselsättning berikad miljö. 6 § En tamiller ska ha en bolåda eller bohåla med rent och torrt bomaterial. Om flera djur hålls tillsammans ska det finnas bolådor eller bohålor i sådan omfattning att alla djur samtidigt kan få plats i dem utan att konkurrens eller aggressivitet uppstår.

(http://www.sjv.se/download/18.7502f61001ea08a0c7fff115873/2003-024.pdf)

TanjaS
0

Jag blir så ARG! Denna diskussion röde favoritleksaker…. Och så blir man påhoppad ang buren bara för att de råkar vara den enda bilden jag hade med Lilla Nora och hennes groda…

ALLA DESSA TEORIER… Ungefär som barnuppfostran….

BUREN ÄR LAGLIG OCH FÖRLÅT ATT DE VAR DEN ENDA BILD JAG HADE PÅ LILLA NORA OCH GRODAN!…..

Ha fasen haft iller i 10 år           ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!

Robinsnel
0

#14 Jag kommer fortsätta reagera, varje gång jag möter illrar som är i bur. Fortfarande tror många att man har iller i bur, och de flesta av oss kan väl instämma i att det inte skulle va speciellt kul att bo i bur. Senast i förrgår var jag med och hämtade en iller som bott i en kaninbur. Om jag gjorde dig upprörd får det vara så, alla de illrar som är instängda i sverige kan inte tala här om hur upprörda de är över sin situation.

TanjaS
0

Min bur är laglig och jag förespråkar inte illrar i bur… Men hur ska man göra i min situation (se tidigare diskussioner)…..

[tiiia]
0

Dior är alldelles tokig i sin röda badanka. Den piper ju väldigt högt så det är väl därför han älskar den så mkt. Mest springer han och gömmer den på olika ställen så att husse och matte får plocka fram den varje städdag och leka lite ;)

Robinsnel
0

#16 om du hänvisar till våra konverstioner över msn: Jag förstår att du haft det tufft, och har det fortfarande. Men illrarna kan ju inte påverka sin situation. Om jag hamnade i en sådan situation där jag inte kan ge mina illrar det liv jag tycker de förtjänar skulle jag omplacera dem till ett hem där de får det bra.

Robinsnel
0

#17 härlig bild!

babsan
0

#17.  haha, han flyger ju :P jättegullig :)

Aelsklinn
0

Här är favoriten en kattleksak. Det är en ganska hårt cylinderformad mus i ett elastiskt snöre. Musen är ganska tung och piper när man skakar den eller rycker i snöret. Den ska bara slaktas! Tyvärr är de ganska dyra och de går sönder på typ 10 min. Vi vågar inte lämna dem ensama med den musen heller eftersom de ganska lätt får sönder den i bitar (visserligen hårdplast men ändå). Så det är övervakad lek med den musen som gäller :)

TessanK
0

Puccos favorit lekasa är en liten mc donals kanin som han fick när vi hämtade honom.. men den har tyvärr gått sönder så just nu gillar han en störe kanin och en boll som låter..

Smeagol
0

Gud vad mycket leksaker.. haha!! Undra om barnen är avundsjuka på illrarna??!! De lär ju ha mer sakern än dem. Ja men blev något förvånad över att det var så olika saker faktiskt. Men saker som låter och pingisbollar måste nog ligga på top 10 listan ialf. Sedan är de ju helt klart rör att springa i. Om man nu kan säga att det är en leksak…

Väntar fortfarnade på att de är någon som kanske har en speciell leksak som kanske ingen annan har,,

Härliga bilder allihoppa!!

Åsa du MÅSTE ta en bild på den dära tyg grejen ifrån rusta!!!

P.S Onödigt att bråka i min tråd om leksaker!!

babsan
0

Bab´s gillar min tand borste Fundersamfast bara om man sätter på den (el) annars ligger den ju bara helt stilla Räcka ut tungan

Carla
0

Melker är helt kär i sin fotboll som piper när han biter i den. När man tar fram den blir han helt tokig, sen har man lite dragkamp och sen springer han under soffan med den. Det roliga är att bollen är ganska stor och soffan är låg, så han får alltid kämpa med att få bollen under soffan. Tok han är!

Och lilla Blunda är tokig i en orange studsboll som är betydligt mycket större än henne, den ska hon släpa runt i hela lägenheten.  Roligaste jag har sett var när hon skulle hoppa upp i soffan med den, men den var ju alldeles för tung så hon ramlade ner igen haha.  

Har tyvärr inga bättre bilder på dom! :(