Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 925 ggr
Bogey
0

Skräcknatt i Dalarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imie fick igår kväll för sig att dra iväg på äventyr. Nån gång under sena kvällen lyckades hon på nått vis ta sig förbi illersäkringen ute på altanen.

När det blev läggdags och vi skulle räkna in familj och illrar så kunde vi inte hitta Imie nån stans och började misstänka att hon smitit ut. Efter att vi vänt upp och ner på hela huset så var vi ut i flera omgångar med ficklampa och lockade med godis och pipleksak. Vi tittade bland stock och sten på vår skogstomt där vi vet hon gillar att vara när hon är ute i sele och vi tittade under lillstugan, men ingen Imie. Inte heller på grönområdet brevid där vi hittade Bogey när han härom året lyckade smita ut.

Runt kl.5:45 på morgonen medan jag höll på med att författa och skriva ut efterlysningar att stoppa i grannarnas brevlådor och sätta upp på anslagstavlor och lyktstolpar i grannskapet så gick grabben ut för att leta ännu en gång och han tog med sig Bogey.

En stund senare medan skrivaren stod och tuggade ut efterlysningar gick jag ut för att göra grabben sällskap och hör honom så småningom stå och locka på Imie nånstans. Han hör mig och hojtar att han hittat Imie Vilken lättnad!

Med lite hjälp från Bogey hade han lyckats lokalisera Imie som nu gömt sig under lillstugan. Där på baksidan av stugan satt grabben och lockade på en liten förskräckt illertjej.

Med godis och mycket lockande lyckades vi till slut få fram henne så långt att vi lugnt kunde plocka upp henne utan att skrämma henne.

Äntligen hade vi fått hem vår lilla pälstuss efter en lång natt. Lite skrajsnare och skyggare än vanligt, ganska hungrig och väldigt trött liten tjej var det. Efter att hon ätit lite så somnade hon en stund i min famn.

Jag kom orakad, lite senare och väldigt mycket tröttare än vanligt till jobbet idag.

Gottfridsson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skönt att ni hittade henne! Det är en hemsk känsla när dom är på vift :-( Sköt om er och pussa pälsarna.

UlrikaD
0

Men vilken tur att ni hittade henne!!

Bogey
0

#1 Jo man hade en rejäl klump i magen hela natten.

#2 Tur som en tokig. Än så länge haft turen att de inte dragit iväg så långt.

[Nathalie62]
0

Så skönt att hon är hemma igen ! :-)

Gottfridsson
0

#3 Jo, man mår riktigt dåligt när dom är på löten :-( Skönt att hon är hemma igen :-)

Bogey
0

#5 Ja, och hon verkar vara ganska tagen. Har sovit mest hela dan och nästan alltid med Bogey. För ovanlighetens skull har det varit Bogey som varit den mest aktiva idag.

Dessutom brukar hon gilla att vara på verandan (det var inte därifrån hon smet) och gärna sitta vid grinden och lyssna och vädra men idag har hon inte ens varit ut på den fast dörren stått öppen. Hon har tydligen upptäckt att det är en stor skrämmande värld där ute när man är ensam.

Gottfridsson
0

#6 ja, stackars liten, hon har fått massor med nya och kanske skrämmande intryck att "smälta". Antagligen rätt tröttsamt för henne. När någon varit på vift här, så har dom varit mer stilla det första dygnet efter hemkomsten. Hon piggnar nog till, när hon smält alla intryck hon fått :-)

Nussen
0

Lilla tjejen vilken mardröm skönt att hon är hemma Glad

Bogey
0

#8 Riktigt skönt för det kändes lite jobbigt där på natten.

I morse så så hade Imie i.a.f. piggnat på sig lite, så när de hörde mig i köket började båda krafsa ivrigt på dörren och ville komma ut från tvättstugan. De snodde sen ivrigt förväntansfull runt mina fötter i väntan på sin frukost.

Samma story som ovan finns f.ö. även på min hemsida http://wolfnet.nu/

Nussen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Jag förstår din ångest våran Lillstrumpa klättrade över avspärrningen vi har på landet och la sig i mellan den och dörren tänk om man bara hade öppnat dörren och hon försvunnit ut i mörka natten nu hände ingenting för jag hade låst dörren så min sambo var tvungen att knacka på och då såg jag henne men fy man mår dåligt av bara tanken. Skönt att Imie är piggare nu Glad

Skickar med en liten bild på Strumpa då hon forcerar vårat illerhinder på landet.

Gottfridsson
0

#9 Skönt att hon har hämtat sig och kommit i "vanliga gängor" igen :-)